wat zou jij allemaal reviseren?

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

wat zou jij allemaal reviseren?

Berichtdoor ZevendeHemel » 07 nov 2023, 18:06

Ik ga binnenkort mijn 1.6 motortje omwisselen voor een 2l van een J9 die ik uit Frankrijk gehaald heb.
Hij heeft 60.000km gelopen en liep goed, maar is natuurlijk wel oud.
Het is lekker om hem eerst te verwennen voordat ik hem erin schuif

Wat zouden jullie allemaal nieuw doen?
ZevendeHemel
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 12 aug 2018, 07:30

Re: wat zou jij allemaal reviseren?

Berichtdoor Ivovanduijn » 08 nov 2023, 19:31

Eerst laten lopen buiten de auto. Compressie meten. Kop eraf als geen geharde zittingen die laten plaatsen en dan klepgeleiders enzo ook laten doen als nodig. Waterpomp eraf en erop om zo het helemaal vast kankeren van vooral de lange bout voor te zijn. Even naar de lagers in het blok kijken.Acceleratiepomp Membraan vervangen. Uitlaat spruitstuk moertjes tapeinde gangbaar maken/vervangen. Controleren op olie lekkages.In het olie kanaal van de krukas kan een veel troep zitten dat schoon maken kan ook een heel goed gevoel geven..
Blok mooi kleurtje verven...
Ivovanduijn
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht

Re: wat zou jij allemaal reviseren?

Berichtdoor ZevendeHemel » 19 nov 2023, 22:37

Dank voor de tips!
Ben bij het clubmagazijn langsgeweest en heb allemaal mooie dingen gehaald. Pakkingset enzo en een origineel oliefilter van Peugeot. Daar loopt ie natuurlijk ook altijd beter op he :)

Ik ga dus mijn kop eraf halen, daar is wel een truc voor om de voetpakking te kunnen behouden toch? Eerst draaien en dan pas liften?
Kan ik dan op een manier de krukas draaien om de cilinders te checken zonder dat deze los komen?
ZevendeHemel
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 12 aug 2018, 07:30

Re: wat zou jij allemaal reviseren?

Berichtdoor Ivovanduijn » 20 nov 2023, 07:16

In de gaten van de kopbouten een bout draaien met een grote carrosserie ring die dan net over de cilinders valt. Een tussen de eerste en tweede en een tussen de derde en vierde. Peugeot heeft hier ook een speciaal tooltje voor, iets zelf knutselen van een oude kopbout kan ook.
Ivovanduijn
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten