Opknappen Peugeot J7 1976

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor yaay7 » 09 jul 2012, 22:09

Hallo Peugeot-liefhebbers!

Zelf vindt ik het altijd heel interessant om te zien hoe andere mensen opknap/restauratie-werkzaamheden verrichten. Sinds kort ben ik een J7-bezitter, en ook hier zit werk aan. Vandaar dat ik een opknap-topic begonnen ben. Bedankt voor het bekijken alvast :wink:

Dit is 'm dan op het moment dat ik hem ging bezichtigen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De reis naar huis van Haarlem naar Kaatsheuvel. Het was meteen een lange testrit van 120km. Onderweg kwamen we er achter dat er niets van de verlichting/bedrading klopte. Zekeringen sprongen eruit en niet alle elektrische dingen werkte. Ook zat er een grote deuk in de grill toen we hem ophaalden, beetje jammer :(

Dit topic wordt vervolgd, druk bezig aan de bus deze week! :D

Groetjes Ivo
Laatst bijgewerkt door yaay7 op 22 nov 2014, 23:16, in totaal 1 keer bewerkt.
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor MarcoPeus » 09 jul 2012, 23:08

Gave bus Ivo, en voorin helemaal voorzien van parket vloer :mrgreen: Veel plezier en succes met opknappen/opbouwen/inrichten.
Ga je m bouwen/gebruiken als camper?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor yaay7 » 13 jul 2012, 18:51

Dankje Marco!

De bus is al ingericht als simpele camper. Er staat een 12/220V/Gas-koelkast in, een porto-potti, 2-pits gasfornuis en het zitje is om te bouwen tot een ruim bed. Dit alles is niet afgewerkt, allemaal kaal hout. Voordat ik daar wat aan ga doen eerst het lekkende dak(gootje) aanpakken :( :-) Het interieur komt nog wel :wink:

In de eerste week dat ik de bus gekocht heb, eerst de kortsluiting verholpen. Een doorgebrande kabelboom vervangen door nieuwe bekabeling, connectoren vervangen en een nieuw zekeringenkastje ingebouwd met steekzekeringen ipv keramische zekeringen. Was alles bij elkaar nog veel werk zeg, een hoop "ge-hobby-bob'd" aan de bedrading. :P
Om een voorbeeld te noemen: de motor ging niet uit als de verlichting aan stond, ook niet als de sleutel al uit het contact was gehaald. Denk dat dit een beveiliging is geweest zodat de verlichting niet vergeten werd. Een bijkomend probleem is dat de bedrading lekker begon te roken... maarja als je de verlichting maar niet vergeet he :lol:

Lekker aan straat klussen, heb geen garage :P :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu werkt alles perfect zoals het moet, ook het elektrische pompje tbv de ruitenvloeistof! Erg handig dat de steekzekeringen nu gebruikt worden! (6st voor 3 euro tegenover 120 stuks voor 10 euro, en overal te verkrijgen!). Deze week ben ik druk bezig met het dakgootje aan te pakken, er moeten nieuwe stukken ingelast worden en heel het gootje is al kaal voor een dikke laag epoxy-primer. De binnenkant van het dakgootje ga ik behandelen met Owatrol C.I.P.

Het dakgootje zoals het er vorige week uit zag:
Afbeelding
Rechtsvoor

Afbeelding
Rechts bij een van de overgangen van de dakdelen

Momenteel ziet het dakgootje er als volgt uit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch wel heel apart dat bij de verkoper het dak nooit gelekt heeft! :lol: :lol:
Maandag gaan we weer verder aan de bus! :D

Ik vraag je ook af of epoxy-primer over Owatrol C.I.P. geverfd mag worden? Voor zover ik weet is C.I.P. wel overschilderbaar.

Groetjes Ivo
Laatst bijgewerkt door yaay7 op 22 nov 2014, 23:22, in totaal 1 keer bewerkt.
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor Harrie » 14 jul 2012, 00:08

yaay7 schreef:Ik vraag je ook af of epoxy-primer over Owatrol C.I.P. geverfd mag worden?
Voor zover ik weet is C.I.P. wel overschilderbaar.
Groetjes Ivo

bekende plekken, die goot... succes met het herstel !
waarom epoxy-primer over de Owatrol C.I.P. ? Je kun nadat de Owatrol
droog is ( 24 uur ) er je eerste ( grond-) verflaag overheen zetten.
Als de epoxy-primer voor autolak is i.p.v. voor verf, kan dat niet combineren.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor yaay7 » 26 jul 2012, 17:01

Ook de deur moet er aan geloven, onder deze paar blaasjes op de deur zat een 10 mm dikke plamuurlaag.

Afbeelding
De schade ontdekken..

Afbeelding
Bahbah :evil:

Afbeelding
En een nieuw stuk deur :D

Afbeelding
Ook de geleiding even schoongemaakt en voorzien van seegerringetjes, deze zaten er niet meer op!

Afbeelding
3 van de 4 overgangen zijn doorgerot. Hier komen ook nieuw stukken in.
Afbeelding

Afbeelding
Het opstaande randje heeft aan de rechtse zijde veel gaatjes, ook in het onderste stuk van het dak. Hier komt een heel nieuw stuk in over een lengte van ongeveer een meter.
Afbeelding

Voor de rest de goede kaalgemaakte delen in de epoxy-primer gezet. En er wordt verf bijgemaakt voor mijn bus, zodat het precies dezelfde kleur heeft.
Afbeelding

Afbeelding

Als het meezit, dan is het dak eind van de week dichtgelast en de deur ook gerepareerd! Heb zin om te rijden met dit weer :mrgreen:
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor MarcoPeus » 26 jul 2012, 17:18

Strak werk hoor. Ziet er echt goed uit.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor Ivar de Bruin » 26 jul 2012, 17:21

Kijk aan, niet vies van een beetje laswerk. Goed bezig.
Avatar gebruiker
Ivar de Bruin
 
Berichten: 102
Geregistreerd: 01 jan 2009, 17:48

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor jan-03 » 26 jul 2012, 23:34

Zo dat gaat als een trein.. Wordt weer een klokgave bus..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor Harrie » 26 jul 2012, 23:41

yaay7 schreef:Afbeelding
Ook de geleiding even schoongemaakt en voorzien van seegerringetjes, deze zaten er niet meer op!
<knip>
Als het meezit, dan is het dak eind van de week dichtgelast en de deur ook gerepareerd! Heb zin om te rijden met dit weer :mrgreen:

netjes ! je beheerst het plaatwerken en lassen, zo te zien :wink:
maar je hebt wel de verkeerde seeger-ringetjes er op, deze zijn voor een binnenwerkse sleuf, je moet die hebben voor de omtrek,
met de oogjes aan de buitenkant. Dit zal wel blijven zitten, maar het hoort niet zo. Zeikerd ben ik heh ? :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor yaay7 » 27 jul 2012, 07:28

Haha ohja, oeps!

Het laswerk laat ik doen door iemand anders. Op school heb ik wel les gehad in lassen, maar dat is inmiddels 3 jaar geleden. Mijn bus staat ook bij hem, aangezien ik zelf geen garage heb. Het voordeel van dit restauratie-bedrijf en autospuiterij is dat je er zelf het 'voorwerk' kan doen. Ik heb alles gedemonteerd enz. En ik kwast het dakgootje ook, scheelt veel uurloon ;D

Ivo
Laatst bijgewerkt door yaay7 op 22 nov 2014, 23:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor Peter J7 » 27 jul 2012, 18:30

Goed bezig Ivo.

Dat bedrijf zit lekker dichtbij! Moest ik maar eens gaan kijken :D

Groet, Peter J7
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor yaay7 » 18 aug 2012, 18:52

Beste Peugeot-liefhebbers, bij deze weer een update van mijn rijdende restauratieproject

Poehpoeh.. eindelijk is het dak dicht :D Hier een kleine reportage van het eerste werk aan het dak:

Lassen:
Afbeelding

Las naar binnen kloppen en afslijpen:
Afbeelding

Epoxy-primer er overheen:
Afbeelding

Dit onderste stuk waar de deur in komt te hangen heb ik van het oude verrotte stuk afgebeiteld en daarna heb ik hem gezandstraald. Deze is er ook weer ingelast en in de primer gezet:
Afbeelding

Alle lasnaden met metaalplamuur vullen:
Afbeelding

Metaalplamuur vlakschuren en daarna gewone plamuur er overheen om de rondingen netjes te maken (dit was het eerste beetje wat ik er op gesmeerd heb):
Afbeelding

De naden in het dakgootje heb ik na de epoxy-primer een keer gekit, zodat het zeker goed dicht is, daarna de eindlaag er overheen gekwast. De overige gaten in het dak zijn ook dichtgelast en alles behandeld op dezelfde manier als hierboven. De deur heb ik ook weer opgeknapt, een nieuw stuk ingelast en helemaal strak gemaakt en tegen roest behandeld. Van het eindresultaat en van de deur komen ook nog foto's! Zomerproject dak lekvrij maken tot nu toe geslaagd :-) Alles goed laten drogen en van de week maar eens de J7 wassen en lekker rondjes rijden na 7 weken binnenstaan :shock:

Au revoir :mrgreen:
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor yaay7 » 01 sep 2012, 19:08

Eindelijk rijdt de J7 weer, en hij is lekvrij!

Afbeelding
De deur in de grondverf.

Afbeelding
Dak in de grondverf.

Hierna de laatste laag autolak er overheen gekwast en hij was klaar van buiten :) Het geheel ziet er weer acceptabel uit. De week erop heb ik een anti-roest behandeling gedaan aan de binnenkant van het dakgootje. Goed in de Owatrol gezet, ook nog wat andere plekjes aan de binnenkant voorzien van een likje Owatrol, zodat die plekken volgend jaar aangepakt kunnen worden. Daarna vloerbedekking gemaakt voor de binnenkant en helemaal schoongemaakt. De gordijntjes zijn deze week klaar als het goed is, net als de kussens voor op de banken. Dan staat er nog op de to-do list om een hemeltje te maken.. iemand tips/tricks? :D

Afbeelding
En weer lekker een rondje gereden!

De belangrijkste zaken zijn nu gedaan. Alleen wil ik nog naar het motorische gedeelte kijken i.v.m. startprobleempjes, alleen hier heb ik niet zo veel verstand van :oops: Help.. :P
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor hendrika » 02 sep 2012, 23:35

goed bezig! resultaat is netjes, zo heb je jarenlang plezier van je bus.

hemeltje, ik heb het orginele (?) hemeltje nagemaakt van een geperforeerde hemelbekleding. Ons dakraam was gaan lekken er was vocht binnen gekomen, dit kon niet weg door de oude hemel en toen ging alles roesten (gelukkig waren we nog op tijd). Dus nu geperforeerde stof zodat het kan ademen.
Wat hadden wel nog een orgineel (?) hemeltje met de stalen baleinen die erin zaten, deze zaten met gaten geprikt in de rand aan de binnenkant, en de voorste twee van iets dunnen staal en plastic diehoekjes (weet niet waarom). Heb je nog restanten van een oude hemel?

motorische gedeelte, wat is precies het probleem?
verder zowiezo slim even een beurtje te geven, dan heb je een frisse start en weet je wanneer de belangrijke dingen gebeurd zijn (kleppen stellen, bougies, verdelerkap, ontsteking, condensator, olie, oliefilter, etc etc...) en kun je ook met een hoop oorzaken uitschakelen van slecht starten.....
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor jan-03 » 03 sep 2012, 00:55

Ziet er weer goed uit hoor...
Geperforeerd plafond vindt ik een mindere oplossing.. Als je dak waterdicht is tenminste.. Door een geperforeerd plafond heb de condens in de bus altijd tegen je dakplaat.. Als je hemel vochtdicht is kan dit niet.. Tussen de hemel en het dak isoleren.. Hemel vochtdicht maken..
Je hebt dan de minste condensvorming.. Dit ontstaat door temperatuurverschil binnen en buiten... Door isoleren hef je dit op..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor hendrika » 03 sep 2012, 08:59

snap wat jan bedoeld, maar ben van mening dat een hemel(bekleding) nooit vochtdicht is. daarnaast krijg je het niet 100% afsluitend. Door vocht wat in de lucht zit, en de temperatuurverschillen gaat er juist condens vormen. dan heb ik liever een beetje een ademend geheel zodat de vocht weg kan. vergeet niet dat een geperforeerde bekleding weinig gaten heeft en veel stof, dus het is niet alsof je je hemel helemaal open hebt.

Maar zie het als een dubbel glas plaat. Hier is geen condensvorming tussen de ruiten omdat het luchtdicht is. Zit er een brast in 1 van de ruiten is er wel condensvorming tussen de platen, want er kan lucht bij, al ik het maar heel minimaal. Doordat dit moeilijk weg kan op moment dat de condensvorming het hefstigt is, blijft deze condens lang staan. als je dan een gat in een van die ramen zou maken, is de condens sneller weg. Ik denk niet dat een hemel zo luchtdicht is als een dubbelglas, meer als een dubbelglas met een barst... :D

Wat het beste is weet ik niet, maar toen ik mijn hemel weghaalde schrok ik me de tandjes met als die (gelukkig toen nog oppervlakkige) roest en dat wil ik niet meer hebben. Daarom heb ik het zo gedaan. :mrgreen:
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor jan-03 » 03 sep 2012, 14:58

Die vergelijking met de barst in de ruit is niet correct hoor... Als een geisoleerd plafond hebt met een vochtdichte hemel heb je al weinig condens meer..
Immers je temperatuurverschil is veel geringer.. Het condens wat er dan wel is gaat makkelijk weg door ventilatie..
Bij een gebarsten ruit is je isolatie door dubbele ruit enkel geworden en dus temperatuurverschil is weer groot wat die schimmel geeft..
een gaatjesplafond zal je extra moeten ventileren...
Er ontstaat daar veel vocht.. Dit zal in de zomer overdag wel weer snel wegtrekken maar goed is het niet... Je moet dan zeker geen isolatie van steenwol of glaswol toepassen zonder een vochtremmende laag aan de onderkant.. Anders gaat de condens daar in trekken..
Het beste is dan denk ik geen isolatie..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor hendrika » 04 sep 2012, 14:49

Duidelijk verhaal. Uiteraard heb ik niet alle wijsheid in handen, dus wat echt het beste is kan ik niet zeggen :D Ik heb gedaan wat mij het beste leek.
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor yaay7 » 06 sep 2012, 10:52

Bedankt voor de reactie's.

Wat betreft het startprobleem:
Ik denk dat het iets te maken heeft met de benzine-toevoer. Als hij een kleine week stil heeft gestaan, op een schuin parkeervak zodat de voorkant hoger ligt, dan start hij niet meteen. Het lijkt alsof hij niet genoeg benzine krijgt. Naar mijn vermoeden zit er een terugslagklepje in wat het terugstromen tegengaat? Misschien dat deze niet zo goed functioneert. Ook als hij dan eenmaal loopt gaat het rijden niet zo soepel, hij heeft de eerste paar honderd meter geen vermogen en sputtert veel als ik te weinig gas geef. Normaliter blijft hij wel gewoon redelijk lekker lopen op zo'n moment.

Het hemeltje ben ik nog niet uit. Een hemeltje wil ik alleen bij de voorstoelen maken nu. Het "campeergedeelte" moet ik nog aanpakken, de cabine wil ik netjes maken. Mijn eerste idee is om heel het dakje boven de cabine met owatrol te behandelen, wat ik in de gootjes al heb gedaan na het lassen overigens. Daarna een keuze maken in isolatiemateriaal. Met flexibel hout een mooi afgerond hemeltje maken en hier bekleding (wat weet ik nog niet) tegenaan te maken. In het petje kastjes maken en verlichting etc. etc. Het oude hemeltje heb ik nog wel! Maar voor mij hoeft dit niet meer helemaal origineel te worden hoor, zo mooi ziet ie er ook niet meer uit. Hout is not done dan? Of eventueel met ventielatiegaten? Hoe ziet het bij jullie er uit?

Heel veel vragen, maar het is voor mij allemaal nieuw vandaar :oops:

Gr. Ivo
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor Harrie » 06 sep 2012, 20:59

beste Ivo, als je met ( bijv. buigtriplex ) een gebogen hemel wilt maken bovenin de cabine,
hoe maak je dan daarna de kastruimte er boven ? met een extra rechte plank er in ?
hier 2 foto's die ik zojuist heb gemaakt in onze J7, effe voor het idee.
in onze J7 is de 'hemel' in de cabine vlak en bekleed, en daarboven hebben we een enorm grote bergruimte:

Afbeelding

en met deurtje open:

Afbeelding

Voor de ventilatie zou je eenvoudig een ventilatieroostertje in het verticale schot
( waar je op de bovenstaande foto het deurtje ziet ) kunnen maken, dat is véél eenvoudiger
dan perforatie in zowel de kastbodem, het buigtriplex én hemelbekleding.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor yaay7 » 09 sep 2012, 20:52

Beste Peugeot-liefhebbers,

Bedankt voor jullie reactie's!

@Harrie: Mijn hemeltje wilde ik ongeveer zoals jouw hemeltje maken. Alleen dan de kastjes verder naar voren toe, zodat je boven het zitgedeeltje de rondje boog hebt zoals deze bij jouw camper gedeelte te zien is! Bij jouw campergedeelte, hoe heb je daar die bolling gemaakt? Mijn eerste idee is latjes tegen het dak aan lijmen in de lengterichting, hiertussen isolatiemateriaal plaatsen en vervolgens het buigtriplex er tegenaan te maken.

Van de week heb ik er gordijntjes in gemaakt! :D Ziet er cool uit!

Ivo
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor Harrie » 09 sep 2012, 23:13

yaay7 schreef:@Harrie: Mijn hemeltje wilde ik ongeveer zoals jouw hemeltje maken. Alleen dan de kastjes verder naar voren toe, zodat je boven het zitgedeeltje de rondje boog hebt zoals deze bij jouw camper gedeelte te zien is! Bij jouw campergedeelte, hoe heb je daar die bolling gemaakt?
Ivo
ik heb dat niet gemaakt, zat er al zo in..
maar, ik zie dat jou J7 geen verhoogd dak heeft, dan moet je wel creatief worden als je daar nog
bergruimte wil creëren... naar mijn idee heb je niet veel meer ruimte dan alleen de originele hemel.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor yaay7 » 07 okt 2012, 23:15

Goedenavond :-)

Bergruimte creëren lukt nog wel hoor, maar ik laat het voorlopig zoals het is. Er zijn belangrijkere punten die aangepakt moeten worden :roll: En iedere keer krijg ik weer nieuwe ideeën. Van de week heb ik de motorkap opnieuw bekleed met vloerbedekking en geïsoleerd aan de binnenkant. Voordat ik er zelf aan begon ben ik bij een stoffeerder langs geweest, die durfde het niet aan want het was te moeilijk. :shock: Ook heb ik nog een mal gemaakt van karton om een dezer weken een vloermat op maat te maken voor in de cabine. Even wachten tot de zon een keertje lekker schijnt om weer een dagje te klussen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook m'n gordijntjes hangen er in! Daarna meteen voor de eerste keer in geslapen (dat is ook de reden dat ik nu aan het kijken ben naar wat voor kacheltjes er voor caravans/campers op de markt zijn, haha).
Afbeelding

Afbeelding

Verlichting heb ik er van de week ook in gemaakt, en uitgebreid getest. Heb zin om nog meer te klussen, maar het weer laat het niet meer toe :( Daarom zet ik hem van de week in de winterstalling, waar hij in een frisse vorst- en vochtvrije omgeving kan staan :D Ondertussen kan ik dan nadenken over m'n J7 to-do list.

Groetjes
Laatst bijgewerkt door yaay7 op 09 okt 2012, 08:50, in totaal 1 keer bewerkt.
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor hendrika » 08 okt 2012, 19:58

kap ziet er erg netjes uit! vreemd dat die stoffeerder het te moelijk vond.
scheelt waarschijnlijk ook weer een hoop herrie in de bus :D

maar die verlichting is wel echt vet!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Opknappen Peugeot J7 1976

Berichtdoor robby » 08 okt 2012, 20:27

Heb je ook al een slachtoffer gevonden dan, die met weinig kleding achter de raampjes gaat zitten?.....

RJ.
Peugeot J9, 1990, Benzine/Gas
R25 V6, 1989
R25 V6 Turbo, 1988
robby
 
Berichten: 174
Geregistreerd: 09 jun 2010, 09:25
Woonplaats: De Wijk

Volgende

Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 69 gasten