Topper!!

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Topper!!

Berichtdoor David » 18 jul 2005, 12:41

Na veel negatieve verhalen over het falen van een J7, hier een positief verhaal over een zeer geslaagde vakantie:
2 weken geleden zijn we vertrokken naar Belgie, de motor liep prima en binnen 5 uur zaten we in de Ardennen, wel veel vreemde geluiden, maar dat zal hebben gelegen aan de 'nieuwigheid'. Vanwege het slechte weer doorgereden naar het Meer van Annecy, klein probleem met stationair lopen, maar dat was slechts de mengschroef van de carb wat bijstellen. Toen door naar Marseille zonder problemen. Door naar Cap d'Agde zonder problemen. Echter daar kregen we hem niet meer gestart en moesten we hem aanduwen. Toen ook de richtingaanwijzer het niet meer deed maar eens goed alles nagekeken, bleek er veel speling in de snaar tussen de poelie en de dynamo te zitten, de accu laadde niet meer op, reparatie van 10 minuten en klaar.
De J7 heeft 3500 km door de hitte gereden, gemiddelde snelheid 100 km/uur en geen grote problemen. Wat een topper!!

Groeten Wouter
Een Porsche???? Nee, doe maar een camper!!!
David
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 dec 2004, 13:44
Woonplaats: Delft

Berichtdoor 205GRIFFE » 18 jul 2005, 18:32

Hallo Wouter (of moet ik David zeggen :wink: )

Leuk verhaal, mooi dat je een leuke vakantie hebt gehad.
Afbeelding
- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
Avatar gebruiker
205GRIFFE
Moderator
 
Berichten: 985
Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
Woonplaats: Hoorn | Lochem

Berichtdoor Jeetje » 23 jul 2005, 13:01

Nét terug uit Schotland (vanochtend om 10:00 uur in IJmuiden aangekomen) en 4.000 (!!!) probleemloze kilometers afgelegd! :D

Jeetje heeft zich kranig geweerd! Hellingen van 25% (foto's als bewijs zijn er, maar moeten nog even van de digi-cam worden gehaald) probleemloos omhoog getuft! :o

Jeetje heeft ons geen moment in de steek gelaten! We hebben een supervakantie gehad, mede vanwege ons busje!!!

Foto's volgen nog en een kort verslag.

In Schotland was Jeetje wel een bezienswaardigheid! Er zijn talloze foto's van gemaakt (niet door ons) en we hebben wel heel vaak een opgestoken duim gekregen. Als we 'm ergens parkeerden, waren we de parkeerplaats nog niet af of er stonden al mensen (bewonderend) ons campertje te bekijken en te fotograferen...

Tja... Zoiets mooist zie je natuurlijk ook niet elke dag... :lol:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor paragoensia » 08 aug 2005, 15:58

Hallo,

Nog een tevreden J7 rijder hier. Wij zijn met 4 gozers met de J7 naar Tjechië geweest. Het was allemaal wat kort dag om de j7 rijklaar te krijgen maar uiteindelijk heb ik op vrijdagmiddag het erg gewilde APK formuliertje gehad.

Zaterdag ochtend waren we onderweg. Heel snel kwam ik er al achter dat de garage m'n oliedop vergeten was terug te zetten. Dus....Blikje doorgesneden, slangenklem en weer verder. 1e overnachting in de camper was in Erfurt. Tis knus met 4 man maar het kan wel. 2 boven de cabine 2 in het achterbed. Toen een hoop zorgeloze kilometers en veel wennen.

Later bleef de choke klep steeds terugkomen. op 120 km een halve tank benzine leeggestookt. Boutje dat de kabel hoort vast te houden miste en de kabel lag verkeerd. parkertje erin kabel goed und fahren!
(jaja tis wel knullig allemaal maarja ik ben hier toch weer thuis)

Tegen het eind van de vakantie (toen de camper al aardig naar zweetsokken en bier rook) probeerde ik mijn ruiten te sproeien met dat geinige pompje op t dashboard. Daar kwam aan alle kanten ruitensproeier vloeistof uit. Dus geen ruitenwissers meer en een kapotte zekering. Draden van het pompje losgehaald en boven het dashboard getrokken, zekering vervangen en wissen maar. alleen ist ff timen wanneer je de draden van elkaar haalt.

Gewoon een top vakantie gehad met de voor mij nieuwe J7. 3300 kilometers gedraaid, geen olie hoeven bijvullen, beetje water meer niet. Nu ga ik even alle knullige noodoplossingen weer degelijk maken en dan gaan dit weekend mijn ouders er mee weg.

gr,
Tim
Don't fall apart on me tonight I just don't think that I can handle it!
Avatar gebruiker
paragoensia
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 01 apr 2005, 10:11


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten