Iemand interesse voor een donor J7?

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Mark » 12 jul 2004, 18:08

Freek schreef:Mark, als 'tie in mijn "outbox" staat, is het bericht dan verzonden??

Berichten blijven in je outbox staan, totdat de geadresseerde 'm heeft opgehaald, want dan verhuist het bericht naar je sentbox. Als je PB dus nog in je outbox staat is het kennelijk nog niet geopend.
Suc6, Mark
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Freek » 12 jul 2004, 18:24

zie overigens:

http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... s&ID=35625


Mijn enthousiasme voor dit ding is echt op.... Voor lezers van dit forum is 500 euro ook genoeg, met de aantekening dat de banden er misschien 3000 kilometer hebben opzitten!
Freek
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 31 maart 2004, 00:01
Woonplaats: Nieuwe Pekela, Groningen

Re: het lijstje

Berichtdoor boldor » 17 jul 2004, 23:21

[quote="Goudenleeuw"][quote="Haiko"]brainstorm onderdelen/sloopauto's J7/J9
Wie doet mee?
1. Gouden Leeuw (ja toch?)
2. Freek
3. Haiko
4. ...
5. ...
Gezien de vakantieplannen wordt het geloof ik wel na de zomer...[/quote]
Wie doet mee?
1. Gouden Leeuw (Tuurlijk!)
2. Freek
3. Haiko
4. ...
5. ...

Inderdaad, dat wordt wel op z'n vroegst in de loop van juli, maar een leuk idee![/quote]

Wie doet mee?
1. Gouden Leeuw (Tuurlijk!)
2. Freek
3. Haiko
4. Boldor
5. ...

Ben zojuist pas geregistreerd op deze site en heb nu sinds een jaar n J7 en al sinds een jaar op zoek naar zoiets!

groetjes, Boldor
boldor
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 17 jul 2004, 23:05

Berichtdoor jos overvliet » 18 jul 2004, 11:40

WELKOM bij de groep van WANHOPIGE j7/9 beziters ha ha ha .
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Jeetje » 18 jul 2004, 19:47

Ik doe ook mee!

Ik heb er nog een staan met een boel goede onderdelen trouwens.

Motor, versnellingsbak, voorruit, divers plaatwerk (dat best nog goed is), stuurhuis, (verstevigd) veerpakket, trommelremmen, remcilinders, etcetera, etcetera....

Toch mag je me op die lijst zetten. Het is altijd handig om wat extra onderdelen -eventueel- achter de hand te hebben....
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Freek » 18 jul 2004, 22:12

Leuk!

Maar... we moeten eens even inventariseren. Mark is druk aan het verkopen, ikzelf eigenlijk ook. Is Haiko al terug van vakantie? Al was het maar om het enthousiasme nieuw leven in te brengen??
Freek
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 31 maart 2004, 00:01
Woonplaats: Nieuwe Pekela, Groningen

Berichtdoor Haiko » 19 jul 2004, 22:25

Freek schreef:Leuk!

Maar... we moeten eens even inventariseren. Mark is druk aan het verkopen, ikzelf eigenlijk ook. Is Haiko al terug van vakantie? Al was het maar om het enthousiasme nieuw leven in te brengen??


Hallo allemaal! Ja we zijn weer terug, heelhuids en zonder mankementen aan de J7. Blij dat er al weer meer mensen willen meedoen met ons onderdelenclubje-in-oprichting, bedroefd dat Mark en Freek hun J7 te koop hebben staan!

Wat ons betreft is het enthousiasme onverminderd voor het samen verzamelen van J7-onderdelen!

Het voorstel voordat de vakantie begon was om een brainstormbijeenkomst te houden (zie hiervoor). Welnu: onze voorkeur gaat uit naar een zondag.

Mijn voorstel is als volgt:
Wil je meedoen (met de brainstorm)? Stuur mij dan even een PB met de zondagen die je kunt. Ik wacht tot zondag a.s. (25 juli) en publiceer dan de datum en de deelnemerslijst. Schrijf je er ook even bij of het ev. bij jou kan plaatsvinden?

Wijzelf doen het liefst allebei mee, maar hebben twee kleine kinderen. Wellicht zijn er meer stellen met kinderen, dan kan er wellicht iets gecombineerd worden.

groeten van Haiko en Cécile

P.S.: Beste Jeetje, zit er mischien nog een krik in jullie donor-J7? Die missen we nog!
Onze Leeuw: J7 diesel uit 1974
Avatar gebruiker
Haiko
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 mei 2004, 05:33
Woonplaats: Huis ter Heide (ut)

Berichtdoor Jeetje » 19 jul 2004, 22:49

Ja... we hebben nog een originele krik; met zo'n breekijzer... Als je interesse hebt, kun je 'm komen halen. Versturen gaat niet. Dat ding is echt loeizwaar!

Zondagen zijn voor mij erg lastig. Vanaf 7 augustus ben ik op vakantie en daarna begint het voetbalseizoen alweer zowat. Dan kan ik 's zondags sowieso niet...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jesse » 20 jul 2004, 11:44

Hallo,

Beste j7 rijders. Ik heb ook een j7 uit 1978 en ik zou graag meedoen met de "donor club". Ik heb immiddels ook veel vervangen en en gesleuteld, al doende leert men.
Ik heb voor een half jaar een donor j9 gehad, deze j9 had dezelfde motor als mijn j7. Zoals jullie allemaal weten is de j9 het jongere broertje (of moet ik zeggen de kloon) van de j7. Helaas moest ik door ruimte gebrek de j9 verkopen terwijl er nog een goede motor en andere techniek in zat.
De j9 is gekocht door een brandweerman met een passie, nl. Bangerracen. Dat is een soort bodsautotje voor volwassenen. Wie houdt het het langste vol?
De j9 heeft zich goed geweerd, de EERSTE plaats!!!
Zie www.crazycarcrash.nl
Zo een clubje lijkt mij echt ideaal dan hoeft er geen j7 of j9 onnodig meer ten strijde te trekken.
Ik woon in amsterdam, morgen gaat ons busje weer door de APK, volgende week ben ik dan lekker op vakantie!

Groet,

Jesse

PS ik heb ook werkplaatshandboeken met info. , iedereen mag kopieeren.
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel

Berichtdoor Freek » 17 aug 2004, 17:03

Hoe is het hier nu mee?

Ik heb dan wel mijn gare j7 verkocht, maar ga morgen naar een blijkbaar behoorlijk verse j9 kijken!!! Hernieuwd enthousiasme dus...
Freek
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 31 maart 2004, 00:01
Woonplaats: Nieuwe Pekela, Groningen

Berichtdoor Haiko » 17 aug 2004, 23:51

Hoi Freek,
Op mijn poging enthousiaste voorstellen im mijn mailbox te verzamelen kwam geen enkele reactie.
Heb maar even zitten mijmeren hoe ik het nu zinvol ga aanpakken (d.w.z om een leuke club J7 bezitters op hetzelfde tijdstip op één plek te krijgen om eens te brainstormen over een onderdelenopslag/gezamelijke sloopacties etcetc). Dacht eerst eens de vakantietijd af te wachten.
Heb jij toevallig een voorstel? Anders fabriceer ik er binnekort wel één! :D
groeten van Haiko
Onze Leeuw: J7 diesel uit 1974
Avatar gebruiker
Haiko
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 mei 2004, 05:33
Woonplaats: Huis ter Heide (ut)

Berichtdoor jesse » 19 aug 2004, 11:08

Ik ben ook voor een klein onderdelen clubje, waarin we onderdelen en technische vaardigheden kunnen uitwisselen. Af en toe een helpendehand is nooit weg. Die moeilijke bout krijg je toch altijd makkelijker los met twee personen dan alleen.
Ik ben net terug van een rondje vakantie: belgie, frankrijk, zwitserland, duitsland, en weer thuis.

Een keer bij elkaar komen om te brainstormen en natuurlijk de J's bekijken is een goed idee. Ik heb in september pas weer tijd.
Waar woont iedereen die mee wil doen? Dan kunnen we ergens centraal wat afspreken.

P.s. Ik werd in duitsland langs de snelweg nog aangesproken door iemand, waarvan een vriend ook net een j7 clubje had opgezet. Een van jullie? Mijn j7 is gras groen en voor 2/3 verhoogd.

Groet jesse
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel

Berichtdoor Ed » 30 aug 2004, 19:35

Hallo,

Ik ben heel erg op zoek naar een goede hemelbekleding van een J7. oo ik zou die zou graag willen hebben. Zit er nog een in deze donor, of heeft iemand die nog voor mij liggen of nog een tip????
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

!!!DONOR!!!

Berichtdoor jesse » 09 sep 2004, 12:13

Ola,

Ik zag op marktplaats een mogelijke DONOR!!! 150euro
Gaan we dit donor clubje beginnen of blijft het bij het schrijven erover.
Wie heeft er een plek om te stallen/ uit elkaar slopen?
Wie doet er mee?

Groet Jesse

8)
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel

Berichtdoor Jeetje » 09 sep 2004, 13:33

Daar zal de schoen met name wringen, denk ik!

Ik wil voor € 150,00 (verdeeld over een aantal mensen praat je dan over een paar tientjes) best meedoen! Zo'n sloper is immers een bron van reserveonderdelen.

Je moet 'm alleen ergens kwijtkunnen! Ik woon in de buurt van Amsterdam en ruimte is hier schaars én duur. Bovendien zijn de meeste plaatsen hier in de buurt echte stallingen. Je mag er niet slopen, of slopers opslaan... Als je al zo'n plek vindt, is het heel duur...

Met andere woorden: ik wil graag meedoen (en dus meebetalen), helpen bij het slopen/demonteren etcetera, maar heb geen ruimte om zo'n sloper kwijt te kunnen (ik heb er overigens al eentje staan, zoals bekend).
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor JT » 09 sep 2004, 20:11

Ik doe niet mee, maar ik heb wel plaats. Wel buiten...
En in N-Br...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

J7 voor onderdelen

Berichtdoor Haiko » 12 sep 2004, 12:21

Dag mensen,
Ik heb even gebeld met de verkoper van de J7 voor 150 euro.
Het zit toch wat anders in elkaar: De bus in zijn geheel moet nog 1000 euro opbrengen (onderhandelbaar). In onderdelen kan ook, die 150 euro is dan bijv voor twee banden.
Wel lijkt het nog een redelijk knappe bus te zijn: verlengd, 1800 benzinemotor (ca 100.000 gereden), goede banden. De bus heeft 5 jaar stilgestaan, maar wel altijd ook de jaren ervoor (behalve in de vakanties) binnen. Dus ook de carosserie is nog in goede staat. De bus is vijf jaar geleden rijdend in de stalling gegaan. De huidige eigenaar heeft de bus in 1974 (4 jaar oud) gekocht en als camper ingericht en tot 1999 gebruikt.
Kortom, het lijkt mij jammer (en wat prijzig) deze bus als donor te nemen. Eerder een object om weer door apk te brengen en te gebruiken. Maar wie?
Ik heb overigens de bus, noch foto's ervan gezien, dus dit is enkel de weergave van wat mij per telefoon is verteld.

groeten van Haiko
Onze Leeuw: J7 diesel uit 1974
Avatar gebruiker
Haiko
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 mei 2004, 05:33
Woonplaats: Huis ter Heide (ut)

donorclub

Berichtdoor Haiko » 12 sep 2004, 12:48

Overigens: het wordt nu tijd dat wij echt iets op poten gaan zetten:
Mark, hoe moet dat nu wanneer we iets via de vereniging of het magazijn zouden doen?
Alle anderen: zullen we even samen een nieuw lijstje aanleggen wie mee wil doen?
1. Haiko
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10....

Het lijkt mij toch zinnig om afspraken te maken, voordat we iets gaan kopen. Wellicht is het grappig om een systeem te hebben waarin je je geinvesteerde tijd weer terug kunt krijgen in vorm van onderdelen. Daarboven betaal je de marktwaarde in de pot. Wanneer we het een beetje handig aanpakken kunnen we na een eerste inleg van alle deelnemers de aankoop van donor-bussen uit de pot betalen.
Wanneer gaan we dat samen bespreken?
Mij voorstel voor een datum is: zaterdag 9 oktober 20.00. Bij ons is het denk ik wel mogelijk (Huis ter Heide, bij Utrecht in de buurt).
Wie zou er op deze datum kunnen?

Mijn garage vond het trouwens niet erg nodig om zo een donorclub op te richten. Van de J7 was volgens hun het meeste gewoon nog nieuw te krijgen. Hoogstens carrosseriedelen (niet geroest dan) en onderdelen van het remsysteem waren problematisch. Inderdaad is mijn J7 tot nog toe zonder problemen als een nieuwe auto bij hun in onderhoud geweest...
Ik zou zo een club toch een aanwinst vinden!

groeten van Haiko
Laatst bijgewerkt door Haiko op 12 sep 2004, 19:37, in totaal 1 keer bewerkt.
Onze Leeuw: J7 diesel uit 1974
Avatar gebruiker
Haiko
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 mei 2004, 05:33
Woonplaats: Huis ter Heide (ut)

Re: donorclub

Berichtdoor Mark » 12 sep 2004, 18:12

Haiko schreef:Mark, hoe moet dat nu wanneer we iets via de vereniging of het magazijn zouden doen?

Het lijkt mij toch zinnig om afspraken te maken, voordat we iets gaan kopen.

Mij voorstel voor een datum is: zaterdag 9 oktober 20.00. Bij ons is het denk ik wel mogelijk (Huis ter Heide, bij Utrecht in de buurt).
Wie zou er op deze datum kunnen?

Mijn garage vond het trouwens niet erg nodig om zo een donorclub op te richten. Van de J7 was volgens hun het meeste gewoon nog nieuw te krijgen. Hoogstens carrosseriedelen (niet geroest dan) en onderdelen van het remsysteem waren problematisch. Inderdaad is mij J7 tot nog toe zonder problemen als een nieuwe auto bij hun in onderhoud geweest...
Ik zou zo een club toch een aanwinst vinden!

Altijd erg belangrijk om zoiets goed te regelen, want daar kan zomaar een hoop 'onmin' uit ontstaan. Een fenomeen dat bij veel verenigingen bekend is. Misschien is het een idee om eens te kijken wat via het magazijn van de PCN te regelen zou zijn. Niet voor niks heeft PCN een utilitair register, al is dat nu nog snurkend. Wellicht dat enkele J7-enthousiasten daarin verandering kunnen brengen. PKV hanteert overigens een soort databank van beschikbare onderdelen en gereedschappen.

Zo'n samenkomst is sowieso een leuk id, mooi initiatief Haiko!

En idd, niet alles is moeilijk te krijgen. Mechanische delen, muv remdelen, niet, carrosseriedelen wel. Interieur-onderdelen zijn ook lastig (Franse sloperijen moeten daarvoor uitkomst bieden). Uitlaten en voorruiten zijn weer wel heel makkelijk te krijgen... Misschien is het goed eens een soort inventarislijst op te stellen: wat is echt essentieel om te bewaren / op te slaan, en wat niet. Om dat te bepalen heb je ervaren J7-sleutelaars nodig.

Ben benieuwd wat er uit komt. Inmiddels ben ik J7-loos, maar blijf wel graag meedenken, zoals hierboven.

Groeten,
Mark
Laatst bijgewerkt door Mark op 12 sep 2004, 19:21, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor IHD » 12 sep 2004, 18:48

............. eh ik wil wel meedoen, maar dan gaat het mij natuurlijk alleen om de motor (en eventueel de bak, ervan uitgaand dat dít wel een 1800 is :wink: ), mits het acceptabele bedragen zijn. Denk je dat'ie ook alleen de motor wil verkopen?
Ik heb marktplaats inmiddels alweer helemaal afgestruind (op zoek naar een alternatief voor ons gammele blokje), maar ik kan geen J7 vinden voor € 150,-. Dus als jullie het eventueel niet eens kunnen worden over het wel of niet doorgaan van het sleutel/donor clubje, zou ik graag rechtstreeks contact opnemen met deze aanbieder, en hem een voorstel doen wat hij niet kan weigeren 8) .
Avatar gebruiker
IHD
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 23 aug 2004, 23:10
Woonplaats: Meppel

de link voor de J7 1800

Berichtdoor Haiko » 12 sep 2004, 19:33

Dag mensen,
hierbij de link van de bedoelde advertentie. Zoals gezegd, vraagprijs gehele bus is 1000 onderhandelbare euro's, bus staat reeds geruime tijd stil.
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... mit1.y%3D0

Succes bij het onderhandelen IHD! (lijkt mij toch niets voor de donor-club)

groeten van Haiko
Onze Leeuw: J7 diesel uit 1974
Avatar gebruiker
Haiko
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 mei 2004, 05:33
Woonplaats: Huis ter Heide (ut)

Berichtdoor Jeetje » 13 sep 2004, 00:09

Ik heb er pas een nieuwe remkrachtverdeler in gekregen. Die kostte € 78,00 en ook de overige remonderdelen schijnen nog gewoon leverbaar te zijn volgens m´n garage. Remschoenen kunnen opnieuw genageld of gevulcaniseerd worden, remcilinders zijn nog gewoon leverbaar, remslangen kunnen zelf gemaakt worden, etcetera...

Ik zou op zich mee willen doen met zo´n clubje voor van die onderdelen die je opeens nodig hebt, maar waarvan de levertijd enige weken, wellicht maanden zijn, of onderdelen die in het geheel niet (meer) leverbaar zijn.

Ik denk echter ook dat er hééééle duidelijke afspraken moet worden gemaakt. Wie koopt wat, wanneer wordt er iets gekocht, op wiens naam komt het wrak, c.q. het donorvoertuig, waar wordt het gestald en gedemonteerd, wie gaat er demonteren, wat is het maximale bedrag waarvoor een donor wordt aangeschaft, hoe wordt die aangeschaft (betaalt iedereen een gelijkelijk deel?) etcetera, etcetera, etcetera, etcetera, etcetera, etcetera, etcetera, etcetera.... :?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Re: de link voor de J7 1800

Berichtdoor IHD » 13 sep 2004, 15:12

Haiko schreef:Dag mensen,
hierbij de link van de bedoelde advertentie.
Succes bij het onderhandelen IHD! (lijkt mij toch niets voor de donor-club)
groeten van Haiko


Ik heb net de eigenaar gebeld; hij wil best afstand doen van de motor en eventueel ook de bak voor € 300,- rep. € 400,-.
Schijnt inderdaad een 1800 te zijn (met een 2 liter kop?) die 100.000 km geleden (staat nu dus op 2 ton) gereviseerd is door Bosch & nogwat?

Ervaringsdeskundigen, is dit een beetje normale prijs?

Tevens wil hij ook alle andere onderdelen wel los verkopen, dus ramen, deuren, trommelremmen, noem maar op. Schijnt ook een verlengde uitvoering te zijn. Dus verzamelaars, sla uw slag....... Wij hebben ook nog een groot, niet ingescheurd, dubbelwandig achterraam nodig, dus wie weet.

IHD gaat nu overleggen met de technische & finaciële commissies van de club of we een middagje kunnen gaan slopen in Uitgeest.......
Avatar gebruiker
IHD
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 23 aug 2004, 23:10
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Jeetje » 13 sep 2004, 15:13

Ik houd me aanbevolen voor het alarmlichtschakelaartje... :oops:

(en eventuele andere schakelaartjes en afdekplaatjes in het dashboard).
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Re: de link voor de J7 1800

Berichtdoor Mark » 13 sep 2004, 21:47

Haiko schreef:Bosch & nogwat?

Bols & Kooijman waarschijnlijk, zeer gerenommeerd bedrijf, tegenwoordig samen met Autrans (ook een zeer bekende voor de automaters onder ons):
www.abcremanufacturing.nl
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

VorigeVolgende

Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten