Peugeot in wegmisbruikers !

Leuk artikel of boek gelezen, komt Peugeot in een TV-programma of in een film voor, en wil je je mede-forumleden daar op wijzen? Schrijf hier je eigen tips en 'recensies'.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

Peugeot in wegmisbruikers !

Berichtdoor ruit'48 » 30 jul 2012, 08:14

Afbeelding
zazou48

De jongedame achter het stuur van deze peugeot cabrio ( cabriolet in het ABN) werd staande gehouden wegens langdurig
links-rijden. Waarom ze dat dan deed .? Omdat de mensen op de rechterbaan allemaal 20 k.m. te langzaam reden.
Zelf reed ze dus 20 k.m. te hard, verschil 40 k.m. ja dan kun je natuurlijk beter links blijven.
Een bekeuring dus voor het links rijden de snelheids overtreding werd haar vergeven... :roll:

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Peugeot in wegmisbruikers !

Berichtdoor Gilletti » 30 jul 2012, 08:29

Die Peugeot rijders ook altijd.
Het is schorriemorrie! :x
:mrgreen: :lol: :wink: 8) :P
Laatst bijgewerkt door Gilletti op 31 jul 2012, 06:22, in totaal 2 keer bewerkt.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Peugeot in wegmisbruikers !

Berichtdoor MarcoPeus » 30 jul 2012, 14:12

Gilletti schreef:Die Peugeot rijders ook altijd.
Het is schorriemorrie! :x

:mrgreen:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot in wegmisbruikers !

Berichtdoor ruit'48 » 30 jul 2012, 15:25

MarcoWetzels schreef:
Gilletti schreef:Die Peugeot rijders ook altijd.
Het is schorriemorrie! :x

:mrgreen:


Daar ben ik het niet helemaal mee eens , als jullie gisteren ook deze uitzending hadden bekeken dan had je echt "schorriemorrie" gezien
maar die reden niet in een Peugeot.
De jongedame in kwestie gedroeg zich netjes tegenover de verbaliserende dienaren der wet.

.
Laatst bijgewerkt door ruit'48 op 30 jul 2012, 19:33, in totaal 1 keer bewerkt.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Peugeot in wegmisbruikers !

Berichtdoor Dedonax » 30 jul 2012, 15:53

ruit48 schreef:..... werd staande gehouden wegens langdurig
links-rijden......


Is dit geen typische Nederlandse kwaal, dat blijvend links rijden? Ik weet dat onze oosterburen steeds de grap maken dat NL "nür links" betekent. Wel mooi dat zo'n egoïstisch rijgedrag beboet wordt.
I used to be conceited, but now, I'm absolutely perfect Afbeelding
Avatar gebruiker
Dedonax
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 15 apr 2005, 19:58
Woonplaats: Bocholt (B)

Re: Peugeot in wegmisbruikers !

Berichtdoor MarcoPeus » 30 jul 2012, 19:12

Dedonax schreef:
ruit48 schreef:..... werd staande gehouden wegens langdurig
links-rijden......


Is dit geen typische Nederlandse kwaal, dat blijvend links rijden? Ik weet dat onze oosterburen steeds de grap maken dat NL "nür links" betekent. Wel mooi dat zo'n egoïstisch rijgedrag beboet wordt.


Hoezo kwaal en egoistisch rijgedrag? Gewoon rechts d'r langs. De weg is gemaakt om op te rijden. Die hokjescultuur heeft lang genoeg geduurd, gebruik de weg gewoon, dan ben je ook van die bumperklevers af en van dan constante rijbaan gewissel.
Stel jij rijdt netjes rechts met 110 komt er een vrachtwagen voor je op de rechterbaan met 90 die je nadert, die wordt ingehaald door een auto met 100 op de teller. dan moet jij dus 2 banen wisselen om in te halen en weer 2 banen wisselen om terug naar "je plek" te gaan. Elke baanwissel is potentieel een ongeluk.
Gewoon de weg gebruiken zoals in de VS. Vooruit rijden op je baan en als iemand voor je zit die langzamer gaat, passeren. links of rechts is bijzaak.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot in wegmisbruikers !

Berichtdoor loodernaar » 30 jul 2012, 21:28

MarcoWetzels schreef:
Dedonax schreef:
ruit48 schreef:..... werd staande gehouden wegens langdurig
links-rijden......


Gewoon de weg gebruiken zoals in de VS. Vooruit rijden op je baan en als iemand voor je zit die langzamer gaat, passeren. links of rechts is bijzaak.


dus als je haast hebt met hoge snelheid van rijbaan wissel, dat is een stuk veiliger?
2011_Peugeot 3008 1.6 VTI ST
1985_Peugeot 505 GTD TURBO
Avatar gebruiker
loodernaar
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 11 sep 2011, 16:50
Woonplaats: Bathmen

Re: Peugeot in wegmisbruikers !

Berichtdoor tjark63 » 30 jul 2012, 21:40

loodernaar schreef:dus als je haast hebt met hoge snelheid van rijbaan wissel, dat is een stuk veiliger?


Je moet je wel (min of meer :wink:) aan de maximumsnelheid houden, en dan geeft het amerikaanse 'keep your lane' principe een veel rustiger verkeersbeeld, en zoals Marco terecht zegt, al die baanwisselingen leiden alleen maar tot ongelukken. Ik rijd dan ook veel links :mrgreen: , tenzij er iemand langs moet natuurlijk.
Mvg, Tjark.
Afbeelding
504 Coupé V6 Automatique '77
Avatar gebruiker
tjark63
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 21 maart 2004, 15:36
Woonplaats: Sneek

Re: Peugeot in wegmisbruikers !

Berichtdoor loodernaar » 30 jul 2012, 22:05

tjark63 schreef:
loodernaar schreef:dus als je haast hebt met hoge snelheid van rijbaan wissel, dat is een stuk veiliger?


Je moet je wel (min of meer :wink:) aan de maximumsnelheid houden, en dan geeft het amerikaanse 'keep your lane' principe een veel rustiger verkeersbeeld, en zoals Marco terecht zegt, al die baanwisselingen leiden alleen maar tot ongelukken. Ik rijd dan ook veel links :mrgreen: , tenzij er iemand langs moet natuurlijk.


dit werk volgens mij alleen als er veel rijbanen zijn en niet teveel afslagen, dus in het algemeen niet in Nederland.

en als iedereen zich min of meer aan de regels houden, was er ook geen probleem.

maar ook voor mij geldt, bij elke oplossing zoek ik een probleem. :lol:
2011_Peugeot 3008 1.6 VTI ST
1985_Peugeot 505 GTD TURBO
Avatar gebruiker
loodernaar
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 11 sep 2011, 16:50
Woonplaats: Bathmen

Re: Peugeot in wegmisbruikers !

Berichtdoor jan-03 » 30 jul 2012, 22:07

Het verschil in snelheid is het probleem.. Ik vindt ook dat goede auto's wel wat harder mogen rijden..
Dat verminderd het benodigde aantal rijminuten die je nodig hebt om van A Naar B te rijden.. Dus minder auto's op de weg omdat ze later van huis kunnen.
Alleen rijdt het langzaamverkeer ook op de snelweg.. Dit moest eigenlijk appart kunnen..
Moeilijk te realiseren maar zou wel beter zijn.. Het rechts inhalen vindt ik niet een goed idee... Ik heb er de schurft aan als ik rechts ingehaald worden..
Vooral ook als ik met beladen aanhanger rijdt is het schrikken als er iemand zo hard rechts voorbij komt.. Neem de motoren die zo snel dichterbij komen
dat je het al snel mist in de spiegel... Door het geluid schrik je dan..
Iemand die altijd snel rijd houd er vaak geen rekening mee dat de chauffeur voor hem ook niet elke 10 sec in de spiegels kijkt links en rechts.....
Immers in een luxe auto heb je de binnenspiegel waar je veel meer op afstand ziet aankomen..
Auto's die alleen de buitenspiegels hebben zien vaak op het laatste moment dat er iemand aankomt..
Dus niet meer doen rechts inhalen.. Uitgezonderd misschien een uitvoegstrook..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Peugeot in wegmisbruikers !

Berichtdoor Harrie » 30 jul 2012, 23:13

MarcoWetzels schreef:
Dedonax schreef:
ruit48 schreef:..... werd staande gehouden wegens langdurig links-rijden......
Is dit geen typische Nederlandse kwaal, dat blijvend links rijden? Ik weet dat onze oosterburen steeds de grap maken dat NL "nür links" betekent. Wel mooi dat zo'n egoïstisch rijgedrag beboet wordt.
Hoezo kwaal en egoistisch rijgedrag? Gewoon rechts d'r langs. De weg is gemaakt om op te rijden. Die hokjescultuur heeft lang genoeg geduurd, gebruik de weg gewoon, dan ben je ook van die bumperklevers af en van dan constante rijbaan gewissel.
Stel jij rijdt netjes rechts met 110 komt er een vrachtwagen voor je op de rechterbaan met 90 die je nadert, die wordt ingehaald door een auto met 100 op de teller. dan moet jij dus 2 banen wisselen om in te halen en weer 2 banen wisselen om terug naar "je plek" te gaan. Elke baanwissel is potentieel een ongeluk.
Gewoon de weg gebruiken zoals in de VS. Vooruit rijden op je baan en als iemand voor je zit die langzamer gaat, passeren. links of rechts is bijzaak.

Rechts inhalen is zéér gevaarlijk, niemand verwacht dat :!: Zelfs bij een invoegstrook is dat link.
En daarom wordt rechts inhalen zwaar beboet, terecht !
Het probleem is, dat men te lang links blijft rijden en onvoldoende rechts houdt.
zeker als men met 115 á 119 km/h links tuft... dat veroorzaakt bumperkleven en rechts inhalen.
Bovendien rijden de meeste mensen te langzaam omdat de snelhiedsmeter in de auto altijd te veel aan geeft !
Neem eens je navigatie en stel die in op weergave van echte snelheid ( satelietbepaald, is zeer nauwkeurig ).
Dan zul je zien dat je met 120 op de klok in werkelijkheid maar 116 of 114 rijdt....

Een Nederlandse verkeersdeskundige zei enkele jaren geleden, dat we in Nederland te veel op- en afritten hebben,
en daardoor de stagnaties ontstaan. en hij heeft gelijk ! Daarbij komt dat we niet meer normaal kunnen invoegen,
en dus meteen BAM :evil: met 65 km/h de hoofdrijbaan opkomen. :twisted: De sukkels die meteen de ruimte geven aan invoegers door naar links te
gaan, veroorzaken nog een schep ellende er bovenop. iedereen in de remmen voor 1 idioot die niet invoegen kan.
Als je weet hoe het domino-effect bij een stoet remmende auto's werkt, weet dat de 4e al veel harder moet remmen dan de 1e,
en de 32e met een noodstop tot stilstand komt. En zo hebben we alweer een file. Waardoor? door ons eigen stomme gedrag :!:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Peugeot in wegmisbruikers !

Berichtdoor Evert G.D » 03 aug 2012, 19:31

Verkeer is een spel, dat volgens de spelregels gespeeld moet worden, tenzij een ander de spelregels overtreedt.

Spelregel is om zoveel mogelijk rechts te houden op de snelweg, dat breng ik dus ook in praktijk. Ook bij files, waarbij links rijden synoniem lijkt te zijn voor harder opschieten. Als je de rechterbaan houdt in een file, zie je dat je vaak beter opschiet, omdat de hele hoelahut naar links duikt.

Notoire linksrijders die gemakkelijk naar rechts kunnen, waarschuw ik in eerste instantie door het aanzetten van mijn linker clignoteur, ten teken dat ik er langs wil, omdat ik er niet overheen kan. :mrgreen: Gaan ze niet naar rechts, volgt een grootlichtsignaal. Gaan ze nog niet naar rechts, herhaal ik dat één keer. Blijven ze dan nog voor me hangen, ga ik er rechts langs, dan zijn ze voldoende gewaarschuwd. :twisted:

Bij drie banen op de middenbaan blijven hangen is ook zoiets, in zo'n geval ga ik er gewoon links langs en vervolgens naar rechts. Soms zien ze hun 'fout' in en volgen ze m'n voorbeeld. Dat middenbaanrijden zie je trouwens nog meer in Belgie dan in Nederland, is mijn ervaring.

Als je op de snelweg moet voorsorteren, komt het wel 's voor dat anderen me rechts voorbij komen en vervolgens voor me invoegen, als ik met de 403 B7 rijd. Die is met z'n 1300-motorretje wat 'minder snel' :mrgreen: dan veel tegenwoordige auto's. Met name BMW- , Golf- en Audirijders hebben daar een handje van. Vind ik niet prettig. Zelf probeer ik altijd rekening te houden met auto's waarvan ik weet dat ze minder snel kunnen, door ze niet op te jagen en zeker niet rechts voorbij te schieten.

Wat Duitsers betreft: Duitsers kunnen absoluut niet autorijden. :roll: Ze rijden weliswaar stevig door, maar zitten ook altijd maar op de rem te hangen. Pas zag ik dat nog bevestigd: rijdend achter een Duitser tikte de Duitser voor me ruim 20 keer het rempedaal aan, terwijl ik zelf niet een keer remde. :roll:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: Peugeot in wegmisbruikers !

Berichtdoor René van M. » 06 aug 2012, 21:06

Waar asfalt is...........is ruimte om te rijden.
:mrgreen:
Je bent lekkerder in een Peugeot

504GL 1976
Avatar gebruiker
René van M.
 
Berichten: 482
Geregistreerd: 25 jan 2010, 21:35
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant

Re: Peugeot in wegmisbruikers !

Berichtdoor MarcoPeus » 06 aug 2012, 23:07

Mee eens
+1
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php


Keer terug naar Peugeot in bladen, boeken, films en op TV

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron