Dankje Marco!
De bus is al ingericht als simpele camper. Er staat een 12/220V/Gas-koelkast in, een porto-potti, 2-pits gasfornuis en het zitje is om te bouwen tot een ruim bed. Dit alles is niet afgewerkt, allemaal kaal hout. Voordat ik daar wat aan ga doen eerst het lekkende dak(gootje) aanpakken
Het interieur komt nog wel
In de eerste week dat ik de bus gekocht heb, eerst de kortsluiting verholpen. Een doorgebrande kabelboom vervangen door nieuwe bekabeling, connectoren vervangen en een nieuw zekeringenkastje ingebouwd met steekzekeringen ipv keramische zekeringen. Was alles bij elkaar nog veel werk zeg, een hoop "ge-hobby-bob'd" aan de bedrading.
Om een voorbeeld te noemen: de motor ging niet uit als de verlichting aan stond, ook niet als de sleutel al uit het contact was gehaald. Denk dat dit een beveiliging is geweest zodat de verlichting niet vergeten werd. Een bijkomend probleem is dat de bedrading lekker begon te roken... maarja als je de verlichting maar niet vergeet he
Lekker aan straat klussen, heb geen garage
:
Nu werkt alles perfect zoals het moet, ook het elektrische pompje tbv de ruitenvloeistof! Erg handig dat de steekzekeringen nu gebruikt worden! (6st voor 3 euro tegenover 120 stuks voor 10 euro, en overal te verkrijgen!). Deze week ben ik druk bezig met het dakgootje aan te pakken, er moeten nieuwe stukken ingelast worden en heel het gootje is al kaal voor een dikke laag epoxy-primer. De binnenkant van het dakgootje ga ik behandelen met Owatrol C.I.P.
Het dakgootje zoals het er vorige week uit zag:
Rechtsvoor
Rechts bij een van de overgangen van de dakdelen
Momenteel ziet het dakgootje er als volgt uit:
Toch wel heel apart dat bij de verkoper het dak nooit gelekt heeft!
Maandag gaan we weer verder aan de bus!
Ik vraag je ook af of epoxy-primer over Owatrol C.I.P. geverfd mag worden? Voor zover ik weet is C.I.P. wel overschilderbaar.
Groetjes Ivo