Lot Freeks J7

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Lot Freeks J7

Berichtdoor Freek » 20 mei 2004, 22:06

Mede door tips van dit forum (mijn dank is groot!) ben ik erin geslaagd de motor van mijn J7 te wisselen, en hem (gisteren) uit Frankrijk terug naar huis te sturen. 1185 kilometer lijkt me toch wel een soort van gedegen proefrit...

Tijd om wat terug te doen voor de bezoekers van het forum, lijkt mij! Hij is te koop, voor iemand die er een tijdje onder wil liggen. Ikzelf heb met mijn buik de olie al van het onderstel geveegd, dus vies wordt je niet. (terzijde: als ik de ontwerper van dit gedrocht tegenkom krijgt hij geen biertje. Hij had er al genoeg op toen hij de plaatsing van de inbusbouten verzon die het blok met de bak doen samensmelten...)

Bevindingen tijdens het inbouwen van de motor: beide koppelingscylinders zijn slecht (de cylinders zelf, dus reviseren heeft geen zin), de dynamo is twijfelachtig en er zit nogal wat stuurspeling op. Ook is de "bellhousing" (ring waarop het blok gemonteerd wordt) nogal vettig, kennelijk zweet de keerring van de prise-as. Nog twee maanden APK, dus je hebt nog even tijd. Van de koets is nog wel wat te maken, al is hij door de vorige eigenaar in de meest afschuwelijke kleurcombinatie geschilderd.

Voor ik hem op Marktplaats zet: vind hier iemand het leuk? Een blije nieuwe eigenaar met, om teleurstelling te voorkomen, enige kennis van zaken is belangrijker dan de prijs.....
Freek
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 31 maart 2004, 00:01
Woonplaats: Nieuwe Pekela, Groningen

Berichtdoor Mark » 08 jan 2005, 11:26

Ben jij ook zo benieuwd wat er inmiddels van deze J7 geworden is???
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Freek » 08 jan 2005, 14:55

Bij dezen, maar het antwoord laat het Peugeot-hart waarschijnlijk niet sneller kloppen. De auto is (voor zover ik weet) gesloopt. Hoewel de APK slechts een afkeurpunt opleverde, was dat wel meteen de zeer dure remkrachtbegrenzer. In combinatie met het werk dat er nog aan zat te komen heb ik er voor weinig geld afstand van gedaan. De nieuw ingebouwde motor bleek namelijk ook nog slecht te zijn, wat me de moed enigszins in de schoenen deed zinken...

Geen Peu dus meer! Ik zie dat het forum zich wel leuk ontwikkeld heeft trouwens! Proficiat, en succes bij het op de weg houden van jullie objecten.
Freek
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 31 maart 2004, 00:01
Woonplaats: Nieuwe Pekela, Groningen


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten