5 bak verschillen

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

5 bak verschillen

Berichtdoor bmw1802 » 02 jan 2017, 14:59

Ik heb de afgelopen dagen het forum doorzocht op de uiterlijke verschillen van een vierbak t.o.v. een vijfbak.
een verschil is wel duidelijk, dat is het deksel aan de achterzijde is anders gevormd (niet plat)
nu nog het verschil tussen een diesel en een benzine uitvoering?
type nummer BC3D/5 of BC3C/5.

kijken of hij goed schakeld is wel duidelijk verder nog tips?
schakelvork en of syncromeschring problemen las ik

Het zal wel een ritje frankrijk worden denk ik ze liggen niet voor het oprapen hier in Nederland en dan wil ik wel een beetje weten wat ik moet hebben.
communicatie met een fronsoos is zowiezo een probleem, kan geen woord frans.
of heeft er hier nog iemand eentje liggen ? liefst met een 2 ltr blok

m.vr.gr. Henk
PEUGEOT j9 1980
bmw1802 1975
Avatar gebruiker
bmw1802
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 24 feb 2015, 00:29

Re: 5 bak verschillen

Berichtdoor hendrika » 02 jan 2017, 15:17

Het verschil tussen de BC3D/5 en BC3C/5 is het differencieel.
Welke er precies met de 2 liter benzine motor geleverd werden is mij een vraag, want de BC3A/4 werd volgens mij met de 2 liter (en 1800?) geleverd en de BC3C/4 met de 2300 diesel.
De BC3D/4 werd geleverd met de 2500 diesel.
ALs ik dat lijstje bekijk zou ik zeggen dat een BC3C/5 en BC3D/5 allebei voor diesels zijn, maar benzine motoren kunnen ook met 5-bakken.... dus volgens mij zit je met een BC3C/5 wel goed.

Ik heb in ieder geval een BC3C/5 liggen (die uit een diesel J9 kwam) die ik in ga bouwen achter mijn 2 liter benzine motor. Hierop staat een 'E' ingeslagen (om het makkelijk te maken)
Volgens mij kijkend naar de tandwielverhoudingen en hoe het nu rijd met de BC3A bak die ik heb, gaat dat erg goed rijden. Nog wel voldoende trekkracht maar wel substantieel snelheid voor toeren erbij. Ik zou dan ook verwachten kijken naar de tandwielverhoudingen en mijn ervaring tot op heden dat ze dit bij een 2 liter blok zouden hebben geleverd.

wellicht lukt een BC3D/5 ook wel, dit ligt natuurlijk ook aan de uitvoering van je bus en hoeveel je meesleept.

het verschil zit hem in de tandwielverhouding van het differencieel. ik heb een bak uit frankrijk meegenomen op de terugweg van vakantie. de bak zag er goed uit maar was me niet duidelijk welke het was. (ik kende de 'E' niet). Mijn gedachte gang was met een te zwaar differencieel (BC3D/5) zet ik het differencieel van mijn 4bak over (zelfde als BC3C/5) en heb ik een BC3C/5 en een snelle 4 bak waarmee ik een diesel rijder blij mee kan maken.... :D

succes met zoeken!
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: 5 bak verschillen

Berichtdoor bmw1802 » 02 jan 2017, 15:48

Dank je voor de snelle reactie, ben al wel aan het zoeken in Frankrijk ook al evt wat gevonden blok en een 5bak.
maar het bijft altijd een gok.
Een punt houdt mij tegen mijn J9 heeft 80.000 km gelopen met boekjes!! en het 1600 blokje loopt nog zo mooi en de bak schakelt ook super.
maar in de bergen en op de snelweg is iets meer vermogen zeer welkom.

Ik koop er liever een setje in Nederland, korter bij en de taal is ook wat.

groetjes Henk
PEUGEOT j9 1980
bmw1802 1975
Avatar gebruiker
bmw1802
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 24 feb 2015, 00:29

Re: 5 bak verschillen

Berichtdoor peugeotoldtimer » 02 jan 2017, 18:27

Ik heb een 2.0 liter benzine motor waar ik graag een C of een D bak aan zou willen koppelen.

Dus indien er een bak beschikbaar is dan houd ik mij aanbevolen.
Graag contact.

Met vriendelijke groet,
Richart
Avatar gebruiker
peugeotoldtimer
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 09 aug 2015, 13:49
Woonplaats: Noord Nederland

Re: 5 bak verschillen

Berichtdoor elfried » 02 jan 2017, 19:54

in Toulouse is er iemand die 5 bakken reviseerd
je krijgt een zo goed als nieuwe 5 bak voor 450 euro
doet het al jaren ,is in gans Frankrijk bekend
maar idd t is in Toulouse
elfried
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 28 jan 2014, 13:33

Re: 5 bak verschillen

Berichtdoor bmw1802 » 06 jan 2017, 15:56

volgens mijn franse vriendje is dit een vijfbak.
ik heb daar sterk mijn twijfels over gezien het deksel aan de achterzijde. tevens omdat het een combi is met een 1600 motor.
wie heeft er gelijk, ik heb niet veel zin om voor niks naar frankrijk te rijden.
alvast bedankt voor de reacties.
Afbeelding
Afbeelding
PEUGEOT j9 1980
bmw1802 1975
Avatar gebruiker
bmw1802
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 24 feb 2015, 00:29

Re: 5 bak verschillen

Berichtdoor jisept » 08 jan 2017, 12:27

Lijkt me 4bak
jisept
 
Berichten: 108
Geregistreerd: 04 sep 2015, 13:40

Re: 5 bak verschillen

Berichtdoor elfried » 08 jan 2017, 18:36

das een vierbak
elfried
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 28 jan 2014, 13:33

Re: 5 bak verschillen

Berichtdoor hendrika » 10 jan 2017, 00:30

4 vooruit en 1 achteruit.... das 5! :mrgreen:
maar ik zou een andere franse vriend zoeken :D
De 5de versnelling zit echt in dat achterste dekseltje, dus met dit platte dekseltje is dat onmogelijk....
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: 5 bak verschillen

Berichtdoor bmw1802 » 10 jan 2017, 08:36

Dat zijn mijn vrouw ook al vier vooruit en 1 achteruit is 5.
vriendschap is inmiddels beeindigd met een bedank mailtje :D
allemaal bedankt voor de reacties.
PEUGEOT j9 1980
bmw1802 1975
Avatar gebruiker
bmw1802
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 24 feb 2015, 00:29

Re: 5 bak verschillen

Berichtdoor jisept » 11 jan 2017, 22:20

Ik heb een knoop doorgehakt. Geluk voor jou denk ik, want dat betekent dat ik een

langste diesel 5 bak heb ik, 2.5D , zelf uit Frankrijk meegenomen. Niet mee gereden, maar hij was met de motor
samen bewaard omdat hij wel goed zal zijn geweest. Samen met nog wat spullen die hij had van die bus.
Garantie krijg je niet van me, stukje risico van het kopen van 2ehands.

Bij serieuze interesse, even een berichtje.
jisept
 
Berichten: 108
Geregistreerd: 04 sep 2015, 13:40


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten

cron