La Bagnole

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: La Bagnole

Berichtdoor yska1 » 14 jan 2014, 01:10

Bedankt voor de Tip,s zal eest eens kijken of de kachel radiator niet dicht zit , en anders plan B kachel type 2 monteren . Ramiro
yska1
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 jun 2013, 20:24
Woonplaats: amsterdam

Re: La Bagnole

Berichtdoor yska1 » 23 jan 2014, 17:51

Kan iemand mij vertellen of de "klok" plus inhoud van een vroege 404 in de achter as van een 63er 403 past ,
ik wil nl naar 4,2 :1 ipv 4,75 :1 wat ik nu heb ik wil mijn bestaande trompetten behouden en dan de 404 diff er tussen zetten
zij de steek assen het zelfde en natuur lijk de cardan as er is veel mogelijk heb ik inmiddels uit gevonden , maar hier kan ik niets over vinden .
Snel weg is met de huidige overbrenging niet echt leuk zelf niet met 90 Ramiro
yska1
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 jun 2013, 20:24
Woonplaats: amsterdam

Re: La Bagnole

Berichtdoor A.B.203 » 23 jan 2014, 18:04

Ramiro, van achterasreducties heb ik totaal geen verstand. Wat heb je er voor een versnellingsbak onderzitten, een C2 of C3 ? Als ik het goed heb dan heeft de 4e versnelling van de C2 een grotere/langere overbrenging (overdrive) dan de 4e van de C3. Zoek in deze rubriek even naar de berichten van Jeroen, hij heeft er het eea over geschreven en heeft de bak van zijn 403 ook aangepast waardoor het toerental op de autoweg behoorlijk omlaag kon worden gebracht. Succes met de transplantaties, jij komt er wel uit !
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: La Bagnole

Berichtdoor jeroencr » 23 jan 2014, 19:40

Volgensmij heb je nu een c3 bak(hoogste versnelling prise direct) op een 19/4 achteras . dat is origineel voor een pick-up/station ergens uit 60-66
58 had c2 bak, met een "tragere" achteras.
maar niet alles is uit te vinden uit de boeken.
heb je een onderdelenboek? anders hier kijken http://public.servicebox.peugeot.com/classic/

trompetten die op de klok moeten passen, pakkingnummer 3040.06 t/m 3040.08 zijn gewoon dezelfde denk ik.
cardanas en cardanaskoker past volgensmij ook gewoon. Alleen moet je opletten dat je niet de reinforce van de sedan neemt (bladzijde 32a). reinforce van de sedan heeft alles een slag groter. grotere tandwielen en een grotere klok. dus idd vroeg type 404 nemen.
Ik kom tegen dat onderdeelnummer 3114.12/3114.13/3114.19 (bladzijde 31c en 31d) met 12 spiebanen nu erin zit en past op je huidige steekas.
zelfde onderdeel van de 403 sedan/ vroege-404 sedan heeft 23 spiebanen. dus daar gaat je steekas niet in passen.
3114 lijkt behalve de spiebanen voor de rest gelijk. dus dan kan je misschien je 3114 overzetten in je nieuwe diff.
in het boek staat nergens of dat past. Het lijkt wel te passen, maar is nergens terug te vinden in tabellen of iets dergelijks(omdat het niet origineel is).
onderdelen die 3114 raken(planetaire tandwielen van diff enzo) hebben ander onderdeelnummer maar lijken gewoon gelijk. en de fiberring scheelt ook in onderdeelnummer maar lijkt gewoon gelijk. andere dingen zijn weer gelijk zoals het lager.
dus het lijkt te passen maar geen garantie want de combinatie komt niet voor in de tabellen.... een iets andere afwerking die op de plaatjes niet te zien is en het past niet.

toerental wordt verminderd op deze manier met zon (4.75-4.2)/4.75 *100% = 12%

2De optie is een c2 versnellingsbak nemen. Als het vliegwielhuis van de c2 die je koopt anders is maakt dat niet uit, vliegwielhuis met koppelingsbediening kan je overzetten van je oude.
Verder kan het zijn dat van de c2 bak een schakelstang die in het bovenste deksel zit aan de andere kant zit.dit kan je ook aanpassen.
toerental wordt dan verminderd met zon (1-0,75) /1 *100%=25%


RondeB schreef:Slechte kachel is helaas normaal bij 1ste type 403....De warme lucht moet helemaal van voren komen en dan ook nog door een koude chassisbalk 8) ......Dus..... sjaal/trui/jas/wollen oorkleppen/handschoenen is de snelste oplossing :D

Enige wat je kan doen is zorgen dat 't systeempje optimaal werkt. Zo zit de radiator vaak behoorlijk dicht, voorzichtig er uit halen (koperwerk scheurt makkelijk!) en goed spoelen. Ook even kijken of de water aanvoer goed door loopt. Kachelmotortje soepel laten draaien , schoon maken/smeren.Een extra ventilator erbij helpt niet : maak je de lucht alleen maar kouder... :mrgreen:

Andere optie is de kachel van een nieuwer type onder het dashbord monteren, is wel wat werk.......Die kachelunits zijn wel te vinden, zaten in veel franse auto's.

Mijn 403 heeft ook zon kachel helemaal voorin de motorruimte, de kachelradiator en koelsysteem zijn helemaal schoongemaakt maar zelfs dan amper warmte. Mijn 203 heeft een kachel onder het dashboard en deze is idd stukken beter!.
203 en 403 forever!
jeroencr
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 02 maart 2010, 11:25

Re: La Bagnole

Berichtdoor yska1 » 23 jan 2014, 23:27

Jeroen cr bedankt voor de info , die steek assen was ik al bang voor , de as die er nu onder zit bevalt goed , misschien is het wel te veel werk voor die 12% hij draait nu 4000 toeren bij 100 Km dat valt eigen lijk wel mee , hij is alleen zo Luid!!
jou bevindingen met de kachel deel ik, nu ga ik daar mijn energie in stoppen. Beter doof met warme voeten dan doof met Koude voeten .
Groot voordeel van dit alles is dat ik mijn c5 des temeer ga waarderen.
yska1
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 jun 2013, 20:24
Woonplaats: amsterdam

Re: La Bagnole

Berichtdoor jeroencr » 24 jan 2014, 02:26

yska1 schreef:Jeroen cr bedankt voor de info , die steek assen was ik al bang voor , de as die er nu onder zit bevalt goed , misschien is het wel te veel werk voor die 12% hij draait nu 4000 toeren bij 100 Km dat valt eigen lijk wel mee , hij is alleen zo Luid!!
jou bevindingen met de kachel deel ik, nu ga ik daar mijn energie in stoppen. Beter doof met warme voeten dan doof met Koude voeten .
Groot voordeel van dit alles is dat ik mijn c5 des temeer ga waarderen.

mja 12% minder toeren, dan maak je 3600 toeren ofzo bij 100. Het is hetzelfde als de sedan origineel heeft(op misschien iets verschil van bandenmaat na).
Ik had die overbrenging ook eerst, maar vond ook dat teveel reductie.

Ik rijd nu met een c2 bak met 4.2 achteras. dat is eigenlijk net iets te weinig reductie. de hoogste versnelling is goed voor 70km/uur en sneller rijden. met originele overbrenging van de sedan was de hoogste versnelling voor vanaf zon beetje 50km/uur, en bij jouw denk nog wat minder, 45 ofzo.
Ik heb geen nieuwere auto erbij, dus maak ook weleens grote afstanden met de 403 over de snelweg, dus ik ben er erg blij mee.De motor klinkt een stuk rustiger ipv "revving it to pieces" terwijl er amper pk nodig is om vooruit te komen op een vlakke rechte weg. Voor stadsverkeer rijden en optrekken is er eigenlijk een versnelling minder omdat de hoogste versnelling pas is voor wat hogere snelheden. Scheelt schakelen :P maar het nadeel is dat de versnellingen ook wat verder van elkaar af liggen als je snapt wat ik bedoel. Het verschil tussen bijv 2 en 3 lijkt groter te zijn geworden. alsof je langer moet doortrekken in 2, en dan naar 3 schakelt en dan denk je toch nog van: ik had toch wat langer in 2 moeten blijven.

Een c2 versnellingsbak met een 4.75 achteras zal heel mooi uitkomen qua overbrengverhoudingen!. Ik lees dat je al 2 c2 versnellingsbakken hebt, is het een optie om 1 goed te maken met nieuwe lagers?
203 en 403 forever!
jeroencr
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 02 maart 2010, 11:25

Re: La Bagnole

Berichtdoor jan-03 » 24 jan 2014, 09:26

Ik heb nog een achteras liggen met aandrijfas.. Ik weet niet welk type..
Kwam van een Belgische pickup.. 203..
Kan ik ergens aan zien welk type as dit is?
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: La Bagnole

Berichtdoor 403diesel » 24 jan 2014, 10:56

jan-04 schreef:Ik heb nog een achteras liggen met aandrijfas.. Ik weet niet welk type..
Kwam van een Belgische pickup.. 203..
Kan ik ergens aan zien welk type as dit is?
gr jan


Is waarschijnlijk net als bij de 403 niet gemarkeerd. Wordt dan tandjes tellen door het vulgat van de cardanolie.
Achteras van een 203 pickup is wel anders dan van een 403 pickup. Misschien is de klok hetzelfde als de eerste 403's.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: La Bagnole

Berichtdoor jan-03 » 24 jan 2014, 13:54

oh nou dat zal te doen zijn Serge dank je wel..
Ik ga tellen..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: La Bagnole

Berichtdoor yska1 » 25 jan 2014, 23:59

Nou Mijn oude c2 bakken liggen in het aph magazijn , ik kom net terug uit heereveen (127km) in dit klote weer , ik denk dat er weinig klassiekers onder weg waren gelukkig hebben ze nog niet te veel gepekeld,
ik las jou bericht nog eens, maar de as die ik er nu onder heb heeft de fijne splines 23 tands mijn oude as had 12 tandjes of zo dus misschien werkt de truc met met de 4,2 sedan klok toch wel ik denk dat ik even een steek as uit Bagnole
trek en daar mee na de verkoper van het cardan ga kan ik zien of het past , dat is het minste werk , remtrommel er af de 4 bouten van de rem anker plaat, en hup alles is pas uit elkaar geweest dus dat moet gaan.
ik wil er toch "nieuwe" achterblad veren op zetten .
ik heb van avond even het toerental gereden wat ik dan krijg . en dat scheelt toch wel .
Laatst bijgewerkt door yska1 op 26 jan 2014, 00:14, in totaal 1 keer bewerkt.
yska1
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 jun 2013, 20:24
Woonplaats: amsterdam

Re: La Bagnole

Berichtdoor yska1 » 26 jan 2014, 00:11

Jean de 203 as is vermoedelijk het oude stalen type heeft een grote, reductie 5,75 of zo had ik ook onder bagnole zitten die kan eigenlijk allen maar i c m c2 bak gebruikt worden om dat die een overdrive 4 heeft
met een c3 bak kom je helemaal niet meer vooruit.
ik ben er in middels achter gekomen dat er onder delen zat zijn , en dat cardan,s en assen heel prettig geprijsd kunnen zijn , ca €150- dit in schril contrast met mijn eerst ervaringen in deze wereld. waar prijzen van €600-
genoemd werden.
al doende leert men Groet ramiro
yska1
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 jun 2013, 20:24
Woonplaats: amsterdam

Re: La Bagnole

Berichtdoor yska1 » 10 maart 2014, 00:12

Ik heb vandaag de blad veren achter om gewisseld voor verseren exemplaren , en ziedaar Bagnole is zomaar een centimeter of 5 omhoog gekomen.
Bij komend voor deel is dat de veren achter ook niet meer doorslaan.
verder was bagnole dagen "stuurloos" om dat ik dacht even een nieuw aan geschaft richtingaanwijzer hendeltje te monteren.
Ik zou adviseren : Niet doen !!
De hele schakelaar is duidelijk als een geheel gemaakt, en met variatie op een Bijbelse spreuk : wat Peugeot samenvoegt zal de Hobbyist niet Scheiden.
Enfin, remlichten en richtings-aanwijzers werken weer allen het listig retour veertje is in de actie gesneuveld . toch maar eens op jacht naar een nieuw mechaniekje.
Na dit alles een zonnig (proef) ritje gemaakt en boodschappen gedaan Bangnole on afgesloten in de lokale parkeer garage naast een andere klassieker geparkeerd.
kwartiertje later kwam ik terug .... Mijn mooie 2,5 ton's garage krik die ik nog achter in had liggen, om dat ik morgen nog wat wilde doen, Gejat!!! de L** heeft de krik stang nog laten liggen
Nou ja ik heb maar weer een nieuwe besteld . word er niet vrolijk van . Ramiro
yska1
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 jun 2013, 20:24
Woonplaats: amsterdam

Re: La Bagnole

Berichtdoor 403diesel » 10 maart 2014, 00:55

Richtingaanwijzermechaniek is idd een priegelklusje.
Nog listiger: de schakelaar van de verlichting. Bijna niet meer in elkaar te krijgen. Ik ben er na 2 uur frutselen mee gestopt. Weer eens oppakken binnenkort.

Krik is balen. Je kunt jammer genoeg de auto niet meer open laten.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: La Bagnole

Berichtdoor MarcoPeus » 10 maart 2014, 07:42

Wat een boer die zomaar weer wat uit een auto moet jatten. Stelletje ratten.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: La Bagnole

Berichtdoor yska1 » 19 nov 2014, 00:44

In middels ben ik in het bezit van garage en hef brug zo dat ik de volgende stap met la bagnole kon maken, eindelijk heb ik de achter as reductie naar 4,2:1 kunnen brengen Zo als jeroen cr al zei dit gaat niet lukken met de splines van de steek assen.
ik heb de klok van een 404 eerst generatie gebruikt de steek assen van de 404 (berline) as heb ik af geslepen even als de steek assen van mijn comerciale gelukkig heb ik een begaafd draaier die van c 7 staal 2 bussen heeft geraaid de steek assen pas gedraaid en de bussen over de assen gekrompen heeft dit alles spat zuiver recht zo dat ik nu mijn oude achter as trompetten op de 404 klok kon zetten en de 5 gats naven kon behouden .
en het rijd super! het is maar 10% of zo maar het scheelt een slok op een borrel kwa geluid .
ook is deze as helemaal stil ook geen gejank met af remmen zo als mijn vorige as deed (vanwege het gekeerde Kroon wiel ) .
ik heb nog een kleine 403 sedan klok in goede staat over voor de lief hebber €75-
verder heb ik la bagnole door ge smeerd , versnellings-bak ververst , nieuw versnellings-bak rubber gemonteerd , en een 83c thermostaat geplaatst ( de kachel doet het nu iets beter)
als iemand in de buurt van Amsterdam zijn 403 of 404 even op de brug moet hebben mag je contact op nemen. Ramiro
yska1
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 jun 2013, 20:24
Woonplaats: amsterdam

Re: La Bagnole

Berichtdoor A.B.203 » 19 nov 2014, 10:07

Dat zijn goede berichten, geavanceerde up dates aan oude auto's. Ook mooi dat je eindelijk weer 'in de lucht' bent !
Prachtig dat je dat allemaal uitzoekt en uitprobeert, petje af hoor. Jammer dat je brug niet iets zuidelijker staat.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: La Bagnole

Berichtdoor jacqabe » 20 nov 2014, 15:32

yska1 schreef:ik heb nog een kleine 403 sedan klok in goede staat over voor de lief hebber €75- Ramiro


Hoi Ramiro, van welk bouwjaar is deze klok?
Groet, Abe
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: La Bagnole

Berichtdoor yska1 » 20 nov 2014, 23:28

Ik gok er op dat het na 60 is hij zat achter een c 3 bak ik heb een keer een voor as (heb ik ook nog) en een achter as en een c3 bak gekocht in mijn jacht op de juiste vertraging .
(zie hier boven) allen bleek dit een zg kleine klok te zijn die dus niet paste de steek assen heb ik in mijn bovenstaand project ver werkt en dus is dit weer over .
ik heb er in middels diverse uit elkaar gezien hij is niet nieuw maar je gaat er gruisloos mee rijden !.
La bagnole dartelt als een jonge hinde met het snel verkeer mee vracht wagens worden weer iets dat ingehaald kan worden in plaats van voor te vluchten . wat 12% kan doen ,
ik ben er Happy mee !
yska1
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 jun 2013, 20:24
Woonplaats: amsterdam

Re: La Bagnole

Berichtdoor jacqabe » 20 nov 2014, 23:34

yska1 schreef:Ik gok er op dat het na 60 is hij zat achter een c 3 bak ik heb een keer een voor as (heb ik ook nog) en een achter as en een c3 bak gekocht in mijn jacht op de juiste vertraging .
(zie hier boven) allen bleek dit een zg kleine klok te zijn die dus niet paste de steek assen heb ik in mijn bovenstaand project ver werkt en dus is dit weer over .
ik heb er in middels diverse uit elkaar gezien hij is niet nieuw maar je gaat er gruisloos mee rijden !.
La bagnole dartelt als een jonge hinde met het snel verkeer mee vracht wagens worden weer iets dat ingehaald kan worden in plaats van voor te vluchten . wat 12% kan doen ,
ik ben er Happy mee !


Stuur je een pb,
Groet, Abe
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: La Bagnole

Berichtdoor yska1 » 06 dec 2014, 21:08

Vermoedelijk komt de tn3 motor ook in de aanbieding, de volgen de stap in het upgraden van la bagnole is het her motoriseren met een.... volvo b19 blokje
zo metend moet dat kunnen lukken, ik had graag bij Peugeot geshopt . maar die hebben geen motoren die in de 403 passen helaas nou ja in het prv (douvrin) verband hebben ze al eens samen een motor gemaakt ,
of iemand op het forum moet mij op een beter idee brengen.
yska1
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 jun 2013, 20:24
Woonplaats: amsterdam

Re: La Bagnole

Berichtdoor yska1 » 13 dec 2014, 01:16

Ik heb het al eens gevraagd , maat is een 404 motor niet in een 403 te krijgen , ik vind het Volvo motor project toch eigenlijk wel een beetje karaktermoord , een nieuwe carterpan maken is geen probleem en een schuin vliegwiel huis heb ik al van mijn c3 bak , heeft iemand een 404 ( sloop ) blok zonder carterpan liggen zo dat ik het eens kan bekijken hoe dat nou zit met die olie pomp .
verder zie ik eigen lijk geen problemen , 404 motoren zijn er ook nog wel , weliswaar veel minder als de volvo motoren . een beetje meer pit zou bagnole goed doen al hoewel ik moet zeggen dat het met mijn nieuwe diff veel beter rijd
ik gebruik de 3 meer, en 120 is haalbaar zonder al te veel lawaai . maar nu loop ik wel tegen de 65 pk van de tn3 op .
hij moet dan wel hard werken zelfs bij 100 is de belasting (zeker van de Kleppen op Lpg) veel zwaarder.
Het is wel een hobby auto , maar hij moet wel werken voor de kost toer ritjes op zondag (al hoewel ik niet uit sluit om eens mee te rijden ) niet voor mij .
en ook al zeg ik het zelf , in de anderhalf jaar dat ik bagnole nu heb is hij alleen maar beter ge worden , en is hij op de 5 dagen van de differentieel wissel altijd in zet baar ge weest .
ik heb een keer een temp alarm ge had vanwege een defecte zekering van de fan , en van de week was de accu leeg na 3 kwartier in de file staan en een slippende V snaar door een losgelopen stel bout je.
Jaaah , ik weet het Stom Stom Stom .
yska1
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 jun 2013, 20:24
Woonplaats: amsterdam

Re: La Bagnole

Berichtdoor A.B.203 » 13 dec 2014, 16:36

Hoi Ramiro, de 403 motoren werden in het verleden tot het oneindige opgevoerd. Vind je het wat om bijvoorbeeld een 4 in 1 uitlaat te monteren. Heb gelezen dat het 4 a 5 pk meer vermogen oplevert. Ken iemand die deze uitlaten heeft gemaakt en bij interesse wil ik hem de vraag wel voorleggen. Misschien dat elektronische ontsteking de auto ook ietwat kwieker maakt en dat een grotere (404 of 504) carburateur nog wat extra vermogen toevoegd. Ja en dan ben je al verder dan een oud zweeds geval !
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: La Bagnole

Berichtdoor yska1 » 07 sep 2015, 23:46

Dag Mede forumers La bagnole bestaat nog steeds , er is weinig over te melden het is gewoon een auto , beetje oud dat wel, Van de week nog even Amsterdam Urk Groningen en Amsterdam retour gedaan 1-8,5 op Lpg (500km) hij gebruikt 1 liter smeerolie op 2000km
in middels is al weer 8000 km er mee gereden.
Het grappige is dat mijn vrouw (die een 304 heeft ) er ook graag mee rijd , een Schipperse die regelmatig op een van de sleepboten vaart knort er ook regelmatig mee rond alsmede mijn vaste maat , na aanvankelijke scepsis hebben ze blijkbaar
toch een beetje vertrouwen in La Bagnole.
Soms Krijg ik de neiging om hem toch te Pimpen (andere motor meer pk,s )
Maar hij is zo braaf als hij is , en de nog redelijk , originele techniek is dan ook wel leuk.
Daarbij , een c5 word het toch nooit.
Peugeot heeft toch wel een goed product gemaakt destijds , wij vinden dat allemaal heel gewoon maar 1958 lag dat M.i. toch anders .
binnen kort krijgt hij weer een beurtje .
Groet Ramiro
yska1
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 jun 2013, 20:24
Woonplaats: amsterdam

Re: La Bagnole

Berichtdoor 305 friesland » 08 sep 2015, 07:15

Leuk dat je er toch zo veel mee rijd ,ik vind ze ook erg goed rijden en als er een keer een mee rijd is dat ook vaak het eerste dat ze verwonderd voor een auto uit die tijd toch de trekkracht valt mij nog niet echt tegen .
Ik heb ook een c5 met 136 pk diesel ,rijd erg goed maar laatst had ik nog een oud type 305 die geloof het of niet wat vering vrijwel net zo reed als de c5 ,op een klinkerweg voelde je daar zelfs nog minder van dan de c5 die haalt de kleinere oneffenheden er niet uit de normale vering wel.
Maar daarom rijd de c5 toch nog wel echt lekker.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: La Bagnole

Berichtdoor jacqabe » 08 sep 2015, 07:44

Hoi Ramiro, ik heb je al weer enige tijd geleden telefonisch gesproken over de gewijzigde overbrengingsverhouding.
Leuk om te lezen dat de auto je zo goed voldoet dus neem ik aan je over de gewijzigde klok ook zeer tevreden bent.
Heb er ook wel eens over na gedacht om dit ook bij mijn pickup te doen maar nadat ik met die van Hans heb gereden laat ik het lekker zo. Echt kilometers zoals jij doet ga ik er toch niet mee maken.
Hoe snel rijd je nu ongeveer op de snelweg?
In ieder geval nog heel veel rijplezier met La Bagnole en mocht je toch besluiten de motor te wijzigen dan volg ik je verhaal graag hier.
Groet, Abe
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

VorigeVolgende

Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten