Het is al weer effe geleden, maar omdat het vorig jaar allemaal net voor de vakantie gebeurde en zowiezo aardig druk was met vanalles en nog wat geen reactie meer over hoe en wat het uiteindelijk geworden was.
Uiteindelijk heb het blok uit elkaar getrokken, goed schoon gemaakt, de cilinderbussen en zuigers vervangen en er een andere kop op gezet. hiermee naar huis gereden.. 'ja hij doet het!' bus vol gegooid en toen een testrit gemaakt naar kroatië.
Nog even een sfeerbeeldje van een fantastische camping aan het water op het eiland Pag, in windkracht 6 (luifels waaien weg) dus dan maar in de schaduw van de bus zitten.
de motor heeft het fantastisch gedaan, ik had er ook een nieuwe dynamo op gezet van een amerikaan ofzo, 105A, maar het beugeltje bovenop trilde los, brak af, en het nieuwe hobbybob beugeltje zorgde er voor dat de snaar te strak kwam en vervolgens het oog van de dynamo afbrak.
Daar vrienden gemaakt met vriendelijke slovenen en die hadden ons super geholpen door een halve dag rond te rijden langs garages en uiteindelijk vonden we een dynamo van een renault ofzo, die we pas konden maken voor op de J7.
Het viel me wel op dat de klepspeling wel snel ging, en dat deze 'nieuwe' kop dus niet goed tegen LPG kon. Het was wel een later type (met 3 gaten inlaat) maar wel van een vroeger bouwjaar als de vorige, dus waarschijnlijk is er gedurende de jaren met dit type kop een wissel gemaakt in klepzittingen ofzo.