403 pick-up, orgineel in bedrijfsblad.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

403 pick-up, orgineel in bedrijfsblad.

Berichtdoor Break-Rider » 25 maart 2012, 11:55

Ik heb er maar een paar foto's van gemaakt voor jullie aangezien ik het blad over transportwagens en bedrijfswagens niet mocht meenemen. maar dit MOEST ik wel even met jullie delen uiteraard!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
406 BREAK Driver/Lover en
Trance deejay op Trance.FM.
T R A N C E RULEZ!!
.
Break-Rider
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 30 aug 2006, 19:32
Woonplaats: heerhugowaard

Re: 403 pick-up, orgineel in bedrijfsblad.

Berichtdoor jan-03 » 25 maart 2012, 12:00

Mooie post hoor, deze pickup wordt gebruikt en daar zijn ze voor.. :mrgreen: De oude diesel max c.a 85 km p/u..
Als je hem tegen komt geef hem de ruimte zou ik zeggen en een dikke duim..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: 403 pick-up, orgineel in bedrijfsblad.

Berichtdoor 403diesel » 25 maart 2012, 19:18

Die topsnelheid.... :? verontustend?
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: 403 pick-up, orgineel in bedrijfsblad.

Berichtdoor risky » 25 maart 2012, 20:56

ja dat neemt stappen :mrgreen:
lijkt mij niet zo prettig op de snelweg waar de meeste je met 130 om je heen vliegen :shock:
want 85 km per uur top is dan 75km cruise snelheid ?
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 403 pick-up, orgineel in bedrijfsblad.

Berichtdoor jan-03 » 25 maart 2012, 21:39

Gewoon de alternatieve route rijden!!
Je hoeft met een werkpaardje normaliter alleen in de buurt te zijn en de aandrijving is op kracht gebouwd en niet op snelheid..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: 403 pick-up, orgineel in bedrijfsblad.

Berichtdoor timk1 » 05 jun 2012, 23:25

hallo allemaal
de 403 pick up hierboven is van mijn vader. hij gebruikt hem dagelijks voor allerhande klusjes.
nou heeft hij een probleempje. zijn motorrubber was afgescheurd, hiervoor heeft hij een nieuwe gemaakt.
nu wil hij niet goed meer schakelen, hij komt er niet uit hoe de versnelling afgesteld moet worden.
is er iemand op dit forum die hem wat informatie hierover kan verschaffen of eventueel helpen met het afstellen?
alvast bedankt voor de reaktie
timk1
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 05 jun 2012, 23:04

Re: 403 pick-up, orgineel in bedrijfsblad.

Berichtdoor jeroencr » 06 jun 2012, 06:35

timk1 schreef:hallo allemaal
de 403 pick up hierboven is van mijn vader. hij gebruikt hem dagelijks voor allerhande klusjes.
nou heeft hij een probleempje. zijn motorrubber was afgescheurd, hiervoor heeft hij een nieuwe gemaakt.
nu wil hij niet goed meer schakelen, hij komt er niet uit hoe de versnelling afgesteld moet worden.
is er iemand op dit forum die hem wat informatie hierover kan verschaffen of eventueel helpen met het afstellen?
alvast bedankt voor de reaktie




Heb ik al een paar keer gedaan.

plaatje erbij:
Afbeelding
als het bij je vaders 1962 pickup nooit verandert is is het zoals op het plaatje.
naast het vertikale rode stangetje zit (niet ingetekend in het plaatje) nog een stangetje die naar het koppelinspedaal naast het remvloeistofpotje loopt. voor de rest is het plaatje wel duidelijk wat je ook onder de auto, en onder de motorkap tegenkomt denk ik?

blauw stangetje langer en korter maken stelt het naar je toe halen en van je af duwen van de pook af.
wanneer die bak en pook in neutraal staat, doen 2 veren bij de stuurstang de hendel in het midden van naar naar je toe halen en van je afhoudn. dat gebeurd niet in de bak.
belangrijkst van het blauwe stangetje is dat die zo lang staat dat vanuit die middenstand van de pook op het stuur 2 en 3 in de bak kan worden ingeschakeld. dus 2 of 3 kunnen inschakelen met naar boven en beneden doen zonder dat je de hendel ietsjes van je af of naar je toe moet houden.

rode stangetjes stellen het naar boven en beneden gaan van de hendel af.
als je hem niet helemaal in 1 of 3 krijgt, of de pook staat nogal aan de lage kant in de auto, moet 1 van die wat (ik dacht )korter.
als je hem niet helemaal in achteruit, 2 of 4 krijgt, of pook staat nogal aan de hoge kant , moet 1 van die wat (ik dacht)langer.

het onderste rode stangetje en blauwe stangetje is zo te verstellen vanaf onder de auto. bovenste rode stangetje van bovenaf maar wel met veel je handen langs van alles friemelen.
die blauwe is boutje of moertje los, en verstellen.
de roden zitten aan 1 kant per stangetje een kogeldingverbinding. met een busje die de kogel opsluit. busje naar achter doen tegen het veertje in wat erachter zit, en loshalen.
en dan borgmoertje losdraaien en gewrichtding meer het stangetje opdraaien, of meer het stangetje afdraaien.

als het niet precies blijft lukken.
er zijn 2 rode stangetjes. ze moeten bij elkaar opgeteld goed afgesteld staan, maar onderling ook een beetje zo staan dat in neutraal de hoeken van op wat ze vastzitten per stangetje zoveel mogelijk gelijk aan elkaar zijn zegmaar. als dat erg veel verschilt moet de hendel erg(te) veel naar boven en beneden. worden die gangen zeg maar erg lang en kan problemen opleveren.
als die van dat plaatje daar in neutraal getekend is. dan kan in het plaatje het onderste rode stangetje beter wat langer worden gezet, en het vertikale/bovnste rode stangetje wat korter.
bij mij was het elke keer zo dat ik het onderste rode stangetje niet langer kon zetten omdat dan het mecchaniek tegen het vliegwielhuis kon aankomen.
Als het bij elke auto een beetje zo is, is het dus een slim idee om eerst bovenste rode stangetje zo kort mogelijk te draaientot het vliegwielhuis bijna geraakt wordt wanneer de pook naar beneden staat.


als het nog steeds niet lukt nog beter kijken en uitzoeken of het ergens op vastloopt of ergens tegenaankomt waar het niet hoort of iets dergelijks.
ik had zelf bijv maandenlang dat ik soms alleen heel rustig en langzaam kon schakelen. op andere momenten was het weer prima. bleek dat het contactslot met stuurslot soms tegen een schakelstang aanschuurde... :roll: . Weet niet of je pa een contactslot met stuurslot heeft, of dat er iets anders is verbogen geraakt als gevolg van de gescheurde motorsteun. :oops:

hopelijk heb je er iets aan, heb nog geen idee waar je pa tegen aanloopt wat niet lukt en uitleggen is (vind ik) moeilijk.


succes.
Laatst bijgewerkt door jeroencr op 06 jun 2012, 10:45, in totaal 1 keer bewerkt.
203 en 403 forever!
jeroencr
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 02 maart 2010, 11:25

Re: 403 pick-up, orgineel in bedrijfsblad.

Berichtdoor 403diesel » 06 jun 2012, 08:55

Jeroen, wat een fantastische post weer. Het afstellen is niet echt moeilijk maar erg lastig uit te leggen d.m.v. text.

TimK1, Met het vervangen van de motorsteun zal de motor een stukje gelicht zijn. Zijn toen de schakelstangetjes los geweest? Het is mogelijk dat als ze zijn blijven zitten dat er iets krom geraakt is. Ga dit even na.
Tevens geef je aan dat de motorsteun zelf gemaakt is. Ik heb in één geval van deze motor in een boot meegemaakt dat door trillingen wegens een te hard rubber het gietdeel waat de steun opgeschroefd zit is afgebroken. Ook zijn de originele motorsteunen er nog wel.
In welke regio staat de auto? Mocht je er niet uitkomen, er zijn wel mensen op het forum die het kunnen. En heb je aanvullende foto's van de pickup?

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: 403 pick-up, orgineel in bedrijfsblad.

Berichtdoor timk1 » 07 jun 2012, 12:44

bedankt voor de reaktie
de auto staat in veessen tussen zwolle ne deventer
ik ga even op zoek naar wat leuke foto's voor de liefhebbers
groeten tim
timk1
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 05 jun 2012, 23:04

Re: 403 pick-up, orgineel in bedrijfsblad.

Berichtdoor Michael » 07 jun 2012, 13:19

kom maar naar Eefde voor wat afstellingen
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: 403 pick-up, orgineel in bedrijfsblad.

Berichtdoor jan-03 » 17 jun 2012, 23:09

timk1 schreef:bedankt voor de reaktie
de auto staat in veessen tussen zwolle ne deventer
ik ga even op zoek naar wat leuke foto's voor de liefhebbers
groeten tim

Kom op, belofte maakt schuld!! Kom op met die mooie plaatjes.. :D
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: 403 pick-up, orgineel in bedrijfsblad.

Berichtdoor jan-03 » 25 sep 2012, 08:30

Waar zijn de plaatjes?? En is het schakelprobleem ook opgelost..??
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: 403 pick-up, orgineel in bedrijfsblad.

Berichtdoor Bert » 25 sep 2012, 22:45

)Als er speling op het schakeldeksel van de bak zit, kun dit oplossen door een veer vanaf de bovenste schakelstang naar de carrosserie monteren waardoor d speling verholpen wordt. Of anders het schakeldeksel er af halen om het kunststof blokje een kwartslag te draaien waardor de speling waarschijnlijk weg is (of het blokje moet al een keer gedraaid zijn :shock:)
Peugeot pepermolen (bouwjaar 1979) + ander PSA product ( Xsara Picasso 2.0-16v aut.)
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten