203c

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

203c

Berichtdoor 203tje » 27 jun 2010, 15:19

Hallo,
ik ben op het ogenblik bezig met het restaureren van mijn 203 van '58.
Het interieur heb ik er helemaal uit nu. Maar ik wil nu de deuren eruit halen. Het enige probleem is, dat ik de deurstiften er niet uit krijg.
Weet iemand, of ik deze moet draaien en heeft de inkeping, die in de kop van die stift zit, er iets mee te maken?

Gr TB
Peugeot 203C
203tje
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 13 mei 2010, 14:23
Woonplaats: Arcen

203

Berichtdoor sander203 » 29 jun 2010, 21:30

nee, geen handigheidje, en die inkeping doet hier ook niet ter zake. Kruipolie enige dagen laten inwerken en dan met een goede drevel heel goed gericht slaan. Eventueel de lak van je deur beschermen door er een stuk dik karton tijdelijk overheen te plakken. Ze kunnen gemeen vast zitten!

Heb eigenlijk nooit echt begrepen waarom ze (soms) zo vast zitten. Of het nou gewoon vastgerot is of omdat ze zodanig ingesleten zijn dat ze er gewoon niet meer rechtstandig uit willen. Als je veel speling op je deurscharnieren hebt zou je kunnen proberen de deur iets te liften, maar daarvoor moet hij gedeeltelijk open en dan kan je direct minder goed slaan.

Bij slopers heb ik wel uiteindelijk moeten uitwijken naar de slijpschijf, maar dan hoefde de koets niet heel te blijven en ging het me alleen om de portieren... :-)

Succes, tact, brute kracht en een beetje geluk...
sander203
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 09 nov 2004, 13:07
Woonplaats: van Ewijcksluis

203C

Berichtdoor 203tje » 30 jun 2010, 09:52

ik heb via PB-s geadviseerd gekregen, dat het, indien enigszins mogelijk, heel verstandigis om de pennen te laten zitten en verder niks aan te doen als inspuiten met kruipolie, in laten werken, dan goed schoonmaken en alles gewoon meespuiten. Dus ik hou me aan dit advies. Werkt iets moeilijker maar daar is overheen te komen.

Gr TB
Peugeot 203C
203tje
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 13 mei 2010, 14:23
Woonplaats: Arcen

203

Berichtdoor sander203 » 03 jul 2010, 09:40

een wijs besluit!
sander203
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 09 nov 2004, 13:07
Woonplaats: van Ewijcksluis

203c

Berichtdoor 203tje » 04 jul 2010, 16:12

heb nu mijn hele interieur eruit. Moet alleen de hemel er nog uithalen.
Ben 2 rotte plekken van ongeveer 15 cm2 tegengekomen in de vloerplaat bij de kriksteun links en rechts. De rechtse kriksteun zit al los. Dit valt me nog hardstikke mee. Wil toch de bodemplaten vervangen door nieuwe. Het enige is dat de auto van binnen heeeeeeelemaal met bitak is ingestreken, zelfs tot alles in de kofferruimte. Dit moet er natuurlijk uit, dus ik moet alles afwassen met benzine.
heb me trouwens ook ingeschreven als lid van APH.
Peugeot 203C
203tje
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 13 mei 2010, 14:23
Woonplaats: Arcen

Re: 203c

Berichtdoor Harrie » 04 jul 2010, 16:44

203tje schreef:Het enige is dat de auto van binnen heeeeeeelemaal met bitak is ingestreken, zelfs tot alles in de kofferruimte. Dit moet er natuurlijk uit, dus ik moet alles afwassen met benzine.

Je kunt natuurlijk het meeste eerst verwijderen met een verfkrabber ?
Dat scheelt veel (was-)benzine... je zou bedwelmd kunnen raken.. :roll:
Als je de afgeschraapte bitak in plastic zakken doet, kun je het milieu-bewust afvoeren via de blauwe milieubox.
203tje schreef:heb me trouwens ook ingeschreven als lid van APH.

Daar zul je veel plezier en profijt van hebben :wink:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

203tje

Berichtdoor 203tje » 13 jul 2010, 12:52

heb nu de wagen helemaal leeg, en ben bezig geweest om de bodemplaat schoon te maken, maar kom nu meer roest tegen als ik dacht. Over de naden liepen een soort bitak strips. Toen ik die weghaalde zaten de bodemplaat en de dorpels inwendig, eigenlijk los van elkaar. Dit wordt dus een hoop laswerk meer. verder is de hemel ook aan vernieuwing toe.
ben er ook achter gekomen, dat er een interieurverlichting in zit. Deze zat weggeduwd onder de hemel. Heb alleen nog probleempje met het weghalen van de parkeerlampjes links en rechts. Kan namelijk niet zien, hoe ze gemonteerd zitten. Maar daar kom ik wel achter.

Gr TB
Peugeot 203C
203tje
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 13 mei 2010, 14:23
Woonplaats: Arcen


Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten