LPG inbouwen

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

LPG inbouwen

Berichtdoor bmw1802 » 03 dec 2020, 22:13

Het ene project is nog niet af en toch alvast aan het grasduinen over het volgende.
onze J9 is dit jaar 40 geworden, tijd voor een LPG installatie.
Je mag ze zelf inbouwen dus dat wordt de uitdaging.

Begin weer met een aantal vragen, het wile is al vaak genoeg uit gevonden toch.

Heeft iemand ervaring met een onderbouw tank in een J9. ik las dat de minimale grondspelling wettelijk 200 mm moet zijn.
lijkt mij wat weinig.

Waar plaatsen jullie de verdamper, er zit niet echt veel ruimte onder de motorkap lijkt mij.
er ligt een 2.0 ltr uit 1987 in, ga er vanuit dat het geharde zetels zijn.

Alvast bedankt m.vr.gr. Henk
PEUGEOT j9 1980
bmw1802 1975
Avatar gebruiker
bmw1802
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 24 feb 2015, 00:29

Re: LPG inbouwen

Berichtdoor hendrika » 04 dec 2020, 17:47

Goed idee LPG, wij zijn er erg blij mee. :mrgreen:

Bij ons ligt er een 120 liter tank overdwars achter de stoelen, waar ons bed is. Dat is een aardige tank maar wel fijn met 1 op 4.5 dat we rijden, zeker in landen waar LPG relatief duur is of weinig pompen zijn.
De verdamper zit rechts in de ruimte rechts van de accubak. De slangen gaan dus boven de accu langs, dit is niet optimaal met het in en uithalen van de accu, maar dat hoeft gelukkig niet heel vaak.

In de 2 liter koppen zitten over het algemeen geharde zetels, maar ik heb wel eens een 2 liter kop gehad van een vroeg bouwjaar deze had geen geharde zetels. Dus heb ik toen een andere kop laten reviseren die hier aan toe was en deze er maar snel ingeschroefd. Met niet geharde zetels is de klepspeling na 1000 km 15 honderdste minder.... :roll:

Sinds we van en 1.6 blok naar 2.0 blok zijn gegaan werkt de kachel niet meer. Ik denk dat dit komt door de extra aftakking in het koelwater systeem naar de kop, die de 1.6 niet heeft en de 2.0 wel. Op deze koelwater leiding zit ook de kachel en ook de LPG verdamper. Misschien dat hij niet genoeg water kan pompen voor deze 3 dingen tegenlijk, en is de kachel de lastigste door te pompen. Maar het kan ook aan de waterpomp liggen, er is toen een nieuwe op gezet maar misschien heeft deze kleinere doorlaten ofzo. Ik heb er nooit echt uitvoerig naar gekeken en getest, we rijden in de winter niet met de bus.
Ik ben benieuwd hoe dat bij jou gaat.
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: LPG inbouwen

Berichtdoor bmw1802 » 04 dec 2020, 20:23

In de ruimte naast de accu zit de boord accu, dat gaat hem dus niet worden.
Misschien in de ruimte bij de kachel?
Hou in ieder geval mijn oren en ogen goed open.

Is ook een project voor over een tijdje, ben nu een nieuw interieur aan het inbouwen.

in ieder geval alvast bedankt

Gr, Henk
PEUGEOT j9 1980
bmw1802 1975
Avatar gebruiker
bmw1802
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 24 feb 2015, 00:29

Re: LPG inbouwen

Berichtdoor hendrika » 05 dec 2020, 23:07

Je hebt met de slangen e.d best wat ruimte nodig. Maar misschien vind je nog wel ergens een plekje :D
Succes ermee!
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten