cylinderkop / kleppen vraag

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

cylinderkop / kleppen vraag

Berichtdoor jezus » 12 aug 2004, 12:23

omdat ik m'n 79'er j7 durazoti niet op tijd klaar kreeg voor de inmiddels afgelopen vakantie heb ik een 77'er pz10 j7 erbij gekocht en ben daar mee naar portugal geweest {5800 km}

dit 1600 blok heeft zich best goed gehouden maar het kleppen spel is op:
de derde ben ik bijna en de vierde helemaal uit gesteld.{twee keer kleppen gesteld onderweg}

nu is eigenlijk mijn vraag waar haal ik klep zitingen {en klepsteel geleiders} vandaan {voor loodvrije benz} en kan je de kleppen slijpen of zijn het kleppen met een stellietlaag?

en een koppakkingset

weet je een adres en of een richtprijsje of tip omtrent dit onderwerp plaats svp een reactie

ik heb eens gevraag naar gebruik van brandstof lood of loodvrij en vrees dat de moter niet tegen loodvrij kan maar dat de vorige eigenaar dat niet wist.
J7py20 durazoti (1979) sind 25-3-2004 (camper) welke gereviseerd gaat worden. http://peugeot.web-log.nl en een j7pz10 (1977)
Avatar gebruiker
jezus
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 29 maart 2004, 08:11
Woonplaats: maarssen

Berichtdoor jos overvliet » 13 aug 2004, 19:31

de gevraagde onderdelen zijn brobleemloos bij het revisiebedrijf verkrijgbaar.
een koppakkingset is te koop bij BREZAN.
Maar is het niet verstandiger om gelijk naar een 2ltr moter uit te kijken,uit een sloop j9 .
Maar neem dan in ieder geval wel het koppelingshuis en de startmoter mee want die zijn anders als van kleinere motoren, sterkte hiermee.
en als je nog vragen hebt ,je kent mijn tel nummer.
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor 404 » 14 aug 2004, 09:21

Ik heb ooit een kop laten aanpassen bij het revisiebedrijf in de Alfa Romeogarage in Utecht Overvecht (Sam van Lingen).
Dit is de Utrechtse motorenrevisie. Hij was niet duur.
Bij Evert Jonkhart in Hilversum kun je een losse pakking halen of een set: Geuzenweg 249, telefoon 035-6857111.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten