First j7

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

First j7

Berichtdoor Koenbouve » 27 maart 2018, 07:33

Ik ben van zin om een j7 1.6 benzine te kopen, graag zou ik deze gebruiken als camper, zijn deze geschikt om afstanden van een uur te rijden en om eventueel mee naar Spanje te rijden vanuit Nederland of zijn deze busjes hier niet echt voor gemaakt?
Alvast dank, koen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Koenbouve
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 27 maart 2018, 07:13

Re: First j7

Berichtdoor hendrika » 27 maart 2018, 21:48

hoi Koen,

dit gaat prima, J7s zijn prima busjes voor gebruik als camper! klein van buiten, ruim van binnen.
wij zijn al meerdere keren naar spanje en portugal gereden en kroatie met onze j7. uiteraard is onderhoud nodig zoals elke auto/camper, maar over het algemeen vind ik ze best betrouwbaar.

een 1.6 benzine is de kleinste motor, dus het gaat niet heel hard (85km/u max) en vooral na rotondes en stoplichten moet je echt weer even op gang komen.
dus je moet geen haast hebben. daarnaast is het verbruik niet gering, ongeveer 1 op 6 is mijn ervaring.

er zijn ook j7s met 1.8 motor dit gaat al iets harder en 2.0 benzine motoren uit een j9 passen er ook zo in. een bijpassende versnellingsbak is dan wel fijn.
wil je goedkoper rijden met een benzine bus is LPG een optie, maar inbouw kost natuurlijk ook geld. dan rij je 1 op 5.
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten