Harrie schreef:je hebt 2 dingen nodig:
- een temperatuursensor ( in cylinderkop )
- een temperatuurmeter ( op je dashboard, zodat je het kunt aflezen ).
voor de sensor zou je voor een originele kunnen kiezen ( EDIT:)
0242-24 ( 93 graden, XDP 88 , 90, XD2 )
0242-41 ( 100 graden, XDP 88 , 90, XD2 )
0242-36 ( 105 graden, XD3 tot ca. 06-86 )
( opm.: gat in cylinderkop ( bovenop, linksachter ) heeft tot 06-1986
schroefdraad 18 x 1,50, vanaf 06-1986 14 x 1,25 mm )
en voor de temp.meter een universele van bijvoorbeeld VDO.
Bedraden, voeden vanaf een zekering van + van vol contact.
grt, Harrie
Ik ben er niet zeker van of je een VDO meter kunt gebruiken in combinatie met de originele sensors.
Je moet een beetje uitkijken dat de weerstand bij een bepaalde temperatuur is afgestemd op de meter. Het weerstandsbereik van de VDO cocpit vision is bijvoorbeeld 287,4 ... 22,7 ohm tussen 40 en 120 graden. De originele sensor moet dan dezelfde waarden hebben.
VDO heeft een sensor met de draad M18x1,5. M14x1,25 kom ik niet tegen.
Je zou ook nog bij de Marine lijn van VDO kunnen kijken. De Peugeot diesels zijn veel in schepen gebruikt.
Groet, Serge