Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
403diesel schreef: Grappig dat het originele kenteken op de kentekenplaat zich heeft afgetekend in de lak van de kofferklep. Ik vraag me nu ik dit schrijf af of in frankrijk kentekens op departementsniveau worden afgegeven. Wellicht is dan aan het kenteken af te lezen waar de donorauto ongeveer vandaan komt.
A.B.203 schreef:Ook nog even in het cardan en de versnellingsbak kijken of er nog genoeg olie in zit.
A.B.203 schreef:ik vermoed dat jouw auto aan de achterkant al wel gewone telescoop schokdempers heeft
Michael schreef:ik denk dat je er naast zit Harrie, net als de versnellingspook.
stel het schakelmechanisme maar eens op elkaar af, de beweging evenwijdig met de stuurkolom . dit schakelstangetje iets langer !
succes en anders bel je maar weer Serge.
Harrie schreef:Het heeft er alle schijn van, dat er enkele synchromesh-ringen versleten zijn.
305 friesland schreef:Wat ik met aanlopend stangetje moest doen bij het schakelen vanuit 4 naar 3 of 2 was de versnellingshendel even naar me toe halen, loslaten, en dan pas omhoog/beneden.
403diesel schreef:Met het oog op de komende tourrit in het zuiden des lands waarvan nog niet helemaal duidelijk is of ik mee kan rijden, ben ik vandaag even bezig geweest met de bijrijdersstoel. Het leek alsof er een deel van het schuim onder de bekleding miste waardoor je met je bovenbenen op de veren zat. Niet echt confortabel, maar erger nog , de veren kunnen door de skai snijden.
Bekleding losgehaald en er miste duidelijk een stukje.
Ook is het frame volgepropt met schuim en is er een stuk beddenspiraalveer in het frame gespannen. Volgens mij niet helemaal origineel. Ik heb het maar laten zitten, stuk canvas over de veren met een laag polyetherschuim. Vervolgens de bekleding er weer overheen en met een krammentang weer vastgezet zoals die zat.
Weet iemand een middeltje dat gebruikt kan worden om de bekleding weer schoon te krijgen? Ik heb een stukje met ontvetter geprobeerd, maar het wordt er niet echt schoner van. Ook een kunststofreiniger doet niet veel.
Groet, Serge
Harrie schreef:als de ruitewissers vanzelf op NUL-stand moeten stoppen ( nadat de schakelaar uit is ),
moet de r.w. motor constant + krijgen via een andere aansluiting, anders kan dat niet.
Keer terug naar 403, 203 en ouder
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten