"half elektronische ontsteking"

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: "half elektronische ontsteking"

Berichtdoor A.B.203 » 06 nov 2011, 14:32

Jan, jij dwingt mij nu om foto's te gaan plaatsen he, met de door jou verstrekte handleiding moet dat zeker een keer gaan lukken. Ik zal bij het lassen het eea vastleggen en ...plaatsen. De benzineslang hoort in een metalen steuntje met daarin een rubber manchet te rusten en dat steuntje wordt weer vastgemaakt aan een bevestigingsbout van de waterpomp. Dus los van het blok en los van de waterslang. Ik heb er nu een stuk elektra flex omheen gedaan en de benzineslang zo met een plastic bindertje aan de radiateurslang gebonden. Van de zomer had ik geen last en nu ineens bingo, maar ja het is nu ook beter weer dan dat het afgelopen zomer was. Heb jij ervaring met het losmaken van de buiten dorpel van een 203. Zo'n ding zit toch alleen maar met kleine parkertjes vast ? Ik vermoed dat er bij mijn 203 veel narigheid achter verborgen zit. Jouw publicaties zijn ook een beetje stilgevallen Jan. Misschien een goed teken want dan heb je veel te timmeren. Denk erom Jan in de voorgevel van je pand geen kunststof plaatsen hoor maar zelf mooie zware grenen of oregon kozijnen maken.

groet Aart
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: "half elektronische ontsteking"

Berichtdoor jan-03 » 07 nov 2011, 01:00

De dorpels zijn afneembaar, deels schroeven en deels boutje-moerje aan de schermen.
Ik ben inderdaad houten kozijnen aan het maken voor een medeforumer en op pad geweest voor wat leuke klussen.. Heb ik nu al zin aan.
Ik ben met heel veel dingen tegelijk bezig.. Maar dat is normaal bij mij!! :D
Waarschijnlijk wordt de voorpui toch hout Aart, dus je kan tevreden zijn. Maar ik heb nog meer dingen onder handen dus..
Het zou mooi zijn als je de werkzaamheden die je aan de 203 doet beschrijft en nu en dan een plaatje erbij..
En ik hoop ook dat Serge nu toch met de 403 aan het restaureren slaat.. Er wordt nu niet veel gedaan vindt ik zelf..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: "half elektronische ontsteking"

Berichtdoor tjark63 » 07 nov 2011, 08:32

Dit topic ging toch over een "half electronische ontsteking" ? :mrgreen:
Mvg, Tjark.
Afbeelding
504 Coupé V6 Automatique '77
Avatar gebruiker
tjark63
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 21 maart 2004, 15:36
Woonplaats: Sneek

Re: "half elektronische ontsteking"

Berichtdoor jan-03 » 07 nov 2011, 09:11

Je hebt gelijk Tjark, we dwalen flink af. Misschien een topic over de 203 van Aart..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Vorige

Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten