motor zonder compressiedruk

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 25 dec 2014, 18:08

Abe, als de power niet op de weg is te brengen ga ik er tractiecontrol op te zetten.

groet Aart Br.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor 305 friesland » 25 dec 2014, 18:32

Ik heb de bak van mij even bekeken ,zit beetje ruimte op de price as , verder is er in de bak zo niet veelt te zien .
De bak die er nu in zit had maar heel weinig ruimte dus hoop dat die een stuk stiller is dan de oude.
Waar volgens mij het probleem zit dat is de lagering tussen primaire en secundaire as ofwel de as die na de price as komt .
Die loopt dan als het ware net iets uit het lood waardoor de tandwielen die op die as zitten niet goed in elkaar lopen.
Daarom zijn ze bij de 3de versnelling stil ,dan worden beide assen direct aan elkaar gekoppeld.
Het kan wel goed mijn 403 sedan is echt vrij stil maar die heeft dan ook niet erg veel gereden,en is zelfde bak.
Als je het zeker wilt weten dan is uit elkaar halen denk ik de enige optie ,huis er voor weg en dan de price as er uit en dan kun je het denk ik wel oordelen.
Maar ik heb het zelf niet los gehad, alleen even boven in de nieuwe bak gekeken en zag er allemaal erg mooi uit.
Mooi dat de eventuele pick up al gelast is ,als het er maar netjes uit ziet dan natuurlijk.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 06 jan 2015, 23:48

Vanmorgen de motor in de 203 gehangen, was de eerste keer en dan gaat zoiets niet al te snel. Na het demonteren van de motorsteunen en het zo hoog mogelijk opkrikken van de versnellingsbak schoot de motor pas goed in de bak. De koppeling werkt maar de verdere opbouw moet nog gebeuren. Zag dat het schakelcontact van de ventilator 82/68 graden was.
De voeler zit in de kop direct achter de waterpomp, probeer een schakelaar op te sporen met een hogere waarde, iets van 88/78 graden lijkt me beter anders loopt de fan nog steeds mee en blijft de motor te koud. Moet ook nog een koolstift en bekabeling aanschaffen. Ben lang aan het klungelen geweest om de "nieuwe" motorkap af te stellen, is niet perfect.
Weet ook niet hoe de trekveren moeten staan. Heb nu de binnenste veren in de onderste stand en de buitenste veren in de middelste stand gezet. Om de veren te verzetten moet echt het hele scharnier er af. Heb het scharnier op de grond gelegd, grote schroevendraaier er op, daar de beide voeten op en met een andere schroevendraaier met beide handen de veren omhoog getrokken. Weet iemand een andere gemakkelijkere methode ?
Verder is er van deze zijde nog wat nieuws te melden. Heb van dezelfde Fransman als waar de 403 motor vandaan komt, een 403 pick-up met benzinemotor gekocht.
Hoop het voertuig en allerlei onderdelen tegen de lente in Frankrijk te gaan ophalen. Het laswerk, de remmen en motor zouden gereed zijn, voertuig moet deels nog worden afgebouwd.
We houden u op de hoogte !
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor 305 friesland » 07 jan 2015, 20:07

Serie 04 heeft het kabeltje met de koolborstel er wel in staan bij de koeling ,11 euro. alleen bestelling combineren is goedkoper.
Mocht je geen haast hebben dan is er eventueel wat te combineren om samen te bestellen ,ik ben ook nog het een en ander nodig en zou het er bij kunnen doen en naar jou opsturen.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 07 jan 2015, 20:30

Hans,
we hebben het er nog wel over, ik haal de leeuwenkop, sluitpen en de strip nog van de oude motorkap en dan is die voor jou. Wil nog een rondje Friesland maken en kan hem dan meteen bij je afgeven.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 21 jan 2015, 19:18

Een 403 spruitstuk past niet op de uitlaat van de 203, vandaag een spruitstuk uit "Friesland" gemonteerd en provisorisch van wat rubber uit een gesloopte wasmachine een slang gemaakt van de carburateur naar het spruitstuk. Later komt het luchtfilter er op. Wilde eerst de voetverwarming van de carburateur met slangen aansluiten op het koelsysteem maar doordat het 203 spruitstuk erop is gekomen kan er een warme lucht aanzuigbuis op de plaats van de carburateur worden gezet waarvan het uiteinde in de winter in het luchtfilter van de 403 gestoken kan worden. Ondanks ruimte op de as van de gasklep en de kleinere diameter van de uitlaat t/o van de 403 loopt de motor prima. Het oude 203 motortje heeft het bij mij in ruim vier jaar en ca 20.000 km prima gedaan maar was "uitgebrand". Het verschil is goed te merken en zal ook wel komen doordat er nu een paar pk meer in zit. Zwarte strepen trekken is niet aan de orde hoor!
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor jacqabe » 21 jan 2015, 19:24

Alsjeblieft Aart, hier is je foto.
Afbeelding
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor jacqabe » 21 jan 2015, 19:26

Mooi dat je goed verschil kunt merken, daar doe je het voor.
Of zou dat door dat Friese spruitstuk komen? ;-)
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor 305 friesland » 21 jan 2015, 20:48

Als je de gas bediening er af haalt dan kom je een o ringetje tegen ,als je die vervangt en beetje vettig maakt dan heb je nog minder valse lucht ,maar ik vind dat deze motoren daar niet erg moeilijk om doen.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 21 jan 2015, 22:44

Ja dat klopt Hans, ik heb de beide kunststof-inlegringen al -zonder vet- vervangen, gaf wel verbetering maar alle ruimte is er niet uit.
Probeer binnenkort een flinke proefrit te maken om te kijken hoe de motor zich houdt.
Ben nu op zich tevreden met de ombouw.
Binnenkort olie verversen, het oude gaasfilter vervangen en schone koelvloeistof erin.
Er zijn eigenlijk maar twee verschillen met de 203 motor en dat zijn; A. er moet een steuntje op het schutbord met een gaskabel aangelegd worden en
B. het uitlaatspruitstuk van de 203 moet op de 403 motor worden gezet. Op de foto zie je het steuntje met de gaskabel van een bromfiets nog net zitten.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor 403diesel » 22 jan 2015, 00:52

Lekker karren als het zout straks weg is Aart. Het is nu de ideale tijd om uit te proberen of de carburateur verwarming op deze manier voldoende is.

De speling op de gasklep as is vaak wel te repareren door busjes in het huis te persen maar een nieuwe carburateur is relatief goedkoop.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 22 jan 2015, 20:15

Vandaag ca 100 km (nog zonder motorkap) binnendoor en over de autoweg gereden en dat ging prima, was wel wat koud in de cabine want de kachel is nog niet op de motor aangesloten. Het aanzuigen van hete lucht vanaf de bovenzijde van het uitlaatspruitstuk naar de carburateur werkte goed.
Serge ik ben er mee tevreden zoals de motor nu draait, komt er narigheid dan vinden we wel weer een oplossing.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor jacqabe » 22 jan 2015, 23:02

Prachtig Aart dat je nieuwe motor zo lekker loopt. Als je een klein stukje door was gereden was je al weer in Friesland geweest.... Je bent overigens wel een echte bikkel zo zonder kachel :-).
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 08 feb 2015, 11:26

Gisteren de kachel aangesloten en het luchtfilterhuis van de 403 gemonteerd. Een binnenfilter bleek hier nog gewoon te koop bij een automaterialenzaak. Verder een nieuwe koolstofstift in het waterpomphuis geprutst. De uitsparing was 8 millimeter en de stift bijna 9 mm, dus wat aan de stift moeten 'boetseren' om hem erin te krijgen, is uiteindelijk goed gelukt. Wil nog een 12 volt aansluiting met zekering vanaf het hoofdcontact naar de zender aanleggen en een klein controlelampje in het dashboard zetten. Van de week de andere motorkap binnen en buiten gelakt en gemonteerd. Past niet super mooi en de kleur van de auto moet er nog op.
Durfde vanwege het vele gestrooide wegenzout van afgelopen week geen flinke rit te maken, even door de woonwijk gereden waarna de 403 carburateur al snel wit werd vanwege bevriezing. Heb de voetverwarmingsslangen niet op de carburateur gemonteerd. Voor nood een slang van het luchtfilterhuis naar het uitlaatspruitstuk aangelegd en dat werkte. Olie ververst, het oude gaasfilter vervangen en er koelvloeistof op basis van glycol in gegoten. Nog te doen; de pakkingen van de 403 carburateur vervangen of de carburateur van de 203 erop zetten en de chockekabel aansluiten.
Ja en dan wordt het langzamerhand tijd om contact met Frankrijk te zoeken aangaande de levering van de 403 pick-up over vier tot zes weken. Een bezoek aan het grote oldtimer evenement in Reims trekt me ook wel, is hier vandaan iets van 700 km op en neer. (of moet je daar heel gek voor zijn ?)
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor 305 friesland » 21 maart 2015, 10:55

Iets voor jou Aart om er op te knutselen dan heb je nog een beetje meer vermogen.
Afbeelding
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 21 maart 2015, 19:19

Dat ziet er mooi en supersnel uit Hans, maar voor mij is het zo mooi en snel genoeg.
Vandaag met de 203 naar de APH in Lelystad geweest, is op en neer iets van 250 km. De 403 motor loopt echt fantastisch ondanks het feit dat hij wat wordt geknepen door het krappere uitlaatspruitstuk en de kleinere uitlaatdiameter van de 203. Vindt de aanpassing zoals op de foto wel mooi, maar je valt dan weer in het volgende probleem en dat is betere remmen, dus de voorremmen van de 403 erop zetten of schijven van de 404. Voor mij is het goed zo, ben nu bezig met de zojuist uit Frankrijk gehaalde 403 pick-up, de benzinemotor loopt inmiddels al. Weet nog niet of ik daar een onderwerp voor aanmaak.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 21 maart 2015, 19:19

Kennelijk een dubbelklik
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor 305 friesland » 22 maart 2015, 09:09

Waarom geen nieuw topic ,tenzij je dat zelf niet wilt maar ik denk dat velen het wel mooi vinden als je het wel doet.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor thesiddsol » 23 jul 2015, 15:15

Zo heb ik al eens een kapotte bobine en condensator gehad en bij de dynamo van deze motor was een koolborstel uit de houder geschoten zag ik vanmiddag. Als alles meteen en altijd werkt is misschien de spanning en aardigheid aan deze hobby ook weg denk ik dan maar. Fast Furious scooters and Kymco Agility
Laatst bijgewerkt door thesiddsol op 10 aug 2015, 13:28, in totaal 1 keer bewerkt.
thesiddsol
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 23 jul 2015, 15:12

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 23 jul 2015, 19:52

thesiddsol schreef:Zo heb ik al eens een kapotte bobine en condensator gehad en bij de dynamo van deze motor was een koolborstel uit de houder geschoten zag ik vanmiddag. Als alles meteen en altijd werkt is misschien de spanning en aardigheid aan deze hobby ook weg denk ik dan maar. Fast Furious scooters


Daar kon je weleens gelijk in hebben.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor 305 friesland » 23 jul 2015, 21:59

Mee eens ,als een zeg maar schuurvonst in 5 minuten loopt dan gaat dat ook te makkelijk ,half uur tot uur is leuker .
Dat is wel het mooiste gedeelte van de hobby vind ik persoonlijk.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 24 aug 2015, 09:43

Afgelopen weekend met leden van de Peugeot clubs vanuit Simpelveld in Zuid-Limburg, Belgie en Duitsland een prachtige toertocht van ca 170 km gereden. Veel deelnemers, de oudste auto was een 301D van 1934 en de jongste was een 505 limousine. Het mechaniek werd de vele heuvels en afdalingen en de hoge buitentemperaturen danig op de proef gesteld. De 403 motor in de 203 trekt en loopt fantastisch. Echter er is toch wel sprake van een probleem en daar zijn de toerrijders die achter ons hebben gereden behoorlijk de dupe van geworden. Als de motor bijvoorbeeld in een klim, waarbij plankgas in de 2e versnelling omhoog wordt gereden, komt er een waar olie-rookgordijn uit de uitlaat, hetzelfde geldt bij het afdalen waarbij op de motor wordt geremd. Trouwe volger Dirk in zijn 203 zat hier en daar volkomen in de mist. Ik vind dit maar niets en wil dit komende winter op de een of andere manier verhelpen.
Er is sprake van carterdruk en er komt olienevel uit de ontluchtingspijp, een (olie)opvangbus onder de pijp bevestigd dit ook.
Er is sprak van overmatig oliegebruik, schat het op ca 2 liter of meer op de 1000 km.
Er is sprake van overmatige uitstoot van geheel of gedeeltelijk verbrande olie.
De compressie was goed bij montage en de motor doet wat er van verwacht wordt.

Wat is de diagnose, wat is het slimste, wat te doen zonder al te veel kosten te maken, wat is wijsheid in deze, roept u maar .........
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor jacqabe » 25 aug 2015, 23:07

Vervelend Aart (ook voor Dirk :-) want de motor voldoet je prima.
Misschien 0954.02 ?
Afbeelding
Afbeelding
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 26 aug 2015, 09:32

Ja wat moet je Abe, ik heb nu drie motoren en twee auto's. De 203 motor staat in de schuur en had/heeft bijna hetzelfde euvel maar gebruikte minder olie dan de 1500 cc 403 motor welke nu in de 203 staat. Met de pick-up is nog niet gereden maar bij het verplaatsen op het erf zie ik ook rook uit de carter-ontluchtingspijp komen. Ben bang dat deze motor ook een olienevel verspreider is. Wil de komende tijd eens heel goed gaan nadenken wat nu wijsheid is. Feit is dat er met de 203 veel wordt gereden gereden en dat dit met de pick-up ook het geval gaat worden. Wil niet dat men de neus gaat ophalen als we langsrijden en daarom moeten de motoren goed zijn. Beetje oliegebruik is geen bezwaar maar niet meer dan dat.
Als een seal van de klepsteel vervangen moet worden en dat zal m.i. hard nodig zijn want anders walmde de motor tijdens afdalen met gesloten gasklep niet zo hard, dan moet de cilinderkop eraf neem ik aan. Zo'n reparatie is natuurlijk wel te overzien. Ook speel ik nog met de gedachten om eerst de oude 203 motor goed te maken en die terug te plaatsen.
Doel is om te blijven rijden en straks niet drie slechte uitgebouwde motoren op het pad te hebben staan. Voorlopig doe ik even niets en hoop dat de tijd raad en wijsheid brengt.
Realiseer me ook wel dat de motoren ca 60 jr oud zijn en versleten raken. De vraag is dan of je zelf aan de slag gaat met revisie of de portemonnee trekt en gereviseerde exemplaren koopt. Ben benieuwd hoe het jouw vergaat met de pick-up motor. Zag zondag trouwens ook een hele mooie blauwe 403 pick-up met dieselmotor van een clublid. Heb er een poosje achtergereden. De auto ging prima tegen de hellingen op en haalde nog een prijs binnen.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor jacqabe » 26 aug 2015, 10:18

Kleprubbers vernieuwen is een relatief kleine investering en bij de oude motoren zijn deze meestal hard en vergaan. Ik heb ze vroeger wel vervangen zonder de kop te demonteren maar of dit bij deze motor kan weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.
Beide auto's rijden nog dus ik zou komende winter lekker het 203 blokje uit elkaar sleutelen en kijken wat deze zoal aan nieuwe onderdelen nodig is. Dan kun je die motor later weer omruilen en de 403 motor opknappen voor de pickup. Ondertussen kun je wel mooi blijven rijden. Een niet verrijdbare auto is niet handig, geloof me ik heb er zelf twee in de garage staan :-)
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

VorigeVolgende

Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten