knipperlicht

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

knipperlicht

Berichtdoor moby » 23 aug 2005, 19:33

Mijn knipperlicht re-achter doet het niet. re-voor en re-aan-de-zijkant doen het wel, zij het in een zelfverzonnen tempo. Li knippert alles comme il faut. (bij alarm knippert ook alles behalve re-achter) Massa is OK, lampje is OK, en de spanningsmeter meet geen spanning. De electriciteitsdraad verdwijnt in de bodem....
Weet iemand hoe de draad hoort te lopen? Ik denk aan een kabelbreuk / los contact.
Ik ga ervanuit dat het relais (waar zit dat ding eigenlijk?) OK is, anders zou de rest het toch niet doen? voor de rechterkant verlaat toch één draad het relais waarbij de 3 knipperlichten in serie staan? (Please, correct me if I'm wrong)

Alle hulp is welkom

GRt Moby
moby
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 13 sep 2004, 20:42

Berichtdoor Jeetje » 23 aug 2005, 20:27

Ik zou de fitting eens goed schoonkrabben, of heb je de spanning op/in de draad gemeten en zit daar geen spanning in?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Re: knipperlicht

Berichtdoor m&m » 24 aug 2005, 00:00

moby schreef:Ik ga ervanuit dat het relais (waar zit dat ding eigenlijk?) OK is, anders zou de rest het toch niet doen? voor de rechterkant verlaat toch één draad het relais waarbij de 3 knipperlichten in serie staan? (Please, correct me if I'm wrong)

Alle hulp is welkom

GRt Moby


Relais zou ook kunnen. Zo kwam ik er achter dat bij de 205 de knipperlicht weer via de noodverlichtings schakelaar werken. ( had het dashboard er half uit na een lek in de kachelradiator)
Daar zou je in eerste instantie niet aan denken

In de zekeringskast is F3 voor de richtingaanwijzers
via een schema zie ik dat de rechts achter lamp verbonden staat met de linker achter. Dus de draad loopt volgens het shema van voor naar de linker achter kant. Van daaruit gaat die naar rechts.
(als ik het shema goed bekijk dan ) :?:
Avatar gebruiker
m&m
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 01 aug 2005, 21:40
Woonplaats: achterhoek

Berichtdoor moby » 29 aug 2005, 09:21

Dank voor jullie reacties;
ik ga zoeken.

grt Moby
moby
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 13 sep 2004, 20:42

Berichtdoor moby » 19 sep 2005, 21:23

ik knipper weer: uiteindelijk een niewe draad getrokken.

nogmaals dank!
moby
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 13 sep 2004, 20:42


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten