janbachee schreef:Gaaf hoor deze dash.. Moet er na de Filler ook nog weer een primertje op of dan direkt de lak?
gr Jan.
De 2K filler is een vullende grondlak. Je kunt dit wat dikker opbrengen en je kunt er hele kleine oneffenheden mee opvullen. In dit geval was het nodig om hele lichte putroest op te vullen. Beetje dezelfde werking als spuitplamuur. Normaal gebruik ik meestal een 1K washprimer van mijn huismerk, te verkrijgen in lichtgrijs voor lichte laksoorten en donkergrijs voor de donkere kleuren.
Het werk aan de Pickup staat niet stil; op basis van vele conversietabellen en oude kleurstalen is er inmiddels een kleurrecept ontwikkeld voor kleurnummer 463 Gris Utilitaire in een 2K lak die nog verkrijgbaar is.
Ik heb door de zwarte verf over de originele kleurcode onder de motorkap van m'n pickupje een aftekening van de cijfers kunnen herkennen. Als je een beetje weet waar je naar moet kijken is 463 eruit te halen. De originele kleur wordt het dus weer. Weet trouwens niet of deze pickups ook in andere kleuren leverbaar zijn geweest. In ieder geval kan de lak besteld worden als het zover is.
Tevens ben ik nog even bezig geweest met het bekleden van het dashboard.
Hier het schuim gelijmd en grof op maat gesneden. Vervolgens met een schuurtolletje de kantjes glad geschuurd. De buurman had niet gedacht dat dit kon, het schuren van schuim. Ik was op het idee gebracht door de bekleders van American Hotrod op discovery
Met die vent met de hawai- shirtjes. Hoe heeft ie ook alweer?
Vervolgens het bovenste deel bekleed. Eerst de metalen strip ter hoogte van de clips eens roodgloeiend gestookt in de hoop dat ze met wéér een keer monteren niet gelijk zouden afbreken. Ging goed.
Ik heb toch maar gekozen voor grijs. Ik heb echter in een andere 403 met wit dashboard gezien dat daar donkerder grijs in hoort dan met een zwart dashboard. Dus een tintje donkerder dan wat ik eerst gezien had. M'n kwaliteitsmanager houdt uiteraard weer toezicht.
Van de onderste metalen strip waren op 3 na alle clips afgebroken. Dus de strip maar met popnagels vastgezet. Schuim en bekleding komen daar overheen dus je ziet er niets meer van.
Ik heb er even een andere tellerbak in gezet om te passen. Misschien dat deze er uiteindelijk in komt omdat ze bij de originele de wijzerplaat met een kwast hebben geschilderd. Km stand is dan wel weer anders. Nog even over denken.
Inmiddels van de buurman (autobekleder) zoveel opgestoken dat ik dit klusje zelf heb kunnen doen. Nog even een paar bekledingsklemmetjes halen dan is dit klusje ook weer klaar.
Groet, Serge