Peugeot 203 te koop in Sri Lanka

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 203 te koop in Sri Lanka

Berichtdoor micheldeman » 15 okt 2008, 14:45

Dag beste mensen,

Sinds enige tijd wonen wij in Sri Lanka. Daar tref je nog best wel veel oude peugeot aan, maar sinds enige jaren beginnen ze hier schaarser te worden.
Vandaag zag ik een P203 te koop staan. Ik ben geen kenner van dit type, maar het lijkt me erg leuk om in een dergelijk exemplaar hier rond te rijden.

Welk type het exact is weet ik (nog) niet aangezien ik de eigenaar nog niet ontmoet heb. De wagen zag er redelijk origineel uit. Rubbers en raamlijsten zagen er niet al t best meer uit, maar de ramen gingen nog op en neer. De motor liep ook niet slecht, gaf wel wat ploffen in de uitlaat, maar dat kan komen dat de ontsteking niet goed afgesteld staat en overigens zat het slangetje van de vervroeging nergens op aangesloten. Er zat wel een houten plug in de (van voren gezien) aan de linker bovenzijde in het blok geslagen. Wat voor plug hier normaal in hoort zou ik niet weten.

De carosserie was redelijk en ook de bodem leek niet slecht. De accu was in het midden voor de radiator geplaatst. Deze zal wel ergens anders horen, want hij sperde het gat waardoor je de motor ook met een zwengel zou moeten kunnen starten.

De bekleding was slecht, maar dat is altijd opnieuw te bekleden.

Klopt het dat er slechts aan de bestuurderskant een apart slot zit? In dit geval aan de bijrijderskant, want het stuur zit rechts. (Sri LAnka is een voormalige engelse kolonie, nadat ze het van de nederlanders hadden overgenomen)

Mijn vraag is: zijn er punten waar je speciaal op moet letten, zoals plaatsen waar hij cruciaal roestgevoelig is zoals bijvoorbeeld bij de ophanging etc? Zijn er nog zaken aan het blok of de versnellingsbak die van belang zijn om te controleren?
Suggesties en adviezen zijn meer dan welkom. Ik heb helaas geen foto's, maar als ik er de volgende keer wellicht nog eens ga kijken zal ik ze maken,

groeten,

Michel
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten