het is lastig te zeggen wat een 2 liter blok kost. je kan een meevalletjes hebben met een sloop bus waar hij uit word gehaald en dat hij super goedkoop is of dat je hem bij een van de bekende handelaars haalt en dan wat meer betaald. Het is ook lastig te zeggen hoe 'goed' een blok is. km stand zegt naar mijn idee weinig. Als een blok lang heeft stil gestaan (en dus altijd met 1 klep ingedrukt heeft gestaan) heb je kans dat deze minder soepel loopt. Het zou me niet verbazen als dat het gene is wat er is gebeurd met mijn blok, en dat hij daarom na verloop van tijd (behoorlijk wat km's maar ok) is afgebroken.
Dus een blok wat recent gelopen heeft is mij ook wat waard.
Je kans eens rondvragen bij de bekende adressen om een beetje een idee te krijgen.
Ik kan het jaartal van de kop bekijken die in ieder geval niet 'gehard' is. deze heb ik nog liggen.
een adres voor j7 spul in frankrijk is didier leblond,
http://www.lesjdepeugeot.com/jdc.htmlverder kun je zoeken op leboncoin.fr.
als je een (kapotte) 2 liter motor hebt kun je hiervan onderdelen gebruiken om een 504 blok of j5 blok om te bouwen. Maar je hebt wel best wat onderdelen nodig (voorplaat, carterpan, oliepomp, motorsteunhoudertjes, spruitstuk en vast nog wel meer).
naast de motor zou ik dus ook een andere bak doen. een 5 bak is het mooist maar een stuk duurder als een 4 bak. je moet dus wel de goeie hebben, een BC3A en B is voor benzine, C en D voor diesel, en de 5 bak moet je dus ook een 5 bak voor benzine hebben.
je kan even zeker te weten kijken wat voor bak je nu hebt,
ziehierik heb ook nog wel een kop liggen voor een 1600 zonder geharde zetels die nog wel eventjes mee kan. maar voor de moeite om die erop te gaan zetten zou ik het meteen goed doen.
risky heeft het over 235 euro voor de onderdelen en dan zelf doen. ik betaalde toen 300 euro en dan werd het voor me gedaan, kwam de kop helemaal schoon en gevlakt terug. binnen een paar dagen klaar.