Over de aandrijfaspennen, dit zijn ze:
De buitenste pen (links) is een ruime 6mm, die sla je er eerst in. Die dunne (iets van 3.5 / 4 mm) gaat in de dikke pen, en zo klemt ie de buitenste pen nog extra vast. 56mm lang.
-- update van de laatste dagen ---
De motor zit er nog niet eens in en lekt nu al! een echte J7 motor dus!
Hier nog helemaal kaal.
Eerder deze week de motorruimte, ruimten waar de hoofdremcylinder en koppeling enzo zit en de wielkasten in de Dinitrol Metallic gezet (dik anti-roest spul).
Een bokje gemaakt voor de versnellingsbak aandrijfassen, zodat deze nog even helemaal in orde gemaakt kon worden met het dwarsbalkje eronder met de baksteunen.
De motor helemaal klaar, alles over gezet van het oude blok. Kleppendeksel moet nog.
Met nieuwe waterpomp (ooit eens via marktplaats gekocht), en nieuwe M7 tapeindjes geklust.
Hier met de nieuwe kopppeling
We hadden besloten de versnellingsbak en motor dit keer los te doen, aangezien het samen zo'n groot apparaat was, wat waarschijnlijk lastig erin te zetten was met een motortakel en lastig goed op eenruidend karretje te zetten met die balk aan de voorkant van de brug.
De versnellingsbak klaar op het bokje op een rijdend tafeltje. Helaas was het bokje net te breed en kon deze niet ver genoeg in de motorruimte van de bus zakken.
Deze dag had ik gelukkig een goede klushulp, want uit eindelijk werd de achterkant met een paal ondersteunt en de voorkant aan spanbanden. Ging al met al best ok, hij viel alleen 1 keer van de poot af en bleef gelukkig hangen aan de spanbanden. dus toen maar met de brugkrik ietsje stabielen en uiteindelijk erin. Veel geklooi met de aandrijfas op de vernsllinsbak krijgen (beetje gekke hoek voor de assen). Al met al gelukt brak nog een aandrijfas pen af, gelukkig hadden we die nog extra liggen. wel weer een uur mee bezig geweest die stomme pennetjes.
Daarna de kmteller kabel erin. Deze ging er niet makkelijk in, dus een beetje tikken wel. Helaas zakte de plastic ring naar beneden en wilde deze niet meer omhoog. GRRRRRRR
uiteindelijk zat het meeste van de anti roest zooi op mijn armen en niet meer op de bus (dat spul blijft een beetje vettig dus je word er aardig smerig van)
zo bakkie zit erin! aan de balk erboven in gelegt met spanbanden aan de voorkant, de achterkant het balkje vastgeschroeft aan de bus.
De voorbereidingen voor de motor, motorsetunen op het balkje schroeven.
En daar gaat ie dan! Beetje rukken en trekken nog een krikkie eronder en plop hij zit op z'n plek.
Heb je zo'n mooie brug tot je beschikking - moet je nog onder die wagen liggen.... Met de inbusbouten het blok aan de bak vastzetten.
Het dwarsbalkje er weer in, alle krikken en takels weg. Joepie! draadjes aansluiten dan maar!
De dwarsplaat en draagarmen aan de onderkant weer vast.
Morgen weer verder afbouwen en dan maar eens kijken of we een eerste testrit kunnen maken.......