Blauwe kentekenplaat.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Blauwe kentekenplaat.

Berichtdoor jan-03 » 02 okt 2010, 00:39

Ik ga a.s vrijdag naar de rdw voor een keuring van m,n pick-up 203
hij is sinds 1998 al in Nederland maar heeft nog steeds een frans kenteken. Dus zal hij nog ingevoerd moeten worden, kan ik dan wel een blauw kenteken erbij krijgen. Ik hoor dat het uitsluitend voor Nederlandse auto's is. Ik heb liever geen gele plaat natuurlijk. Ik heb de laatste eigenaresse gisteren gesproken, deze woont nu sinds een jaar of 6 weer in Frankrijk. Ze zou kijken of ze nog meer papieren of foto's enz kon vinden van deze auto. Ze heeft me het verhaal van de auto verteld, ik zal dit niet vermelden hier i.v.m prive, maar vindt het mooi om te weten.
:lol:
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Berichtdoor Harrie » 02 okt 2010, 00:48

ja, je 203 Pick-up krijgt dan een kenteken uit de oude serie zoals die al jarenlang is
uitgegeven voor oldtimers: bijv. DF-12-34
en daarbij mag je blauwe platen gebruiken.
ik adviseer je om dan donkerblauwe te bestellen !
er zijn ook middenblauwe geleverd, erg vaal kleurtje, NIET mooi...
grt, Harrie
p.s.1: ik hoop dat je de originele papieren er nog bij hebt ? ( "Carte Gris" ) etc., ? :!:
p.s.2: bij de RDW zouden ze je toch goed moeten kunnen informeren over deze vraag?
p.s.3: gele platen zijn alleen verplicht voor auto's met 1e datum-toelating vanaf 1 januari 1978 én alle kentekens met meer dan 2 letters.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Blauwe kentekenplaat.

Berichtdoor Jineuf » 02 okt 2010, 01:29

janbachee schreef:Ik ga a.s vrijdag naar de rdw voor een keuring van m,n pick-up 203
hij is sinds 1998 al in Nederland maar heeft nog steeds een frans kenteken. Ze zou kijken of ze nog meer papieren kon vinden van deze auto. :lol:


Beste Jan, zorg ervoor dat je CARTE GRISE hebt, sinds enkele weken is de RDW niet meer zo coulant met het afgeven van kentekens.
Vorig jaar is mij nog gelukt m'n J9 ZONDER papieren op NL kenteken te krijgen (carte grise bleek van een andere bus).
Nu zal dat niet meer gaan.
De tekst van de RDW site:

Geen invoerkeuring meer zonder deel 1
Vraagt u een Nederlands kentekenbewijs aan voor een voertuig waarvoor eerder een kentekenbewijs is afgegeven in een andere lidstaat van de Europese Unie, dan moet u volgens de wet het deel 1 en deel 2 van dat kentekenbewijs overleggen.

Toch zijn er aanvragers die voertuigen bij de RDW aanbieden, waarvan de vereiste documenten ontbreken. Deze aanvragen werden tot nu toe wel in behandeling genomen. Deze coulance kan echter niet langer worden gehandhaafd.

In de praktijk betekent dit dat het deel 1 van het buitenlandse kentekenbewijs altijd aanwezig moet zijn. Datzelfde geldt voor deel 2 – voor zover dit is afgegeven. De RDW maakt geen uitzonderingen meer voor bijvoorbeeld buitenlandse schadevoertuigen en historische voertuigen.

Zonder deel 1 wordt de aanvraag niet in behandeling genomen. Is er wel een deel I maar geen deel 2, dan registreert RDW het voertuig alleen als de autoriteiten van de betreffende EU-lidstaat uitdrukkelijk toestemming verlenen. De afhandeling kan hierdoor wel langer duren.



HEb je de grijze kaart niet dan is er nog wel een mogelijkheid om het via de Franse Prefecture te (laten) regelen.

Succes!!
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Berichtdoor ton » 02 okt 2010, 09:46

Goeie update Wirtjo !

@ Janbachee: Bijzonder hoor, zo'n 203 pickup, ben benieuwd ! En succes a.s. vrijdag !

Vraag: als je een auto uit Frankrijk haalt, is er dus alleen sprake van de Carte Grise ? Verder niets ? Dus geen 3 delen zoals hier ?
205, 1991
ton
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: 12 mei 2006, 16:48
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor Jineuf » 02 okt 2010, 10:42

ton schreef:Vraag: als je een auto uit Frankrijk haalt, is er dus alleen sprake van de Carte Grise ? Verder niets ? Dus geen 3 delen zoals hier ?


Klopt, je krijgt er ook nog een "certificat de non-gage" bij.
Een soort vrijwarinsbewijs, dit heb je in NL niet nodig.
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

blauwe kentekenplaat

Berichtdoor jan-03 » 03 okt 2010, 00:09

Ik heb diverse papieren bij de auto waaronder ook een kopie van de carte grise. Een brief alles in het frans waarin de pickup met kenteken wordt genoemd en een stempel van de prefecture de L'aveyron.
Certificat de cession d'un véhicule
Ook kopie's van het paspoort van de laatste eigenaresse en de eigenaar daarvoor..
Het chassisnummer en kenteken komt overeen enz.
Dus zal het wel loslopen om de auto op naam te krijgen.
Ik ga voor een donkerblauw kenteken. Mag je de letters en cijfers ook kiezen?
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Berichtdoor Jineuf » 03 okt 2010, 00:17

Jineuf
In de praktijk betekent dit dat het deel 1 van het buitenlandse kentekenbewijs altijd aanwezig moet zijn
:roll:

IK hoop dat je het redt met de kopie.
Een tip, net doen alsof je neus bloedt. Dit hele verhaal is jou niet bekend. :wink:

Ondertussen wel proberen de originele carte grise te bemachtigen.

Veel succes en houd ons op de hoogte!!
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Berichtdoor Jineuf » 03 okt 2010, 20:38

Zie ook dit topic: [url]http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=16730&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=[/url]
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Re: blauwe kentekenplaat

Berichtdoor Harrie » 03 okt 2010, 20:43

janbachee schreef:Ik heb diverse papieren bij de auto waaronder ook een kopie van de carte grise. Een brief alles in het frans waarin de pickup met kenteken wordt genoemd en een stempel van de prefecture de L'aveyron.
Certificat de cession d'un véhicule
Ook kopie's van het paspoort van de laatste eigenaresse en de eigenaar daarvoor..
Het chassisnummer en kenteken komt overeen enz.
Dus zal het wel loslopen om de auto op naam te krijgen.
Ik ga voor een donkerblauw kenteken. Mag je de letters en cijfers ook kiezen?

dan zal het wel lukken Jan, al moet volgens mij de Carte Gris ORIGINEEL zijn, dus geen kopie.

en nee, je mag je kenteken niet kiezen qua letters / cijfer -combinatie.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

inslaan chassisnr bij de keuring

Berichtdoor jan-03 » 08 okt 2010, 17:15

:D m,n pick up is vandaag door de keuring bij de RDW gekomen.
Met een week of zo kan ik de platen bestellen.
Ze waren verbaasd dat er bij mijn Peugeot uit 1951 ( dus volgend jaar 60 ) geen nummer was ingeslagen. Wel met plaatjes vastgezet onder de motorkap enz, maar het nummer is nu daar ingeslagen!!
Al met al koste het € 190,--- . Ik vondt het nogal wat, maar de dame achter het loket zij terecht: Maar u hoeft geen BPM, geen APK, geen Wegenbelasting te betalen. Nou dan kan ik er wel mee leven.
Dus ik ben :P zoals jullie begrijpen.
Nu kan ik verder de auto verfraaien.
Misschien dat er iemand op dit forum zich geroepen voelt om 2 raampjes te plaatsen in de achterkant van de cabine. orgineel zitten hier iets van rolgordijntjes voor. Het frame van de huif heb ik ook erbij en ik denk dat ik die er toch wel weer opzet. Er moet dan wel een nieuw doek op gemaakt worden. JanBachee
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Berichtdoor edwin ss50 » 08 okt 2010, 18:35

Ik weet niet 100% of het past maar ik heb nog een huif van een 504 pickup, misschien dat je hem anders van pas kunt maken.
edwin ss50
 
Berichten: 767
Geregistreerd: 04 jul 2005, 14:44

Berichtdoor René van M. » 08 okt 2010, 20:36

Proficiat met het op naam zetten van je Pick-Up!
Wat ook mooi is witte opgelegde letters/cijfers op je kentekenplaat. Tijdens de taxatie van m'n 504 vond hij dat een pluspunt.
Oja, in (NL) mag je je kentekenplaat letters/cijfers niet kiezen , maar in (B) wel (bij extra betaling). In (D) worden de eerste letters bepaald door je woonplaats en de andere letters/cijfers max. 3 mag je wel kiezen.
Bijvoorbeeld KLE RP 1980. KLE staat voor Kleve RP voor je voorletter van jou en je vrouw en 1985 voor je trouwdag bijvoorbeeld.Kun dat dat laatste niet vergeten als je 25jaar getrouwd bent :mrgreen: :mrgreen:
Je bent lekkerder in een Peugeot

504GL 1976
Avatar gebruiker
René van M.
 
Berichten: 482
Geregistreerd: 25 jan 2010, 21:35
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant

Berichtdoor Harrie » 08 okt 2010, 21:59

gefeliciteerd met de goedkeuring, janbachee ! :D

betreffende die ruitjes: heb je die er al bij ( op maat ) ?
zo ja, dan kan dat met ruitrubber + pees ingezet worden.
Dat is een speciaal rubber dat vaak gebruikt wordt om in busjes
extra ruiten te zetten, bijv, bij extra bankje in "aannemersuitvoering".
Nadat de ruit met rubber in de opening zit, wordt er een pees in getrokken met een speciaal gereedschap ( handvat met ruitvormig oog van dik draad ) ;
daarna zit het vast. Daarna wordt aan de buitenzijde nog (zachte) ruitrubberkit aangebracht om het waterdicht te krijgen.
De naad v.d. uiteindes v.h. rubber ( het rubber moet op lengte worden gesneden en de naad moet stuiken ) moet midden-onder zitten vanwege
waterdichtheid én afwatering.
Een carrosserie- / Focwa autoschadeherstelbedrijf kan dat voor je verzorgen.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

ruitjes

Berichtdoor jan-03 » 09 okt 2010, 00:52

:wink: Volgens mij begint m,n kenteken met BE omdat het een bedrijfswagen is. Ik weet nog niet welk nummer ik krijg. De ruitjes heb ik niet, oorspronkelijk horen ze er niet bij en die erin zaten waren van floatglas ongehard en 1 ervan was stuk. Ze zaten geklemd met een houten lijstwerk aan de binnenkant. Heel lelijk gedaan. Ik wil het liefst dat ze ook open kunnen. Ik denk misschien dat iemand is op het forum die dit vaker bij de hand heeft gehad. Moet ik nog maar eens over brainwaaien. En ik vindt ook de donkerblauwe kentekenplaat wel mooi met letters die er op liggen. Maar mag ook met de gewone witte letters.
Ik krijg dus de papieren nog thuis, maar of het nummer nu verder al vast staat of dat ik dat nog mag aanpassen weet ik niet. Misschien had ik dat bij de rdw al moet vragen?
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

ruitjes 2

Berichtdoor jan-03 » 09 okt 2010, 01:07

Harry ik las in jouw profiel dat je de magazijnmeester bent van de Peugeotclub. Ik zoek afgezien van de ruitjes nog sierlijstjes voor de Grill, een claxon, en van die richtingaanwijzers. Ik zag ze staan op een franse site maar misschien dat ik ze hier ook kan kopen? Ook is de stoel aan de stuurs kant van een ander type dan erin hoort. Ik heb al verschillende oudjes opgescharrelt maar die zijn hoger en voorzien van springveren zeg maar. En ook helemaal versleten. Die van mij moet een soort spiraal zitting hebben bekleed met bruin leer(skay).
Ik heb er geen haast meer hoor, maar wil het t.z.t toch wel aanpassen. Ik heb voorlopig weinig tijd om het spul te plaatsen i.v.m werk. Ook komt er misschien nog wel een tractor oldtimer bij. Maar ook dat moet dan even nog blijven liggen. Wat betreft de claxon, er zitten van orgine 2 in. het hoorn modelletje zeg maar zit erin en die werkt. De andere een gewone ronde was stuk en is niet meer te herstellen, althans het binnenwerk.
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Berichtdoor Harrie » 09 okt 2010, 22:29

beste janbachee, ja ik ben magazijnmeester van de PCN ( Peugeot Club Nederland )
maar 203 valt onder de A.P.H. ( Assocication Peugeot Hollande ) die ook een magazijn hebben en daar liggen wél 203 onderdelen,
bij ons niet. Daar kan ik je dus helaas niet aan helpen.
De magazijnen van dé 3 clubs ( A.P.H. ; 404 Vereniging en PCN ) verkopen alleen aan clubleden,
dit omdat o.a. de voorraden zijn gekocht van o.a. contributiegeld, en de magazijnen geen commerciële instelling hebben.
meer info over de A.P.H. vind je op hun website:
www.aph-peugeot.nl

janbachee schreef:Ik krijg dus de papieren nog thuis, maar of het nummer nu verder al vast staat of dat ik dat nog mag aanpassen weet ik niet. Misschien had ik dat bij de rdw al moet vragen?

nee, dat had je niet hoeven te vragen, dat wordt pas later bij de RDW in Veendam bepaald.
je kunt al wel spieken als je met je DigID inlogt bij RDW, en dan kijkt bij je eigen auto's.
Maar je kunt nu nog geen kentekenplaten bestellen, daarvoor moet je eerst de papieren hebben i.v.m. GAIK ( Geregistreerde Afgifte en Inname Kentekenplaten ).
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten