invoeren peugeot 202

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

invoeren peugeot 202

Berichtdoor PatBoone » 27 apr 2008, 13:21

Hoi

De volgende vraag heb ik gesteld aan de rdw , is hier ook iemand die er ervaringen mee heeft?



De volgende situatie doet zich voor:

Ik kan een Peugeot 202 Bouwjaar 1938 kopen met Frans kenteken.
Echter het kentekenbewijs (carte gris) is niet aanwezig.
Deze auto heeft nog het franse kenteken en wil hem graag invoeren in nederland.
Nu heb ik op de website van het RDW gelezen dat er bepaalde dingen aangetoond moeten kunnen worden.
Het is een in nederland toegelaten model daar er hier meerdere van deze modellen met nederlands kenteken rond rijden.

De enige documenten die ik bezit over dit voertuig is:

* Bewijs van franse politie dat de auto niet gestolen is en wie de vorige eigenaar was.

* Documentatie over de techniesche gegevens van de auto zowel in boeken van peugeot en gegevens die van diverse websites van het internet gedownload zijn.

Zijn deze gegevens voldoende om het voertuig ingevoerd te krijgen en een kenteken te bemachtigen?
Is dit niet het geval zou ik graag van U vernemen welke documenten er nog meer nodig zijn.

Bij voorbaad dank
en met vriendelijke groet

Bjorn Kusters
PatBoone
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 24 mei 2006, 21:57

Berichtdoor leffe 404 » 28 apr 2008, 13:21

Indien geen carte gris aanwezig is het voor de rdw ambtenaar aak wenselijk als u een nederlands keteken van een vergelijkbare auto / uitvoering kunt noemen. Men kan dan aan de hand van het nL kentkekenregeister van die wagen een vergelijk maken met de door jou in te voeren 202. Dit bespoedigt mi de procedure aanzienlijk. (conformiteitsverklaring oid dan niet nodig ?)
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam


Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten