202 versus 302

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

202 versus 302

Berichtdoor hugo » 25 nov 2008, 08:28

weet iemand waarom de 202 zoveel meer verkrijgbaar is dan de 302?
zal ooit wel meer geleverd zijn, lijkt logisch, maar is dat zo?
en wat zijn de verschillen?
Voorheen 504, 405, 305, 406, 307 en 205
Woonachtig in Portugal en rijdend in V70, R4 en Iveco camper 1979
Droomt van 504 break en 403/404/504 pick-up
hugo
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 jun 2004, 11:20
Woonplaats: groningen

Berichtdoor Brownie » 25 nov 2008, 15:36

Dat komt deels waarschijnlijk omdat de 202 natuurlijk een goedkopere uitvoering was en ook vooral omdat de 202 na de oorlog nog geproduceerd is, de 302 en 402 produktie heeft men niet weer opgestart voor zover ik weet.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor hugo » 25 nov 2008, 16:41

en is er ergens een website met info in NL of ENG over deze modellen?
vind ze erg gaaf!
Voorheen 504, 405, 305, 406, 307 en 205
Woonachtig in Portugal en rijdend in V70, R4 en Iveco camper 1979
Droomt van 504 break en 403/404/504 pick-up
hugo
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 jun 2004, 11:20
Woonplaats: groningen

Berichtdoor Evert G.D » 25 nov 2008, 18:38

hugo schreef:en is er ergens een website met info in NL of ENG over deze modellen?
vind ze erg gaaf!


je bent niet de enige. Een 402, zoooo mooi.... Het zal wel dromen blijven, denk ik. Voor mij althans... :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Harrie » 25 nov 2008, 22:21

tja, van de 302 zijn er niet zo veel geproduceerd.. véél minder zelfs..minder dan een kwart qua aantal !
.
202:
202 . . . . . 63.908 stuks
202 BH . . .40.218 stuks
totaal . .: 104.126 stuks
.
302:
302 . . . . . 25.083 stuks
.
en 402:
402 (L t/m BLE) . . . . . . . . 58.748 stuks
402 Légère ( incl. 302 SS ) 16.320 stuks
.
zeldzaam mooi spul dus.. 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor RondeB » 25 nov 2008, 23:37

Daarbij komt dat de 202BH vanaf vlak na de oorlog tot 1948 (komst 203) de enig verkrijgbare peugeot was, op wat vrachtdingen na dan.
En dan is er nog het grote verschil tussen de voor en naoorlogse 202... de na oorlogse BH heeft hydraulische remmen 8) 402/302/202 kabelremmen.... remt "leuk"maar is in 't dagelijks gebruik niet helemaal jovel....dus die types verdwenen sneller...

Grootste verschillen 302/402 t.o.v. 202BH zoals al aangegeven de remmerij, de motor (202 motor is iets anders opgebouwd en is eigenlijk minder robuust) en natuurlijk de grootte van de carrosserie. Qua uiterlijk en chassis zijn de overeenkomsten groot maar helaas is als puntje bij paaltje komt niet echt veel uitwisselbaar.
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp


Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten