Pagina 2 van 5

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 08 sep 2013, 17:59
door Harrie
leuke 403 Familiale ! :-)

@ Jan: laadt dat ding eens op dan, en koop een goede fotocamera :P
grt, Harrie

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 08 sep 2013, 18:39
door jan-03
Harrie schreef:leuke 403 Familiale ! :-)

@ Jan: laadt dat ding eens op dan, en koop een goede fotocamera :P
grt, Harrie

De accu van de blackberrry is aan vervanging toe harrie!
M,n camera heeft maar een klein geheugen en is ook aan vervanging toe! :?
Och voor wij iets wegdoen moet het echt op zijn! Zit in de genen!
Gr jan

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 08 sep 2013, 18:59
door Harrie
janbachee schreef:Och voor wij iets wegdoen moet het echt op zijn!
Zit in de genen !
Gr jan
Dat is hier ook zo, Jan :wink:

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 08 sep 2013, 22:52
door yska1
Het genoegen was wederzijds en la bagnole heeft ons weer keurig thuis gebracht (het was de langste rit tot nu toe volgende week maar eens aan de ruiten beginnen Ramiro

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 04 okt 2013, 19:21
door yska1
Vandaag heb ik mijn "nieuwe" achter as uit elkaar genomen ,de lagers van de worm waren een beetje op , helaas zitten in deze rol ook een paar putten,
ik ga hem maar om draaien , volgens het web kan dat niet met een u5 as maar ik zie geen beletsel dit is wel een aluminium as dus de "moderne " uitvoering
aan ge zien het een 4x19 tands is kan ik mijn "nieuwe" C3 bak niet gebruiken en zal ik met de reutelende c2 verder moeten en fin volgend project
de ruiten wissers asjes zitten weer vast , en ik heb h4 duplo,s gemonteerd in verband met de komende winter , nu de deur rubbers eens gaan doen want zo af en toe is het een zwembad in de peus
Ramiro

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 06 okt 2013, 19:11
door yska1
hoera ik heb twee voor ramen die open kunnen , eindelijk lucht , wel een klote werk je om de rubbers er in te krijgen , het is gelukkig roest vrij staal maar hoe het echt moet hoor ik graag nog eens ,
ge lijk maar een een paar deur panelen gemaakt , van triplex , ziet er weer een stuk frisser uit .de achrt ramen heb ik vast gekit en de verroeste raam mechanieken verwijderd en gedumpt.
het blijft toch een comerciale .
dus open gaande achter ramen . hoeft niet.
bij komend voordeel het rammelt ook een stuk minder .
Ramiro

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 06 okt 2013, 19:18
door jan-03
Goed bezig Ramiro !
Gr Jan

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 23 okt 2013, 22:21
door yska1
Afgelopen dagen ben ik bezig geweest met de bak / achter as transplantatie. alles kwam goed los zonder breuk , bij het af tappen van het oude differentieel
blijkt hoe nodig het was , 800 km geleden ververst en nu brons kleurig met schilfertjes .
maar alles past!! mijn 404 c3 bakje met de oude cardanas en koker . de 403 camionette achter as uit aluminium. alleen de twee stangen van de cardanas koker naar de achter as waren ca. 8 mm te lang.
De aan hechting van de arm schok brekers vergt ook nog boor en tap werk plus ingrijpen met de slijptol en lastang.
ook de bediening van de bak moest nog even gemotiveerd worden met boven genoemde gereedschappen.
maar stilstaand laten de versnellingen zich nu soepel inleggen.
Ik heb de steek assen getrokken van de oude en de nieuwe as zo dat ik mij rem anker platen plus de hele remmerij zo weer over kan zetten.
het is wel goed gemaakte techniek allemaal.
ik denk dat ik nu wel een 403 ingewijde ben, niet om dat ik er zo veel verstand van heb. maar meer om dat het zo simpel is .
morgen hoop ik hem weer in elkaar te hebben en denk ik er weer heel anders over!
voor de lief hebber: 1 reviseerbare c2 bak 1 zeer matige c2 bak een cardanaskoker voor een pickup. 2 goede steek assen van het oude type .
misschien wil de APH ze hebben maar daar heb ik geen e- mail van . Ramiro

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 24 okt 2013, 20:45
door yska1
Nou ik ben nog steeds blij , hij rijd weer zonder gegier en geschok , meer Peugeot waardig dus
de bak is Redelijk niet super de cardan idem .
maar voor €350- is het een hele verbetering .
Ramiro

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 24 okt 2013, 22:05
door jan-03
Goed te horen dat de klus goed geslaagd is en de krasse dame weer zonder mokken rondrijd!
Gr Jan

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 25 okt 2013, 09:29
door franse zot
prachtige wagen,verlang dat ik met de mijne kan cruizen.

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 26 okt 2013, 18:14
door yska1
franse zot schreef:prachtige wagen,verlang dat ik met de mijne kan cruizen.

Ja het rijd best leuk hoor, de mijne is een nog al doorleefd exemplaar tijdens het wisselen van de achter as , kwam ik weer een gaatje ,
na een beetje pulken gat , tegen in het linker binnen spatbord , gister morgen maar weer een plaatje ingezet voor
de regen.
ik had gaarne een garage als de uwe gehad , de mijne heeft geen plafond.;-) .
U bent goed Bezig , Met een goed vertrek punt
Fraaie wagen ! Ramiro

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 02 nov 2013, 19:32
door yska1
Zo van daag een elektrische Fan gemonteerd , Scheelt een stuk in de Herrie , ging niet helemaal zonder slag of stoot , want na montage was de radiator lek , ik heb er maar bar,s leak in gegooid
het is voorlopig weer dicht .
Nog wat isolatie geplakt tegen het brand schot, met als resultaat dat ik bij 100 de radio nog kan horen , Mn ring tank je zit ook dus nu kan ik de laad vloer er in maken.
alleen wijst de teller in middels 20 km te veel aan na de bak en as conversie , ik hoop dat ze in het magazijn nog een goed tand wieltje hebben .
hij rijd flat out 125 km op de teller ik schat dat ik dan op max rev,s zit.
Ramiro

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 02 nov 2013, 19:52
door jan-03
En functioneert de windmaker ook naar behoren?
Ik weet overigens niet hoe je dit nu gefikst hebt........
zit die op de plek van de oude?
Gr Jan.........

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 03 nov 2013, 23:22
door yska1
Nou jan de wind maker doet het super , zit aan de voor kant van de radiateur zo als bij een 205 je bij voorbeeld ik weet niet hoe dat bij een 203 is maar bij een 403 zitter zeeën van ruimte voor de radiateur als ander voordeel
kan ik nu makkelijk bij de v snaar en de water pomp heeft het een stuk minder zwaar nu hij geen lompe fan met onbalans hoeft te dragen , en het "fan door radiator" probleem is ook op gelost .
ik heb het oude termocontact gebruikt via een relais direct op de accu zo dat hij kan na blazen als het contact uit staat .
het is allen niet erg origineel meer en als je een echt mooie hebt zo als de jouwe dat je er dan anders tegen aan kijkt .
als ik de originele fan nog had gehad was ik er ook niet aan begonnen .
Groet Ramiro

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 04 nov 2013, 13:49
door jan-03
oh voor de radiateur, ja daar zit wel genoeg ruimte.. Op de bachee zit ook een ongebruikt thermocontakt dus zou die hier ook op kunnen..
Krijgt ze wel meer pk's.. :D
Maar ik laat het zoals ze is....
gr jan

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 07 dec 2013, 22:17
door A.B.203
Hoi Ramiro,
vanmorgen bij het APH magazijn je auto bewonderd, prachtig hoor en wat ben je handig en vindingrijk zeg. Het ga je zeker lukken deze auto nog heel lang op de weg te houden. Ben weer het e.e.a. wijzer geworden voor het modern oplossen van bepaalde euvels en hoop je nog veel te ontmoeten met je zwarte werkpaard.

gr Aart Br.

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 18 dec 2013, 00:03
door yska1
Dit filmpje kwam ik net tegen , Yum Yum de u5 in zijn natuurlijke habitat Link:www.youtube.com/watch?v=SNG2w-PEtWQ
de bagnole heeft in middels zn. laad vloertje gekregen , volgende punt: kleppen stellen en een beetje opruimen . de machine kamer
Fijne dagen allemaal ! Ramiro

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 18 dec 2013, 00:34
door A.B.203
Yska, als je toch aan het sleutelen bent dan moet je de onderste carterpan eens loshalen, er heeft zich daar vaak heel veel smurrie opgehoopt wat een vette koek is geworden tot bijna aan de oliepomp aan toe. Bij verversen komt dit spul niet met de olie mee naar buiten. gr en ook goede feestdagen toegewenst ,
Aart Br.

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 18 dec 2013, 17:59
door yska1
Bedankt voor de tip. Ik ga eerst het kleppen deksel vervangen (een andere hobbyist had nog een mooier gepolijste liggen )
daar kan ik dan goeie sier mee maken ;-) verder heb ik contact gelegd met iemand die nog een goed veren pakket heeft liggen .
Bagnole is een beetje een hotrodder zo on belast ligt de voor veer op de aanslag rubbers .
dus als ik ze kan krijgen gaat dat eerst!
Groet, Ramiro

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 22 dec 2013, 15:58
door yska1
Zo ik heb een "nieuwe" voor bladveer gemonteerd , is een uurtje werk wel geteld 6 moeren zalig dat simplisme ,
hij staat er een stuk frisser bij ik ben allen bang dat ik de veer verkeerd om heb rechts staat nl iets hoger dan links
ter wijl het anders om moet zijn .
een schrale troost is dat ik het niet anders had kunnen uit vinden dan monteren en belasten , eventuele verf strepen zijn na
50+ jaar wel weg.
50% kans ongeveer het zelfde als bij de staatsloterij en daar win ik ook (haast) nooit wat.
ik heb ook 2 achter veren maar daar wacht ik mee tot het weer wat beter is .
Ramiro

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 09 jan 2014, 22:02
door yska1
Nou het rijd prima met de "nieuwe" veer veeel meer comfort wel wat minder strak weg gedrag maar laat het strakke sturen maar aan de bmw achtige over ,
soepel over de wegen zo is een peugeot bedoelt .
volgende stap: " nieuwe" achter veren , het hemeltje op knappen , en de binnenste deur rubbers aan brengen .
en een beetje meer warmte zou ook geen kwaad kunnen , of is dat altijd zo teleur stellend bij de eerste serie? .
als iemand nog tips en trucs heeft in deze houd ik mij aan bevolen !
Groet Ramiro

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 09 jan 2014, 22:40
door Kees
Mijn 403 heeft juist een hele goede kachel, beter dan die van mijn 404. Is de kachelradiator niet verstopt?
Jouw auto staat min of meer bij mij om de hoek, misschien heb je mijn grijze 404 wel eens zien staan op wittenburg.
Mooi dat de jouwe weer goed veert! Heb ook een 403 break, maar die staat droog in de stalling in tegenstelling tot de 404.
groeten van Kees

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 11 jan 2014, 00:05
door RondeB
Slechte kachel is helaas normaal bij 1ste type 403....De warme lucht moet helemaal van voren komen en dan ook nog door een koude chassisbalk 8) ......Dus..... sjaal/trui/jas/wollen oorkleppen/handschoenen is de snelste oplossing :D

Enige wat je kan doen is zorgen dat 't systeempje optimaal werkt. Zo zit de radiator vaak behoorlijk dicht, voorzichtig er uit halen (koperwerk scheurt makkelijk!) en goed spoelen. Ook even kijken of de water aanvoer goed door loopt. Kachelmotortje soepel laten draaien , schoon maken/smeren.Een extra ventilator erbij helpt niet : maak je de lucht alleen maar kouder... :mrgreen:

Andere optie is de kachel van een nieuwer type onder het dashbord monteren, is wel wat werk.......Die kachelunits zijn wel te vinden, zaten in veel franse auto's.

Re: La Bagnole

BerichtGeplaatst: 11 jan 2014, 00:55
door 403diesel
Van de kachels onder het dashboard van de latere typen zijn er 2 uitvoeringen; voor koude klimaten en voor mildere klimaten.
Kachelhuizen voor koude klimaten hebben een ventilator en een kachelradiator met grotere capaciteit.
Scheelt best veel.