starten Peogeot J7 1977

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

starten Peogeot J7 1977

Berichtdoor hagmul » 07 mei 2017, 11:42

Hallo

Om maar meteen met de deur in huis te vallen.

Mijn startmotor draait,dat heet je hoort het motortje draaien maar niet met het bekende geluid van de tandwiel die in elkaar grijpen. Wat kan dit probleem zijn.
hagmul
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 30 okt 2016, 13:42

Re: starten Peogeot J7 1977

Berichtdoor Rob & Sandra » 07 mei 2017, 22:46

Beste Hagmul,

Heb je er al eens een beste klap op gegeven met een hamer? Dit wil nog wel eens helpen.

Het kan ook zijn dat de vork die er voor zorgt dat je tandwiel naar voren schiet kapot is.
Ik zal hem er eens achter weg schroeven en open maken, dan zie je gelijk wat het probleem is (of niet)

Indien dit het niet is kan het ook het relais zijn. En aangezien je hem er toch achter weg hebt kun je hem gelijk even door laten meten en testen.
dan weet je het zeker!

Succes!!

Gr Rob
Rob & Sandra
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 31 jul 2014, 21:46
Woonplaats: Beilen

Re: starten Peogeot J7 1977

Berichtdoor Maarten Deen » 08 mei 2017, 07:26

Of in het ergste geval is het tandwiel in de startmotor versleten of zelfs de starterkrans versleten.
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Re: starten Peogeot J7 1977

Berichtdoor hendrika » 08 mei 2017, 09:28

met een diesel is het een beetje een rot klus om je startmotor eruit te halen, met benzine iets makkelijker :D

Het zal inderdaad waarschijnlijk in het mechanische gedeelte voorin de startmotor zitten, zo heb ik wel eens hetzelfde probleem gehad en was de bendix (tandwieltje met lager) stuk, het lager kan normaal maar 1 kant op draaien (zodat hij aangrijpt) maar nu kon hij beide kanten op dus het tandwiel ging wel over het vliegwiel maar deed niks.

Mijn suggestie is om je startmotor na te laten kijken door een revisieboer. deze kunnen je vaak een prijsopgave geven door even snel wat dingen te bekijken. Dan is je hele startmotor weer fris. Met een auto vind ik het minder erg, maar een bus duw je niet even snel weer aan. ALs je een diesel hebt zou ik het zeker doen wat het loshalen en monteren is een vervelende klus.
Meestal kost dat me een tientje of 8.
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: starten Peogeot J7 1977

Berichtdoor hagmul » 08 mei 2017, 14:22

bedankt wvoor de reactie allemaal, ik ga hem eruit halen en ff laten checken. Ik laat wel even weten wat het probleem is geweest.
hagmul
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 30 okt 2016, 13:42

Re: starten Peogeot J7 1977

Berichtdoor hagmul » 09 mei 2017, 17:03

Iemand een idee hoe je de onderste bout uit de startmotor gedraaid krijgt. krijg dat ding met geen mogelijkheid los. IS er een ogelijkheid om dat van boven af te doen?
hagmul
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 30 okt 2016, 13:42

Re: starten Peogeot J7 1977

Berichtdoor hendrika » 10 mei 2017, 20:34

Orgineel zit dit met een inbus bout, neem aan dat dit ook nog zo is bij je.

Ik doe dit altijd met een inbus-bitje op een ratel. Hierbij had ik altijd diverse verlengstukken van verschillende maten om zo op een plek te komen waat je met je ratel tussen kwam.

ALs je de bouten goed vast zaten raken ze vaak (licht) beschadigd bij het losdraaien. Mijn advies is dat ook om de bouten te vervangen voor nieuwe. Zorg dat je goede bouten (10.8 kwaliteit) haalt bij een ijzerwarenzaak. Een bouwmarkt heeft deze meestal niet.
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten