Remrevisie

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Remrevisie

Berichtdoor ZevendeHemel » 30 okt 2018, 23:10

Na drie jaar stilstaan zaten mijn voorremmen helemaal vast.

Heb de boel al lekker uit elkaar, maar wil het helemaal goed reviseren en nieuwe rubbers in de cilinders stoppen.
Hiervoor moeten de cilinders uit de klauw, maar de nippels van de verbindingsleiding zitten natuurlijk helemaal vast.
Hebben jullie de cilinders er weleens tegelijk uit gehaald? Of zal ik echt die nippels los moeten krijgen?

Ik heb trouwens ook het handremmechanisme losgehaald, zodat ik er goed vanaf de achterzijde bij kon, maar volgens het handbook moet je met een speciale tool dat weer in elkaar krijgen.....kent iemand nog goede trucjes?

En weet iemand waar ik een volledige revisieset kan vinden, dus niet alleen ringen en stofkapjes, maar inclusief de O-ring over de pin voor de handrem en de rubberen afdekkapjes aan de achterzijde? Hier zitten ook wat kleine scheurtjes in namelijk.
ZevendeHemel
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 12 aug 2018, 07:30

Re: Remrevisie

Berichtdoor hendrika » 31 okt 2018, 17:02

viewtopic.php?f=10&t=21229&p=192356

Staat ook info over o-ring
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Remrevisie

Berichtdoor ZevendeHemel » 31 okt 2018, 22:45

Dank, had nog zo mijn best gedaan om te zoeken tussen de topics.... :-|
Ik heb zelf geen pers, maar misschien kan ik daar wel iets voor vinden.

Ga dus even op zoek naar nieuwe O-ringetjes.
Ik zou ook graag die rubberen afdekdoppen nieuw hebben, maar op zich zit daar maar een heel klein scheurtje in.

En kon jij die asjes van de handrem met dat wigje gewoon er overheen schuiven?
Het lijkt dat die hele stapel veerringen hier wel de nodige druk op zetten, waardoor ik hem er net niet overheen krijg.
ZevendeHemel
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 12 aug 2018, 07:30

Re: Remrevisie

Berichtdoor hendrika » 01 nov 2018, 00:26

geen pers, je kan ook je bus opkrikken en weer laten zakken op de remklauw :mrgreen:

ik weet niet precies meer hoe moeilijk of makkelijk alles ging, tis alweer effe geleden. 8)
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Remrevisie

Berichtdoor BartjeJ7 » 04 nov 2018, 11:59

Ik neem aan dat je de asjes van de handremhendel terugschuiven in de remcylinder bedoeld. Het is mijzelf gelukt zonder pers. Ik weet alleen niet meer precies hoe en die veerringen indrukken is inderdaad een lastige. Ik had een paar extra handjes nodig en een schroevendraaier om bij te sturen en als hefboom. Met z'n tweeen lukt het wel. Bankschroef is ook handig uiteraard.

Handremkabel weer aan de hendels van de gemonteerde klauw krijgen, lukt door de wagen op de krik iets te laten zakken en een steun onder de onderste hendel te zetten zodat deze maximaal indrukt. Met beleid uiteraard!
Avatar gebruiker
BartjeJ7
 
Berichten: 209
Geregistreerd: 07 jan 2017, 10:50


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten