J7-register!

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Peter J7 » 17 dec 2010, 18:18

Erg mooie J7! Leuk om te zien.
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor Baliekluiver » 18 dec 2010, 00:02

govegan schreef:
Harrie schreef:
Jeetje schreef:
risky schreef:Zo dat is een nette zeg :-)

Inderdaad een heel fraai exemplaar! :wink:

Ik denk overigens dat donkerblauwe kentekenplaten 'm beter zouden staan...
dat mag niet met dit kenteken, moet geel ( en GAIK ) zijn.
grt, Harrie


maar het zou hem wel beter staan. :wink:


mee eens.... :wink:
Baliekluiver
 
Berichten: 157
Geregistreerd: 23 aug 2010, 22:52
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor hendrika » 18 dec 2010, 13:24

kan het zijn dat de J7 ooit een vervangend kenteken heeft ontvangen?
hij is uit 75 dus zou een blauwe plaat toch orgineel er op hebben gezeten?

Van de RDW site:

Het is in sommige gevallen mogelijk om het huidige kenteken van uw voertuig om te wisselen naar een oorspronkelijk of een historisch kenteken.

* uw personenauto in de 80’er jaren door aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een ander kentekennummer heeft gekregen. In die tijd werd bij aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een nieuw kentekennummer verstrekt. Sinds 1987 is de duplicaatcode op het kentekenbewijs ingevoerd en zijn geen nieuwe kentekennummers meer verstrekt bij de aanvraag van een vervangend kentekenbewijs.


Dus als die een vervangend kenteken heeft gekregen in de jaren 80 kun je dus een histrorisch kenteken aanvragen als je dat echt leuk vind. \itten natuurlijk ook weer kosten aan verbonden.....
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Berichtdoor Harrie » 18 dec 2010, 16:53

ja, dat kan. Je kunt het kenteken, waar die ooit mee afgeleverd is, weer aanvragen.Je moet dan wel weten welk kenteken dat was,
ik betwijfel of de RDW na de grote opruiming in hun database het nog op chassisnummer kunnen vinden.
op mijn 304 S cabriolet zat ook een vervangend kenteken uit 1985 ( dus gele platen ), die ik weer ingeleverd heb voor het origineel 8)
En; Ja, mee eens, donkerblauwe platen is véél mooier! De gele op onze J7 gaan er ook af, de originele
lagen nog in de bus, dus die gaan er weer op 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Baliekluiver » 19 dec 2010, 19:00

Ik zal dan eens even informeren bij de RDW want dat staat idd beter :D
Baliekluiver
 
Berichten: 157
Geregistreerd: 23 aug 2010, 22:52
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor jan-03 » 25 feb 2011, 13:21

Harrie schreef:ja, dat kan. Je kunt het kenteken, waar die ooit mee afgeleverd is, weer aanvragen.Je moet dan wel weten welk kenteken dat was,
ik betwijfel of de RDW na de grote opruiming in hun database het nog op chassisnummer kunnen vinden.
op mijn 304 S cabriolet zat ook een vervangend kenteken uit 1985 ( dus gele platen ), die ik weer ingeleverd heb voor het origineel 8)
En; Ja, mee eens, donkerblauwe platen is véél mooier! De gele op onze J7 gaan er ook af, de originele
lagen nog in de bus, dus die gaan er weer op 8)
grt, Harrie

Ik heb op de J7 ook gele platen, de bus is orgineel Nederlands dus dan kan ik ook blauwe platen erop bestellen??
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Procedure blauwe historisch kenteken

Berichtdoor Rob R » 28 feb 2011, 05:54

Oldtimers krijgen (na invoer) automatisch een historisch kenteken als het voertuig een datum 1e toelating heeft van vóór 1 januari 1973. Met het historische kenteken mag het voertuig donkerblauwe (historische) kentekenplaten voeren. Dit geldt niet voor brom- en snorfietsen.

Personenauto’s en motorfietsen met een datum eerste toelating tussen 31 december 1972
en 1 januari 1978 krijgen bij invoer ook automatisch een historisch kentekennummer. De datum "eerste toelating" is bepalend en niet de fabricagedatum of het bouwjaar. Met dit kenteken mogen de donkerblauwe kentekenplaten worden gevoerd.

De omwisseling naar een oorspronkelijk of historisch kenteken doet u bij de RDW. Daarvoor stuurt u een brief met het verzoek tot omwisseling en het complete originele kentekenbewijs (Voertuigbewijs, Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs) naar het volgende adres:
RDW
Unit VRD
Postbus 30.000
9640 RA VEENDAM

Het is verstandig fotokopieën te maken van het originele kentekenbewijs en de stukken aangetekend op te sturen. De verzendkosten zijn voor uw eigen rekening

De kosten voor de omwisseling naar een oorspronkelijk of een historisch kenteken Voertuigbewijs deel 1a € 38,00. De omschrijving van het tarief is: Voertuigbewijs. U kunt het bedrag overmaken op gironummer 365377 t.n.v. de RDW in Veendam, onder vermelding van het kentekennummer van uw voertuig en 'omwisseling naar oorspronkelijk kentekennummer' of 'omwisseling naar historisch kentekennummer'.

Mvg Rob
Rob R
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 21 feb 2010, 10:55
Woonplaats: Wageningen

blauwe platen

Berichtdoor jan-03 » 28 feb 2011, 09:31

Dan valt m,n J7 daar dus niet onder, deze is van '78 toen ook ingevoerd.
Jammer dat had ik wel mooi gevonden. Er ligt wel een blauwe plaat in de bus maar met een ander kenteken. Kan het nummer gewijzigd zijn??
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: blauwe platen

Berichtdoor Harrie » 28 feb 2011, 13:52

janbacheeJ7 schreef:Dan valt m,n J7 daar dus niet onder, deze is van '78 toen ook ingevoerd.
Jammer dat had ik wel mooi gevonden. Er ligt wel een blauwe plaat in de bus maar met een ander kenteken. Kan het nummer gewijzigd zijn??
gr Jan
als je dat nummer opgeeft bij de RDW met verzoek om het
oude kenteken weer terug te krijgen, kan dat.
chassisnummer ook opgeven.
Vroeger kreeg je namelijk een NIEUW kenteken als je een Deel kwijt was..
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Blauwe plaat.

Berichtdoor jan-03 » 28 feb 2011, 15:56

Er ligt een blauwe plaat in van EB-65-63 ik heb de RDW via contact formulier gevraagd of dit kan.
Had ik het geweten Harrie dat je zou reageren dan had ik het erbij gezet op het formulier. :mrgreen:
Ik ben geen kenteken specialist Harrie maar zou dat nummer kunnen corresponderen met die van m,n bus??
Ik bedoel als je naar de letters en cijfers kijkt of die corresponderen met 1978 :?:
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Blauwe plaat.

Berichtdoor govegan » 28 feb 2011, 18:40

janbacheeJ7 schreef:Er ligt een blauwe plaat in van EB-65-63 ik heb de RDW via contact formulier gevraagd of dit kan.
Had ik het geweten Harrie dat je zou reageren dan had ik het erbij gezet op het formulier. :mrgreen:
Ik ben geen kenteken specialist Harrie maar zou dat nummer kunnen corresponderen met die van m,n bus??
Ik bedoel als je naar de letters en cijfers kijkt of die corresponderen met 1978 :?:
gr Jan


als je het nummer bij de rdw invult is hij niet bekent. zou dus best kunnen dat dat zijn oude nummer was.
https://ovi.rdw.nl/default.aspx
Avatar gebruiker
govegan
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 11 aug 2005, 09:14
Woonplaats: Rijssen

Re: Blauwe plaat.

Berichtdoor Bart-Peugeot » 28 feb 2011, 23:28

janbacheeJ7 schreef:Dan valt m,n J7 daar dus niet onder, deze is van '78 toen ook ingevoerd.
Jammer dat had ik wel mooi gevonden. Er ligt wel een blauwe plaat in de bus maar met een ander kenteken. Kan het nummer gewijzigd zijn??
gr Jan

Ah, de J7 is dus van 1978!

janbacheeJ7 schreef:Er ligt een blauwe plaat in van EB-65-63 ik heb de RDW via contact formulier gevraagd of dit kan.

Volgens mij is deze kentekenreeks (EB) niet van 1978.

Als je bus echt van 1978 is, kun je nooit blauwe platen krijgen.

Dus heb ik wat forum onderzoek gedaan:
Als ik het goed heb, heeft je J7 nu kenteken: 81-XJ-18

RDW geeft deze informatie:
Datum eerste toelating: 14-06-1978
Datum aanvang laatste tenaamstelling: 17-02-2011
Datum eerste afgifte Nederland: 14-06-1978

Volgens deze informatie is de bus op 14-06-1978 officieel in Nederland geregistreerd. En registratie vanaf 1978 betekend geen blauwe platen.
Je bent verplicht met de gele GAIK platen te blijven rijden.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

blauwe platen

Berichtdoor jan-03 » 01 maart 2011, 00:11

Dat klopt ook allemaal, maar als er bij vermissing of andere reden je een ander kenteken krijgt toegewezen blijft dan datum toelating niet hetzelfde?
Met andere woorden is het dan zeker of hij op het huidige kenteken is ingeschreven!!
En de platen horen volgens de vorige eigenaar bij de bus, hij vroeg me nog of ik deze wilde houden.
Als de auto later ingevoerd is kan het niet dat weet ik, maar als hij bij eerste toelating wel blauwe platen had, zou ik ze wel moeten kunnen krijgen mits ik weet welk kenteken het was.
Ik heb info gevraagd bij de RDW dus ik wacht het maar af.
Reactie komt binnen 3 dagen.
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Berichtdoor Bart-Peugeot » 01 maart 2011, 00:47

Het zou mooi zijn als het lukt! :P
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

blauwe platen

Berichtdoor jan-03 » 01 maart 2011, 22:28

RDW belde vandaag met het bericht dat de BE..... platen niet van deze bus geweest kunnen zijn. :cry:
Zoals al vermoed werd op het Forum, ik krijg dus geen blauwe platen.
Dus ze blijft met gele platen rondrijden. 81-XJ-18 het kan nog minder!!
uhh de kleuren van de bus maar aanpassen aan de platen :mrgreen:
Een Vel geel neus(je) naar oranje en dan Fel roood. :lol: :lol:
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Berichtdoor Harrie » 01 maart 2011, 22:43

tja, nét voor Jan uitgezocht op microfiche, is Model 1977, PZ10, chassis 1400kg, met XC7P motor, 1619 cc.

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor hendrika » 01 maart 2011, 22:53

gele platen is ook niet verkeerd hoor!
:wink:

of heel je bus geen schilderen dan vallen ze minder op :D
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Berichtdoor Harrie » 01 maart 2011, 23:18

hendrika schreef:gele platen is ook niet verkeerd hoor!
:wink:

of heel je bus geen schilderen dan vallen ze minder op :D

of de bumper, dan valt die plaat ook niet meer zo op :D
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor jan-03 » 01 maart 2011, 23:26

Harrie schreef:tja, nét voor Jan uitgezocht op microfiche, is Model 1977, PZ10, chassis 1400kg, met XC7P motor, 1619 cc.

grt, Harrie

Ik rijd dus waarschijnlijk voorop in de file :mrgreen:
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Berichtdoor risky » 17 maart 2011, 16:06

Ik loop net het J7/9 register na
En kom toch tot de ontdekking dat er diverse J7ens niet meer bestaan :shock:
Om de lijst toch aktueel te houden
ga ik deze er tussen uit halen :(
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

register

Berichtdoor jan-03 » 17 maart 2011, 17:38

@ Risky
Zeg Dirk staat die van mij daar ook in? of heeft hij er in het verleden ook ingestaan? 81-XJ-18?
En dat ledig gewicht van 1400kg door Harrie aangegeven. Is dat een ander gewicht dan op het kenteken. Daar staat 1800kg.
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: register

Berichtdoor risky » 17 maart 2011, 21:08

janbachee schreef:@ Risky
Zeg Dirk staat die van mij daar ook in? of heeft hij er in het verleden ook ingestaan? 81-XJ-18?
En dat ledig gewicht van 1400kg door Harrie aangegeven. Is dat een ander gewicht dan op het kenteken. Daar staat 1800kg.
gr Jan




Jan
Met stip binnen :mrgreen:
op nr 35
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Berichtdoor Michael » 17 maart 2011, 22:38

en de mijne?
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: register

Berichtdoor Harrie » 17 maart 2011, 23:47

janbachee schreef:@ Risky
Zeg Dirk staat die van mij daar ook in? of heeft hij er in het verleden ook ingestaan? 81-XJ-18?
En dat ledig gewicht van 1400kg door Harrie aangegeven. Is dat een ander gewicht dan op het kenteken. Daar staat 1800kg.
gr Jan
STOP ! :mrgreen:
die vermelding bij J7 van 1400 kg of 1800 kg heeft nix met ledig gewicht te maken, maar met laadvermogen !
De 1800 versies hebben verzwaarde vering vóór en achter ( achter = dikker verenpakket ) ten opzichte van de 1400kg-versie.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor risky » 18 maart 2011, 00:43

Michael schreef:en de mijne?


volgens mij staat de jouwe er al een tijdje op
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

VorigeVolgende

Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten