RUIT's PRENTENKABINET

Leuk artikel of boek gelezen, komt Peugeot in een TV-programma of in een film voor, en wil je je mede-forumleden daar op wijzen? Schrijf hier je eigen tips en 'recensies'.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor Evert G.D » 10 aug 2014, 17:48

Stuk fleuriger, behalve de voitures.... Al vind ik de eerste plaat mooier. Typisch Frans.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor ruit'48 » 11 aug 2014, 04:57

Afbeelding

ARMENTIERES ~Nord~ (59)

Het is bijna drie uur in Armentieres, een mooie gelegenheid om Sartre weer eens te citeren : drie uur is voor alles te vroeg of te laat ...

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor Evert G.D » 11 aug 2014, 15:41

Zo'n mooie Belfort-toren is typerend voor stadjes in het Noorden... :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor ruit'48 » 12 aug 2014, 06:30

Afbeelding


CRIEL SUR MER ~Seine~Maritime~ (76)

Het is een typische zondag uit de wijde omgeving komen de mensen richting kust om zich te verpozen, ze wandelen wat en kletsen
met bekenden en buren en/of zitten op een bankje om van het schrale voorjaarszonnetje te genieten. De jeugd ontmoet elkaar en
maakt afspraken voor het vermaak van de zondag-avond. Waar gaan we dansen en hoe laat zien we elkaar.
Zo ging dat in de jaren zestig en nu eigenlijk nog, alleen de voitures zijn veranderd :wink:

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee


Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor Evert G.D » 12 aug 2014, 12:09

Inderdaad, nog redelijk hetzelfde. Alleen, die oude voitures geven de hele boel toch veel meer sfeer... Met die moderne auto's is toch een stukje Franse romantiek verdwenen. Een beetje alsof je een Frans romantisch muziekstuk op een modern keyboard uitvoert... :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor ruit'48 » 13 aug 2014, 07:56

Afbeelding

AMBERT ~Puy de Dome~ (63)

Rechts een toen al gedateerde Ribbelkap, van ons wegrijdend een R8 en tegemoetkomend een R10, wisseling
van de wacht bij Renault, het is 1965 .
.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor ruit'48 » 14 aug 2014, 04:42

Afbeelding

BAPAUME ~Pas de Calais~ (62)

Helaas weer een beetje slordig ingekleurd maar met enige moeite ontwaren we toch een paar 403's . Het prachtige Beffroi op de achtergrond
is duidelijk zichtbaar en is dat tot op de dag van vandaag nog steeds , stop eens in Bapaume op weg naar Parijs of het zonnige zuiden het is
leuk in Noord Frankrijk !

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor Evert G.D » 14 aug 2014, 13:50

Geweldige foto, Kees! :D Emotie! :D Bapaume, de poort naar La Picardie. Een ondergewaardeerd stadje. Toegeven, de entree vanaf de Péage is niet zo fraai, met de gevangenis bij de rotonde, waar je regelmatig de was van de gevangenen buiten de tralieramen ziet hangen. Blijkbaar is het gevangenisregime in Frankrijk veel minder mild dan het Nederlandse en moeten de gedetineerden zelf hun was doen. Allez-hop, faitez le lavage, les criminels! Neem niet de rondweg, want die voert om Bapaume heen en dan zie je niets van het stadje, dat in de Eerste Wereldoorlog bijna geheel met de grond gelijk gemaakt werd. Dat is ook duidelijk te zien aan de stijl van de gebouwen op de foto. De bekende 'herbouwstijl' die je in dit deel van Frankrijk veel ziet. Kerkjes, die uit de Middeleeuwen lijken te stammen, maar bij nadere bestudering met veel moderner materiaal zijn opgebouwd.
Neem de D323 richting Albert, langs de weg geven bordjes duidelijk aan, waar de frontlinies tijdens de Eerste Wereldoorlog hebben gelegen en op welke data. In Pozières kun je even de D323 verlaten, naar Thiepval, het grote Frans-Engelse oorlogsmonument voor WOI. Zeer bekend in Frankrijk. Vanaf de D-weg kun je het ook in de verte zien staan, het lijkt een kathedraal, zo groot.
Maar ook Bapaume zelf is best leuk, als je het wilt zien. Liefhebbers van kleine wegen kunnen ook vanuit Bapaume richting Bray sur Somme rijden, een route, die door diverse dorpen voert. Neem een drankje op het plein op de foto en rust een weinig, voor je vanuit hier de prachtige Picardie gaat ontdekken. Het plezier begint in Bapaume!
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor ruit'48 » 15 aug 2014, 04:14

Afbeelding

CARIGNAN ~Ardennes~ (08)

Hier kunnen we alle kanten op, de plaatsen welke op de borden staan vermeld zijn allemaal de moeite waard om te bezoeken.
Links staat een van Belgisch kenteken voorziene V.W. 1500 break met de kever krachtbron achterin. Was geen topper deze voiture
na nog wat gemodder met een 411 en de K70 werd V.W. begin jaren '70 uiteindelijk gered door de Golf.

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor 404noir » 15 aug 2014, 09:58

onze oude buren hadden een VW 1600TL fastback, daar was ook een Variant uitvoering van en die zat qua model nog tussen die 1500 en de 411/412 in.
Afbeelding
In de hippe VW-scene zijn deze auto's tegenwoordig zeer gezocht, net als de 411 en de T1 en T2 busjes.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor Breeze » 15 aug 2014, 18:32

ruit'48 schreef:Links staat een van Belgisch kenteken voorziene V.W. 1500 break met de kever krachtbron achterin. Was geen topper deze voiture.
Ruim 2,5 miljoen gebouwd is toch geen slechte score. Hij had weliswaar niet het imago en de aantallen van de Kever. Maar ik kan me nog goed herinneren dat hij uiterst populair was wegens o.a. zijn betrouwbaarheid.

ruit'48 schreef:na nog wat gemodder met een 411 en de K70 werd V.W. begin jaren '70 uiteindelijk gered door de Golf.
411: eens. VW is gewoon één model te lang doorgegaan met het achterinliggende luchtgereutel.
K70: was als modern ontwerp van NSU lang niet slecht en niet voor niets na de overname van NSU als VW K70 uitgebracht. Mijns inziens een ondergewaardeerd model.

Adri
Xantia V6 Break
Zweven is een ongekende ervaring
Breeze
 
Berichten: 336
Geregistreerd: 10 jan 2011, 20:39
Woonplaats: Nw. Lekkerland

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor ruit'48 » 16 aug 2014, 06:28

Afbeelding

FROMENTINE ~Vendée ~ (85)

Tja, op de camping dat is duidelijk , André Jamet heeft goede zaken gedaan , op de eerste rij twee Dauphines en een 203 + een klein
stukje D.S. op deze ansicht van Jean.
En omdat het zaterdag is nog een extra prentje...

Afbeelding

NOIRMOUTIER ~Vendée~ (85)

De bij vloed onderlopende weg naar dit eiland is al regelmatig op dit topic verschenen en zal nog wel eens te voorschijn komen..

Tussen de Fr. voitures twee buitenlanders in de verte een V.W bus type 2 maar ook een Ford Taunus. Een zeldzaam ongezellige en saaie
automobiel . Zijn voorgangers de 12,15,17 en 20M - en nu begeef ik me weer op glad ijs- kwamen wat beter uit de bus , nog verder terug
de P3 "badewanne " de P2 en niet te vergeten de 12 en 15 M (wereldbolletje) waren eigenlijk allemaal veel leuker.

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor Evert G.D » 16 aug 2014, 18:08

Indertijd werkte ik bij een Forddealer en zo'n Taunus heb ik menigmaal bereden. De officiele aanduiding bij Ford was T/C, van Taunus / Cortina, omdat dit model als eerste op het vasteland als Taunus en in Engeland als Cortina aan de man werd gebracht. Voorheen waren de Cortina-modellen afwijkend van het Taunus-gamma, dit model was het eerste 'uni-model' dat zowel op het vasteland als in Engeland werd gebouwd en verkocht.

Het uiterlijk getuigt van 'Duitsche strengheid', alleen de neus al. Toch vond - en vind - ik dit geen lelijke auto. Voor z'n tijd was hij best mooi. Vooral de zeer luxe Ghia-uitvoering, met pluche-bekleding en hout in het interieur was behoorlijk spectaculair.

Rijden was best leuk met zo'n auto. De lange neus zag je, vooral dankzij de 'bobbel' in het midden, voor je heen en weer deinen. Dat maakt autorijden leuk en de Taunus was best gemoedeliljk om te rijden. Hij valt het best te vergelijken met een gemoedelijke inwoner van de deelstaat Beieren.

Het gamma begon met de 1.3 liter. Die heb ik weleens onderhanden gehad, maar daar zat nou niet bepaald veel fut in. Dat was meteen de reden, waarom de 1.3 weinig verkocht werd.
De meestverkochte versie, die ik vaak gereden heb, was de 1.6 liter. Die werd veel door vertegenwoordigers gereden, de Taunus was een echte 'vertegenwoordigersauto', vooral de stationcar-uitvoering was in die kringen populair. Bij gebrek aan een diesel werden die vaak voorzien van een gasinstallatie, ook omdat deze motorretjes uitstekend met LPG overweg konden.
Pas echt leuk werd het met de 2.0 liter-versie. De 2.0 legde flink wat gewicht in de schaal, ze waren ook best snel. Het motorvermogen was te zien op een schildje op de voorschermen, waarop het (oude) Ford-embleem stond, met daaronder de aanduiding 1300, 1600 of 2000.
De populaireste variant was de T/C L. Daarboven kwam de GL, de GLX zat daar weer een niveau boven en als topmodel stond de Ghia in de prijslijsten genoteerd. Zowel de GLX als de Ghia werden niet veel verkocht. Voor de prijs van een Ghia had je namelijk ook een Granada met een redelijk uitrustingsniveau. Dat was dan toch meer 'auto'. Al vond ik zo'n T/C eigenlijk nog wel zo mooi.

Behalve de sedan- en stationversie was er ook nog een coupé van de TC. Die werd heel mondjesmaat verkocht. Voor een coupé was hij ook wat lomp en hoekig, maar toch was het geen onaardig model. De coupé was er uiteraard alleen als tweedeurs, de sedan als twee- en vierdeurs, de stationcar alleen als vijfdeurs.

Met de latere modellen T/C heeft Ford dit model nooit meer overtroffen. De opvolger was uiterst lomp en hoekig. Die werd vijf jaar later (Ford deed altijd op de kop af vijf jaar met z'n modellen) opgevolgd door een nog lomper en hoekiger exemplaar, dat daar grote gelijkenis mee vertoonde. Dat duidde al op het spoedige einde van de T/C. Dat was waar, want vijf jaar later viel het doek voor de T/C en kwam de Sierra. Daar zullen we 't maar niet over hebben... Zeker is wel, dat Ford door de voor het behoudende merk nogal spectaculair vormgegeven Sierra veel Taunus-klanten van zich vervreemdde.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor ruit'48 » 17 aug 2014, 05:27

Afbeelding

CHALON SUR SAONNE ~Saonne et Loire~ (71)

Ben in de loop der jaren een keer of 30 in Chalon geweest maar heb deze straat met prachtige vakwerkhuizen nooit gezien, jammer.
Ook hier weer twee buitenlandse voitures, een Opel Ascona en een wat verfomfaaid werkpaardje van Ford , de Transit.
.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor ruit'48 » 18 aug 2014, 09:15

Afbeelding

PARIS (75)

Parijs daar waren we alweer een tijdje niet geweest, we zien le Port St.Martin, heb hier ook meerdere malen
rondgewandeld het is vlakbij het werkgebied van Irma la Douce om het netjes te zeggen. Dus als je hier met
je gezinnetje bent loop dan de poort voorbij en ga lekker naar de Eifeltoren.
Op de voorgrond zo'n leuke Ford Taunus 17 M ,als bijnaam badewanne of ook wel banaan , ze heeft gele
koplampen en dus duidelijk in Frans bezit.

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor Martijn 404 » 18 aug 2014, 19:15

Kees, wat plaats je toch altijd leuke prenten en berichten.
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden. :D
Martijn van Onna

Peugeot 403 (1959)
Peugeot 404 Berline (1964)
Peugeot 407 SW (2007)
Peugeot 207 SW (2011)
Avatar gebruiker
Martijn 404
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 05 jan 2012, 23:34
Woonplaats: Achterhoek

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor ruit'48 » 19 aug 2014, 07:55

Afbeelding

RUEIL MALMAISON ~Hauts de Seine~ (92)

Maar liefst drie 204's sieren deze prent.
Die gele Renault zou wel eens eens een R8 S kunnen zijn het iets sportievere ''zusje van'' met 63 P.K.

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor Jineuf » 19 aug 2014, 09:43

Mijn eerste "broekzakbericht", tapatalk he.
Wel lees ik dit topic dagelijks, ook op vakantie, heerlijk.
Ga zo door Ruit!

Groet Wirtjo
Laatst bijgewerkt door Jineuf op 21 aug 2014, 18:12, in totaal 1 keer bewerkt.
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor ruit'48 » 19 aug 2014, 10:08

Jineuf schreef:Op dit turc

Swm(


:?: :?: :?: :?: :?:
gr. Kees
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor Evert G.D » 19 aug 2014, 13:12

MALMAISON - Het huis op de foto lijkt mij allesbehalve een 'Mal Maison'. :mrgreen: Zou er best willen wonen. Al lijkt 't mij meer een 'Mairie', maar toch. :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor ruit'48 » 20 aug 2014, 07:23

Evert G.D schreef:MALMAISON - Zou er best willen wonen. Al lijkt 't mij meer een 'Mairie', maar toch. :mrgreen:


Het is le mairie !

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor ruit'48 » 20 aug 2014, 07:49

Afbeelding

VALOGNES ~Somme~ (50)

Een echt oud Frans Hotel, zo een waar ik graag verbleef terwijl ik gerechtigd was om in de Novotel /Mercuur klasse te overnachten. Het
was er altijd veel leuker en je had er tenminste aanspraak. De 203 break staat er helaas maar voor ¾ op en van de 2CV is alleen het neusje
zichtbaar. De mensen met de Dauphine zijn aan het instappen, ze hebben de rekening betaald en gaan weer verder of terug naar huis.. we
zullen het ook nu weer nooit w.....
.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor Evert G.D » 20 aug 2014, 13:33

Volgens mij staat jouw 203 er nog voor, Ruit! :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: RUIT's PRENTENKABINET

Berichtdoor ruit'48 » 20 aug 2014, 14:53

Evert G.D schreef:Volgens mij staat jouw 203 er nog voor, Ruit! :mrgreen:


Helaas, Evert moest ik mij beroepshalve in nieuwe auto's verplaatsen. Heb daar heel weinig foto's van
behalve dit prentje uit 1991 van mijn '89 er 405
Het was ergens in Noord Frankrijk Aube (10)


Afbeelding

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

VorigeVolgende

Keer terug naar Peugeot in bladen, boeken, films en op TV

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten