Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Harrie schreef:boer zoekt lager
ja cardanolie ruikt heel byzonder, een beetje ZUUR ...
als dat de reuk is van de gelekte olie, komt die uit de versnellingsbak.
Maar eigenlijk is het héél simpel : waarvandaan zou die olie anders komen ?? er is niets oliehoudends in de buurt behalve de v-bak.
grt, Harrie
hendrika schreef:peter,
de achteruit op aan het raken - deed je koppeling het wel goed?
als je koppeling het net even wat minder doet, kan hij nog goed schakelen naar 1,2,3 etc maar net even een rateltje veroorzaken als je hem in de achteruit zet. of wat voor kuren toont ie dat je vind dat hij op aan het raken is?
risky,
ik zou hem zowiezo vervangen. Nu kun je er goed bij. J7s hebben best wel vaak lekkende vbakken (ten minste de J7s die ik gezien heb), meeste bij de aandrijfassen maar ook veel bij de prise as. dus kan vervangen geen kwaad. als die tor erin zit en hij gaat dan lekken heb je er spijt van
geld - een keering kost een paar euro, beetje pakking papier misschien.... eurotje erbij
maar goed het (kunnen) herkennen tussen bakolie en motor olie is nooit verkeerd.
bakolie stinkt, motorolie niet.
als de krukaskeering lekt, blijft de olie voornamelijk ACHTER het vliegwiel. en slingert dan naar buiten, tegen de voorste rand v.h. kopp.huis.risky schreef:wat dacht je van een achterste krukas keering?Harrie schreef:ja cardanolie ruikt heel byzonder, een beetje ZUUR ...
als dat de reuk is van de gelekte olie, komt die uit de versnellingsbak.
Maar eigenlijk is het héél simpel : waarvandaan zou die olie anders komen ?? er is niets oliehoudends in de buurt behalve de v-bak.
grt, Harrie
die kan ook een flinke bende geven in je koppelingshuis
Ik zeg niet dat het zo is maar dat kan ook nog vandaar dat ik vroeg waar de olie naar ruikt het zou zonde van de tijd en geld zijn om voor niets de priseas keering te vernieuwen. mvg
Harrie schreef:als de krukaskeering lekt, blijft de olie voornamelijk ACHTER het vliegwiel. en slingert dan naar buiten, tegen de voorste rand v.h. kopp.huis.risky schreef:wat dacht je van een achterste krukas keering?Harrie schreef:ja cardanolie ruikt heel byzonder, een beetje ZUUR ...
als dat de reuk is van de gelekte olie, komt die uit de versnellingsbak.
Maar eigenlijk is het héél simpel : waarvandaan zou die olie anders komen ?? er is niets oliehoudends in de buurt behalve de v-bak.
grt, Harrie
die kan ook een flinke bende geven in je koppelingshuis
Ik zeg niet dat het zo is maar dat kan ook nog vandaar dat ik vroeg waar de olie naar ruikt het zou zonde van de tijd en geld zijn om voor niets de priseas keering te vernieuwen. mvg
Dan wordt het koppelingshuis niet zo vet zoals dit, denk ik.
grt, Harrie
op een keering staat meestal een code. binnenmaat - buitenmaat - dikte.
zo weet je welke je nodig hebt.
vernellingbak prise as zijde: 27 - 42 - 9.8 (zelfvervangen voor 27 - 42 - 10)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten