Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
403diesel schreef:Je zou er een klok van bijvoorbeeld een B7 in kunnen zetten. Dan zal je denk ik qua toerentallen ongeveer als een 1500 sedan.
RondeB schreef:
Herrie niks van aantrekken, tis tenslotte een vrachtwagen uit de 50-60er jaren. Afzien hoort er bij, charme/karakter van de auto noemen ze dat.
De Argentijnse versies hadden overigens wel hemelbekleding.
RondeB schreef:De Argentijnse versies hadden overigens wel hemelbekleding.
Hé...heb jij een onderdelenboek van de Argentijnse versie ? Daar heb ik jaren naar lopen, zitten te zoeken.....
403diesel schreef:Je kunt wel een bladveer uit het pakket halen en de klembouten inkorten lijkt me. Maar dan niet meer die 850 kg erin gooien
jacqabe schreef:403diesel schreef:Je kunt wel een bladveer uit het pakket halen en de klembouten inkorten lijkt me. Maar dan niet meer die 850 kg erin gooien
Wat mij opvalt is dat het aantal bladveren bij de latere types is verminderd van 9 naar 8 stuks.
Van chassisnr 2.915.547 tot 2.925.212 (van ca. '57 tot '59 ?) past men 9 bladen toe daarna 8 stuks. Alleen bij de ziekenwagen is men 9 toe blijven passen.
jacqabe schreef:403diesel schreef:Je kunt wel een bladveer uit het pakket halen en de klembouten inkorten lijkt me. Maar dan niet meer die 850 kg erin gooien
Wat mij opvalt is dat het aantal bladveren bij de latere types is verminderd van 9 naar 8 stuks.
Van chassisnr 2.915.547 tot 2.925.212 (van ca. '57 tot '59 ?) past men 9 bladen toe daarna 8 stuks. Alleen bij de ziekenwagen is men 9 toe blijven passen.
403diesel schreef:Nog iets opvallends;
Ik heb een extra set bladveren van de vooras die dunner zijn. Wel hetzelfde aantal bladen. Het zou het verschil kunnen zijn tussen benzine en diesel.
A.B.203 schreef:Zo te lezen Hans, gaat het in noord NL goed met de pick-ups. Post een foto van je nieuwe achterbanden? Aan de achterkant kan de pick-up wel iets breder sporen vind ik. Heb al gekeken of de ET waarde van de originele velgen een paar cm kan worden veranderd. Lijkt mij erg lastig een daarbij zijn het nog geklonken velgen ook. Ja sommige Suzuki en Daihatsu wielen hebben ook dezelfde steekmaat en andere ET. Maar dat staat meteen zo modern. Met hogere banden druk je het toerental ook een (klein) beetje. Heb je geen 195/80/15 gemonteerd want dat is een veel voorkomende band op 4-wiel aangedreven auto's ?
305 friesland schreef:Die er bij mij om zitten zijn 205 65 15 ,past er heel goed onder en is ook niet overdreven breed maar staat mooi ,zal kijken of ik daar binnenkort fotos van kan plaatsen , 215 moet ook geen probleem zijn op de originele velg.
Kees schreef:Heb uit mijn boek een paar pagina's gescand:
Misschien bruikbaar?
Groeten van Kees
Keer terug naar 403, 203 en ouder
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten