Koelproblemen 2 liter benzine blok (was radiateur j7->j9)

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Koelproblemen 2 liter benzine blok (was radiateur j7->j9

Berichtdoor hendrika » 22 jul 2012, 23:18

Ik weet niet waar die vanaf kwam, lag op de sloop in de bak met koelvinnen. hij is inderdaad plat, een centimeter of 10 totaal.
De man zie dat ie van een amerikaan af kwam, maar die hebben vaak vaste ventilatoren is mij verteld, dus of dit klopte weet ik niet. er was ook nog een andere platte, deze was wat moderner. deze was nog platter, had alleen niet zoon mooie ophanging eromheen als deze daarom had ik deze maar gekozen, en deze was weer ietsje groter....
maar ik dacht ook dat het lastiger zou zijn om een platte ventilator te vinden, maar toen werd het me nog lastig gemaakt ook met twee keuzes :mrgreen:
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Koelproblemen 2 liter benzine blok (was radiateur j7->j9

Berichtdoor hendrika » 01 sep 2012, 00:40

Na een testritje van 6700km durf ik te zeggen dat het echt PERFECT werkt.

Op de snelweg in frankrijk sloeg de ventilator eigenlijk niet aan. Zuiden van frankrijk wel een paar keer. Noorden van spanje zo af en toe. In portugal sommige stukken reden we met alle ramen open (voorramen, achterraam en dakraam) en wij zweten zweten zweten, maar de motor bleef netjes onder de 100 graden. :mrgreen:
Dan stond de ventilator permanent aan, maar goed hij slaat aan bij 90 en slaat dan pas weer af bij 60 graden (in de radiator). de 90 graden haalde ie wel, maar onder de 60 werd hij dan niet snel.
In zuid spanje wat minder goed weer op de terugweg, dan sloeg hij af en toe aan en af.

op binnendoor weggetjes slaat hij af en toe aan en weer uit, het vult elkaar goed aan (de koelvin en rijwind) en de motor word niet te warm. Slechts een enkele keer (met een flinke klim) net boven de 100 graden (temp in de cilinder kop) gehaald.

In ieder geval kan ik deze oplossing iedereen aanraden (met koelproblemen). Zonder de grotere radiator en electische koelvin hadden we zeker met een oververhitte motor gestaan.....
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Koelproblemen 2 liter benzine blok (was radiateur j7->j9

Berichtdoor Harrie » 01 sep 2012, 22:24

mooi vakantieverslag ( elders ) en mooi dat de extra fan zo goed bevalt.
ik denk er over om dat ook in onze J7 te maken.
liever wat extra koeling indien nodig, dan een lekke koppakking of zo..
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Koelproblemen 2 liter benzine blok (was radiateur j7->j9

Berichtdoor Crowdsurfer » 03 mei 2016, 15:17

Hoi, Dit lijkt mij wel een nuttig project voor mijn j7.

Ik heb inmiddels een diesel radiateur geregeld.

2 vraagjes

1) hoe heb je het windtunnel probleem opgelost mijn huidge benzine radiator heeft een windtunnel die past op de fan van de motor, de diesel radiator die ik heb heeft dat niet,, Als ik goed kijk heb je de windtunnel en originele fan van de motor verwijderd en vervangen door de electrische FAN. klopt dat?

2) Waar heb je die slang gevonden, op welke type j7 werd die origineel geleverd, dan kan ik wat gerichter zoeken. Nog tips hiervoor?

Alvast bedankt

Groet Jeroen
Avatar gebruiker
Crowdsurfer
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 11 aug 2008, 17:24
Woonplaats: Amsterdam

Re: Koelproblemen 2 liter benzine blok (was radiateur j7->j9

Berichtdoor hendrika » 16 mei 2016, 23:37

hallo jeroen,

1. ja dat klopt, zie plaatjes op de eerste pagina.
2. ik heb hem tweedehands gekocht, maar ook wel eens nieuw online zien staan, ik zal nog eens op zoek gaan....

succes!
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Koelproblemen 2 liter benzine blok (was radiateur j7->j9

Berichtdoor 403diesel » 17 mei 2016, 00:11

Welke slang heb je nodig? Ik heb nog een nieuwe bovenste radiatorslang voor een diesel liggen. Heeft iemand besteld maar nooit opgehaald.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Koelproblemen 2 liter benzine blok (was radiateur j7->j9

Berichtdoor hendrika » 17 mei 2016, 11:31

Jeroen,

Ik zie dat ik de onderste slang al eens naar je toe had gestuurd via prive bericht.
Afbeelding
http://www.serie04.com/fr/refroidisseme ... ite-1.html

Voor de bovenste slang kun je een diesel bovense radiateurslang gebruiken. (zoals 403diesel heeft liggen)

Succes!
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Koelproblemen 2 liter benzine blok (was radiateur j7->j9

Berichtdoor hendrika » 17 mei 2016, 11:48

als je de nummers intoetst kom je een klein beetje in de buurt van de gates 3991. (niet helemaal)
Op de tekening (waar je eigenlijk vrij weinig van kan zien) kan het best in de buurt komen.
Afbeelding

Wellicht kun je bij een aardige automaterialenzaak vragen of ze ergens kunnen checken wat de diameter van de aansluitingen zijn en wellicht hebben ze er eentje liggen of kunnen ze er eentje in huis halen zonder de garantie dan je hem afneemt.... Soms kun je hem door hem door te snijden en er een buisje tussen te zetten de eindbochtjes op de juiste hoek te kunnen zetten of de slang iets te verlengen of in te korten.
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Vorige

Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten