vragen over aanschaf 403!!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

vragen over aanschaf 403!!

Berichtdoor columbo1958 » 16 maart 2008, 22:19

Ik hoop dat ik het hier goed doe ikheb eenvraag over de aanschaf van een peugeot 403 sedan uit 1958.

Ik heb er onlangs een gevonden in een droge franse schuur er zit helaas geen motor in maar daar is de prijs ook naar.
Wel papier aanwezig.

Maar waar moet ik opletten ivm roest en of onderdelen welke moeilijk verkrijgbaar zijn.

Zijn er tips !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alles welkom.......................

BVD
richard
columbo1958
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 16 maart 2008, 22:09

Berichtdoor vreugden » 17 maart 2008, 08:32

Misschien een goed algemeen advies: bel eens iemand van de APH (association Peugeot Hollande) de vereniging voor de Peu's van begin tot en met de 403. Het is sowieso handig daar lid van de worden. Uiteraard kunnen ze jou in contact brengen met iemand die veel verstand heeft van een 403 en je goede adviezen kan geven.
http://www.aph-peugeot.nl/

succes!
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor sander203 » 29 maart 2008, 21:42

Hoi,

kijk toch ook voor de lol even op MP naar de prijzen van rijdende exemplaren met APK. Je zult zien dat die niet veel kosten met aanzienlijk minder werk (en kosten?) dan de jouwe. Of je moet zin hebben in een leuke klus, maar dan vervallen alle redelijke argumenten...
Bekijk de achteras van binnen (alleen te openen met een grote sleutel) vanwege het bronzen wormwiel en kijk naar roest en rot op delen die niet losschroefbaar zijn zoals deuren. En set harde deuren koop je voor een scheet en drie knikkers. Een bodem lassen of achterschermen wordt tijdrovend en mogelijk dus duur. Verder moet je denk ik even rekenen aan een set banden, remrevisie, kabelboom eventueel nieuw maken, uitlaat, radiateur, deurrubbers, slangen, verlichting etc. Net hoever en hoe goed je wilt gaan, maar voor een APK / RDW-keuring moet er wel een aantal zaken in orde zijn.
Succes!
sander203
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 09 nov 2004, 13:07
Woonplaats: van Ewijcksluis


Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten