door A.B.203 » 18 feb 2012, 21:39
Hoi Jan, het project heeft een paar weken stil gelegen, ik was uitgevroren om het zomaar te zeggen.
Ben veel wezen schaatsen en kwam bijna nog langs Workum. In 1997 heb ik er net voor 12 uur gestempeld, ik had je zeker even gebeld hoor! Toevallig heb ik vanmiddag aan de linkerkant de binnenzijde van de bodem van de 203 geverfd. Aan de onderkant heb ik de ingelaste plaat ook gelakt, de rest daarom heen in een dun laagje lijnolie gezet. Onder het het voorraam zat bij de aansluiting van het linker spatbord een berg kit en teer. Toen ik het weghaalde viel er een gat, een klein stukje plaat ingelast en met polyester plamuur de zaak strak gemaakt, ziet er weer toonbaar uit. De voorstoelen weer monteren, een stuk ondertapijt op de vloer en we kunnen weer rijden. Er zitten onderdorpels van polyester bij. Deze waren bij de aansluitingen met de spatborden met een centimeters dikke kit en laag plamuur passend gemaakt. Nu al die rommel verwijderd is zijn ze te kort en moet ik de dorpels aan de voor en achterkant wat verlengen. Lijkt me niet zo moeilijk, aan de binnenkant een stukje dun multiplex en aan de buitenkant een matje met hars. Ga eerst met een dorpel naar de schilder om verf op kleur bij te laten maken. Het lassen gaat steeds beter en ik begint het leuk te vinden, is ook wel nodig want hier en daar moet nog wat ijzer vervangen worden. Weet jij trouwens hoe de deuren van een 203 afgehangen/bijgesteld kunnen worden, het linker voorportier moet boven strakker naar de scharnier toegebracht worden, maar ik weet nog niet hoe dat moet. Misschien is de zaak wel wat gescheurd en daardoor verzakt, mogelijk kom ik er met een lasje leggen wel uit. Ik volg je activiteiten op dit forum ook en hoop voor je dat je heel snel over een rijdende oldtimer kan beschikken. De eerste rit van APH doe ik zeker mee en binnenkort heeft PCN een ritje in Oosterhout, misschien dat ik daar bij droog weer ook even heen ga. We houden elkaar op de hoogte. gr Aart
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.