Het 93-AX-93 project gaat verder

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor Harrie » 26 jan 2015, 22:58

J7Rutger schreef:Maar wie kan mij vertellen wat de tankinhoud is?!

hoi Rutger, de inhoud van de brandstoftank is 45 liter ( fabrieksopgave ).
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor J7Rutger » 27 jan 2015, 08:37

Top! dan weet ik hoeveel jerrycans ik moet halen zodat ik hem af kan tanken voor de rit naar de garage voor zijn apk :) (en natuurlijk hoeveel loodvervanger ik er in moet doen :) )

Nu nog tijd vinden icm mooi weer voor de rit :)
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor robby » 27 jan 2015, 10:42

Suc6 met de APK, ik ben benieuwd hoe de bus er straks uitziet als je hem eenmaal een kleurtje hebt gegeven 8) .

RJ.
Peugeot J9, 1990, Benzine/Gas
R25 V6, 1989
R25 V6 Turbo, 1988
robby
 
Berichten: 174
Geregistreerd: 09 jun 2010, 09:25
Woonplaats: De Wijk

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor hendrika » 27 jan 2015, 15:21

Zooo jou APK garage zit wel een eindje weg dan! :mrgreen:
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor J7Rutger » 27 jan 2015, 17:43

Idd. Garage waar ik al mijn privé auto's heen breng zit in ede. Is van mijn oud chef werkplaats. Campertje staat in Amersfoort, dus is half uurtje rijden
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor J7Rutger » 31 jan 2015, 21:59

jerrycan euro95 erin gedonderd en proberen te starten. Er komt weer eens geen druppel brandstof uit mijn sproeier. Ook niet als ik hem met startboost laat lopen. Morgen maar eens kijken of we dat kunnen verhelpen. Verder wel vandaag de voetbediening van de waterpomp verplaatst zodat deze niet meer tegen het kastdeurtje komt en de rookgas afvoer van de koelkast weer aangesloten.
Daarna nog even snel de ketting voor in de deuropening aan de bijrijderskant gemaakt en deze op zijn plek vastgezet.

wordt onderhand een beetje moe van elke keer weer wat nieuws dat ik moet verhelpen.. maar ik zal winnen! hahaha
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor hendrika » 02 feb 2015, 14:51

Jaja uiteindelijk kom je er wel!
Maar benzine pomp zoog niks aan of carburateur werkte niet mee (was toch schoongemaakt?).

Als het aan de pomp ligt (leiding vol met lucht?) kun je met remreiniger starten, dan maakt hij meer toeren en is het lucht sneller weggepompt.

Of de brandstofslang van de carburateur loshalen, deze in de ene hand. Dan in de andere hand een flesje bier. eerst van de ene een goede slok nemen, dan van de andere. Volgorde mag je zelf kiezen :mrgreen:
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor J7Rutger » 04 feb 2015, 22:43

na een slok euro95 snel een slok bier genomen. brandstof komt tot aan de brandstofpomp. Daarna nog eens gestart maar aanslaan ho maar. Slang van de Carburateur losgehaald. brandstof all around :)
Korte inspectie van de carburateur: geen brandstof in de vlotterkamer. Oorzaak: clipje waarmee de vlotter aan de vlotternaald zit was tijdens het transport verschoven. Dit hersteld maar nog geen succes. Via de overstort kots de carburateur nu benzine zo de cilinders in. Nog een keer alles los gehaald en de clip er van de andere kant op gezet. starten lopen! Eindelijk.
De wagen reageert nog niet echt lekker op het gas, maar dat zal een kwestie van de carb afstellen zijn vermoed ik.
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor 403diesel » 04 feb 2015, 23:19

Misschien de opbrengst van de acceleratiepomp? Had je die met schoonmaken ook los geschroefd?
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor J7Rutger » 05 feb 2015, 08:42

De carburateur is helemaal uit elkaar geweest en opnieuw verpakt, dus dat zou zo maar eens goed kunnen ja.
Verder loopt hij stationair wel al erg netjes (zal nog wel moeten worden bijgesteld met een viergasmeter.)
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor J7Rutger » 24 feb 2015, 00:29

De hoofdremcilinder bleef niet netjes zijn druk vasthouden en heb ik dus gedemonteerd zodat ik hem kan gaan reviseren. Na de nodige tirades dat ie niet los wilde is het na wat extra info toch gelukt.

vanavond nog even de hoofdremcilinder helemaal uit elkaar gehaald zodat ik morgen een revisie setje kan gaan bestellen.

Afbeelding

kwam toch nog best smerige vloeistof uit zoals je kunt zien aan de voorheen witte poetsdoek. Dat zelfs nog na het doorspoelen van het remsysteem en verversen van de remvloeistof

Afbeelding
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor J7Rutger » 25 feb 2015, 19:34

Vandaag de revisieset binnen gekregen en meteen even een klein hoon apparaat gehaald (13 euro bij de brezan). Ik kan straks dus even lekker knutselen aan de hoofdremcilinder.
Kwam er ook achter dat ik nog een onderdeel mis op de HRC, namelijk de stofkap die over de bedieningsstift gaat. Dus ik moet nog even gaan kijken of die niet in mijn bekrachtiger is achter gebleven :)

We gaan er weer wat moois van maken!
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor hendrika » 25 feb 2015, 21:41

succes ermee!

voor het geval je het niet wist je kunt het zaakje terugplaatsen met een beetje 'blauw remvet' zodat het er lekker soepel inglijd....
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor J7Rutger » 27 feb 2015, 08:52

plop. die zit weer dicht :)

Afbeelding
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor J7Rutger » 28 feb 2015, 00:00

vanavond tussen de bedrijven door "even" de HRC weer op zijn plek terug gemonteerd. Hopelijk morgen wat tijd om de remmen wéér te ontluchten.
Moet mijn kever helemaal poetsen aangezien hij zondag bij een evenement moet staan hier in amersfoort.
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor J7Rutger » 28 feb 2015, 19:45

Zo, na een middagje soppen en waxen is e kever klaar voor morgen :)
Afbeelding
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor J7Rutger » 03 maart 2015, 22:24

zo, de remmen zijn ontlucht. Nu blijft het alleen nog erg spannend met remmen omdat het rempedaal nog al diep zit.
Ik denk dat dit met het afstellen van de remmen opgelost moet worden.
De remmen heb ik als volgt afgesteld. De voeringen opstellen tot ze strak tegen de trommel liggen en vervolgens terugstellen tot de trommel weer vrij draait. Dit heb ik voor de voorremmen per remcilinder gedaan. Ik heb het niet heel precies gedaan omdat ik in de veronderstelling was dat de remmen zelfstellend waren.

Nu mijn vraag. Doe ik het zo goed en is het een kwestie van nog een keertje afstellen... of is er voor een J7 een hele speciale manier om dit te doen?

De wagen moet vrijdag naar de garage voor de apk en ik wil hem er graag zelf heen rijden om op die manier de kosten een beetje te drukken... maar dan moet de rem het natuurlijk wel goed doen ;)
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor 403diesel » 04 maart 2015, 01:18

Als je nieuwe voeringen hebt zullen ze zich misschien een beetje moeten zetten.
Rem er op het erf een paar keer rustig mee. De schoenen kunnen zich dan ook in de trommels centreren.
Het komt wel redelijk precies. Je moet ze eigenlijk net vrij stellen en, ook belangrijk, Links en rechts gelijk om remverschil zoveel mogelijk te voorkomen.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor J7Rutger » 04 maart 2015, 09:43

zitten inderdaad nieuwe remvoeringen in. Ga de remmen vandaag of morgen nog een keer opstellen en daarna maar eens kijken of we ze voorzichtig kunnen inremmen. Hoop dat het allemaal lukt voor vrijdag. Ga in ieder geval niet met matige remmen naar de apk rijden
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor KerelKarel » 04 maart 2015, 14:09

Mooie kever heb je! Je hebt hem wel een beetje dof gepoetst... 8)
Peugeot J9 camper 'à bientôt'
Avatar gebruiker
KerelKarel
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 28 nov 2014, 18:53

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor hendrika » 04 maart 2015, 17:26

Waarschijnlijk overbodig - je hebt beide remcilinders ontlucht? :mrgreen:
Zit er een remdrukbegrenzer achter en zo ja heb je hier een tang op gezet bij het ontluchten?

Mischien eens zo stellen dat ze net wel aanlopen, dan blijft je pedaal wat hoger en krijg je voldoende druk op je remschoenen. (en zit je niet te zweten achter je stuur).
Naar mijn idee zou je dan ook als je flink remt het pedaal hoog moeten blijven, of hij gaat lager maar dan (als je je voet van de rempedaal afhaald) lopen je wielen ook vrij (dan zouden je blokken meer gecentreerd zijn).
Trap je er dan nog steeds doorheen en blijven na het remmen de voeringen nog steeds hetzelfde aanlopen zou ik denken dat er toch nog lucht in het systeem zit.
Maar dit is puur gebaseerd op theorie en niet op praktijk.

Als de pedaal iets hoger blijft kun je misschien makkelijker een stukkie rijden (en goed remmen).
Daarna de remschoenen weer bijstellen zodat ze net niet aanlopen en op naar de apk! :D
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor J7Rutger » 04 maart 2015, 23:05

Zo! we hebben fatsoenlijke remdruk! was inderdaad een kwestie van de remmen nog een keer opstellen. Ik ben helemaal blij! bedankt voor het meedenken weer heren.

volgende waar ik nu tegenaan loop is dat ik de stoelen niet meer op hun plek krijg. Hoe ik het ook draai en wissel, ik krijg de stoelgeleiding niet dicht bij elkaar genoeg om de stoel er over te kunnen schuiven. ze staan te ver uit elkaar. Dus daar kan ik morgen weer lekker mee in de weer.
Als ik zie wat ik morgen nog allemaal moet doen voor de apk, dan denk ik dat ik maar een dag vrij moet nemen anders wordt het wel erg krap allemaal!
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor hendrika » 05 maart 2015, 16:14

bijzonder, niet iets van beugeltjes omgedraaid ofzo?

de passagiersstoel kun je gewoon weglaten. Dat scheelt weer een stoel vastzetten en hoeft de gordel ook niet in orde te zijn, mag je roest bij je gordelbevestiging hebben (niet dat we dat verwachten bij jou bus....) :mrgreen:

succes ermee.
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor J7Rutger » 05 maart 2015, 16:57

Stoelen zitten er alle 2 weer netjes in. laatste stukje vloerbedekking straks nog even vastlijmen en nog een afwerkprofiel plaatsen bij de bestuurders instap. daarna maar eens een klein stukje heen en weer rijden op het industrieterrein om te kijken of ik niets verlies ;)
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: Het 93-AX-93 project

Berichtdoor J7Rutger » 06 maart 2015, 20:23

zo, de camper staat bij de garage voor zijn APK en nog wat ander klein werk. Hier zullen ze de komende week wel even werk aan hebben denk ik ;)

Afbeelding
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

VorigeVolgende

Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten