Cilinderbussen met gecomprimeerde?

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Cilinderbussen met gecomprimeerde?

Berichtdoor J7TOONSEPPE » 10 mei 2020, 20:22

Hallo mijn Geliefde J7 lekt aan 2 van de 4 cilinderbussen nu heb in alles uit elkaar gegooid, Jk heb een franse vraagbaak maar ik kom er niet uit hoe deze nu juist moet monteren.
Moet ik nu de voetpakkingen verhogen tot mijn cilinderbussen een bepaalde overstand hebben? En wat voor pakkingen dien ik te gebruiken (papier, aluminium)? Mogelijks staat er over dit topic al meerdere info over de gecomprimeerde cilinderbussen maar ik vind deze niet echt terug.
J7TOONSEPPE
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 19 jun 2016, 09:48

Re: Cilinderbussen met gecomprimeerde?

Berichtdoor johnssons » 11 mei 2020, 09:18

... het beste is een motorpakkingset te kopen, daar zit alles in .. nu weet ik niet welk type motor je hebt, mocht je nu aan de voet van de cilinderbus een rubberring gemonteerd zijn dan is het eenvoudig, deze gewoon vernieuwen .. bij papieren afdichting worden nieuwe plastic afdichtringen gemonteerd, deze zijn er in verschillende diktes, dus schoonmaken en meten, nu heb je voor het meten speciaal gereedschap nodig, wat je nog kunt doen is de papierenpakkingdikte opmeten (of code lipje) en zelfde maat of één maatje dikker monteren, als dat niet lukt monteer dan de dikste of één na dikste ring uit de set...

Ik heb het nu over een benzine motor ...

Succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Cilinderbussen met gecomprimeerde?

Berichtdoor J7TOONSEPPE » 15 mei 2020, 20:01

Beste

ik heb reeds een motorpakkingset gekocht hier in zaten echter enkel papier voetpakkingen met verschillende kleuren. Kan jij mij misschien vertellen in welk pakket ik zon plastic nieuwe dichtingen kan vinden. Ik heb inderdaad de gecomprimeerde cilinderbussen ik had van het werk een micrometer mee en hiermee krijg ik ze wel juist van hoogte, maar was niet zeker van de dichting, als ik dan mijn pistons terug wil monteren dien ik de cilinderbussen dan eerst helemaal op het juiste koppel vast te trekken met rondelen? of moet ik deze Met bv. 10Nm tegen te zetten?

Groetjes Toon
J7TOONSEPPE
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 19 jun 2016, 09:48

Re: Cilinderbussen met gecomprimeerde?

Berichtdoor J7TOONSEPPE » 16 mei 2020, 07:22

mijn excuses had niet volledig geantwoord.

mijn motor is een XM7

alvast bedankt
J7TOONSEPPE
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 19 jun 2016, 09:48

Re: Cilinderbussen met gecomprimeerde?

Berichtdoor J7TOONSEPPE » 16 mei 2020, 07:22

mijn excuses had niet volledig geantwoord.

mijn motor is een XM7

alvast bedankt
J7TOONSEPPE
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 19 jun 2016, 09:48

Re: Cilinderbussen met gecomprimeerde?

Berichtdoor johnssons » 16 mei 2020, 09:46

.. de papieren kunnen ook, gewoon dikte van de oude opmeten en nieuwe van de zelfde dikte erin ... het meten van de bushoogte met alleen een micrometer gaat niet lukken, je moet met een speciaal aandrukstuk de bussen onder spanning zetten, zonder dit hulpstuk heb je de kans op een meetfout .. de pakkingen worden volgens het handboek droog gemonteerd, maar een beetje vloeibare pakking zorgt voor een zekere afdichting..
Als je de cilinderbussen gemonteerd hebt, moet je de bussen vastzetten zodat ze bij het plaatsen van de zuigers niet omhoog komen als je de krukas draait, je kunt een kopbout gebruiken met een stukje buis en een sluitplaat... wel belangrijk ...

Succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten