Ruitenwisserarm

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Ruitenwisserarm

Berichtdoor yaay7 » 31 okt 2014, 13:40

Hallo Peugeot'ers,

Één van mijn ruitenwisserarmen is afgebroken, ter hoogte van de moer:

Afbeelding

Nu ben ik benieuwd welke armen er op passen? Is dit universeel?
Alvast bedankt! :D

Ivo
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Ruitenwisserarm

Berichtdoor J7Rutger » 31 okt 2014, 15:52

kan je hem niet lassen? Denk dat als je een andere zoekt het de sloop afstruinen wordt om er een te vinden die er op past (zal me niets verbazen als het weer peugeot specifieke afmetingen zijn :S )
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: Ruitenwisserarm

Berichtdoor Jineuf » 31 okt 2014, 17:47

Het magazijn van de PCN heeft er vast wel eentje voor je liggen.
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Re: Ruitenwisserarm

Berichtdoor hendrika » 31 okt 2014, 21:44

Misschien semi-off topic, maar tijdens mijn laatste vakantie zat ik toch eens goed na te denken over de ruitenwissers.

persoonlijk vind ik de ruitenwissers wat kort. het is natuurlijk allemaal gemaakt voor kleine fransmannetjes..... :mrgreen:
op zich word er wel gewist voor mijn neus, maar het stuk waar de twee gewiste vegen elkaar kruisen (die v in het midden) vind ik toch erg laag.

maar een langere ruitenwisser aan de onderkant is geen optie, maar bovenaan kunnen ze wel langer op de rechter ruitenwisser, maar de linker raakt dan toch net het rubber links en/of boven.
anders had ik de ruitewisser arm iets verlengt en een langere ruitenwisser genomen....

hebben jullie dit ook of ben ik de enige? :lol:
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Ruitenwisserarm

Berichtdoor yaay7 » 07 nov 2014, 00:40

hendrika schreef:Misschien semi-off topic, maar tijdens mijn laatste vakantie zat ik toch eens goed na te denken over de ruitenwissers.

persoonlijk vind ik de ruitenwissers wat kort. het is natuurlijk allemaal gemaakt voor kleine fransmannetjes..... :mrgreen:
op zich word er wel gewist voor mijn neus, maar het stuk waar de twee gewiste vegen elkaar kruisen (die v in het midden) vind ik toch erg laag.

maar een langere ruitenwisser aan de onderkant is geen optie, maar bovenaan kunnen ze wel langer op de rechter ruitenwisser, maar de linker raakt dan toch net het rubber links en/of boven.
anders had ik de ruitewisser arm iets verlengt en een langere ruitenwisser genomen....

hebben jullie dit ook of ben ik de enige? :lol:


Haha! Hier heb ik persoonlijk geen last van! Het valt ook niet mee om zoveel vierkante meters aan glas met twee wissers schoon te krijgen ;)
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Ruitenwisserarm

Berichtdoor J7Rutger » 10 nov 2014, 22:38

J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: Ruitenwisserarm

Berichtdoor hendrika » 11 nov 2014, 10:43

Hoe lang zijn jullie ruitenwisser armpjes en wisserbladen dan?
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Ruitenwisserarm

Berichtdoor Harrie » 11 nov 2014, 17:39

hendrika schreef:Misschien semi-off topic, maar tijdens mijn laatste vakantie zat ik toch eens goed na te denken over de ruitenwissers.

persoonlijk vind ik de ruitenwissers wat kort. het is natuurlijk allemaal gemaakt voor kleine fransmannetjes..... :mrgreen:
op zich word er wel gewist voor mijn neus, maar het stuk waar de twee gewiste vegen elkaar kruisen (die v in het midden) vind ik toch erg laag.

maar een langere ruitenwisser aan de onderkant is geen optie, maar bovenaan kunnen ze wel langer op de rechter ruitenwisser, maar de linker raakt dan toch net het rubber links en/of boven.
anders had ik de ruitewisser arm iets verlengt en een langere ruitenwisser genomen....

hebben jullie dit ook of ben ik de enige? :lol:

de krachten die op de ruitewisserasjes en stangen naar de ruitewissermotor komen, zijn al erg groot,
dus als je langere wisserarmen en/of langere wisserbladen gaat monteren, neemt die kracht nog
méér toe.... . Probeer eens met een groot wisserblad in je hand over de ruit te vegen, dan voel je hoeveel
kracht hier al voor nodig is, vooral op droge ruit. Het is een koppel ( kracht X arm ) dat je niet moet onderschatten.

Voor wat betreft ruitewisserasjes : die horen gesmeerd te worden, maar dat is in het verleden nooit gedaan, en ook
nu is er geen automonteur te vinden die dat doet bij de grote beurt van een auto.
Daardoor zijn bij veel klassiekers en oldtimers de asjes uitgesleten.
Voor PCN-leden geldt: in het magazijn liggen bakkenvol nieuwe.
Met een nieuwe ( en gesmeerde ) draait het weer soepel en zit tevens de arm doorgaans weer goed vast,
vooral de types met de splines willen wel eens loslaten. Vervelend als je onderweg een wisser verliest in de stortbui... :roll:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Ruitenwisserarm

Berichtdoor yaay7 » 30 maart 2015, 14:46

J7Rutger schreef:misschien heb je hier wat aan
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto ... tm?ca=17_s


Thanks, ik zal eens kijken of ze die in NL ook leveren.
Mijn bladen zijn 400mm lang. Originele arm is van SEV Marchal
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten