motor zonder compressiedruk

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor jacqabe » 23 nov 2014, 22:13

Alsjeblieft, hier is je film Aart. Topmotortje!!
https://vimeo.com/112640911
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1671
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor 305 friesland » 23 nov 2014, 22:39

Loopt mooi ,nu beetje hard stationair maar klinkt goed.
je hebt er wel al een goede carb, op zitten met goede accerelatie pompje , die andere zenith geloof ik met zo,n zuigertje is inderdaad niet geweldig als het 60 jaar oud is.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 24 nov 2014, 22:54

Ja Hans de as van gasklep is uitgeleuterd vandaar dat afstellen niet zo precies lukt bovendien stond de ontsteking ook iets te laat zo bleek vanmorgen.
De compressietest is goed uitgevallen, de eerste drie cilinders kwamen bijna aan de 8,5 bar, de 4e aan 8 bar. Ik heb nog twee oude carburateurs en zag dat
bij de ene carburateur de as van de gasklep aan buitenzijden was voorzien van kunststof ringen. Deze carburateur is verder onbruikbaar.De ringen sluiten de as af en zijn vervangbaar, als dat bij de gemonteerde carburateur ook het geval is dan heb ik mazzel. De carburateur van de 203 past natuurlijk ook prima maar dan zit je met het ontbreken van de voetverwarming.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor jacqabe » 24 nov 2014, 23:07

A.B.203 schreef:Ja Hans de as van gasklep is uitgeleuterd vandaar dat afstellen niet zo precies lukt bovendien stond de ontsteking ook iets te laat zo bleek vanmorgen.
De compressietest is goed uitgevallen, de eerste drie cilinders kwamen bijna aan de 8,5 bar, de 4e aan 8 bar. Ik heb nog twee oude carburateurs en zag dat
bij de ene carburateur de as van de gasklep aan buitenzijden was voorzien van kunststof ringen. Deze carburateur is verder onbruikbaar.De ringen sluiten de as af en zijn vervangbaar, als dat bij de gemonteerde carburateur ook het geval is dan heb ik mazzel. De carburateur van de 203 past natuurlijk ook prima maar dan zit je met het ontbreken van de voetverwarming.

Mooi Aart dat de test geslaagd is. Dan kan je de motor met een gerust hart overzetten.
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1671
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 24 nov 2014, 23:13

Ja Abe nu gaan we transplanteren, maar daar neem ik de tijd voor hoor, tenzij de onrust toeslaat.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor jacqabe » 24 nov 2014, 23:15

A.B.203 schreef:Ja Abe nu gaan we transplanteren, maar daar neem ik de tijd voor hoor, tenzij de onrust toeslaat.

Nou Aart, met je motor verloopt het allemaal erg vlot dus het inbouwen laat vast niet lang op zicht wachten [WINKING FACE]
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1671
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor 403diesel » 25 nov 2014, 01:01

305 friesland schreef:Loopt mooi ,nu beetje hard stationair maar klinkt goed.
je hebt er wel al een goede carb, op zitten met goede accerelatie pompje , die andere zenith geloof ik met zo,n zuigertje is inderdaad niet geweldig als het 60 jaar oud is.


Ik heb met een Zenith hetzelfde probleem gehad; bijna geen acceleratieopbrengst. Is ook niet eenvoudig op te lossen, zuigertje/cilindertje slijten waardoor je daar lekkage op krijgt. Repareren is haast duurder dan een nieuwe Solex bij de APH.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor 305 friesland » 25 nov 2014, 08:14

Ik heb gelukkig genoeg carbs. liggen waaronder ook de nodige solexen die wel goed werken nog.
Maar ik ken inderdaad ook het zelfde probleem met de andere ,zuigertje niet mooi en afdichting versleten en dus niet goed willen oppakken.
Maar gaat goed komen vast ook bij Aart. :-) :-) :-)
Ik zag trouwens nog een verschil ,bij de motor met 1300 kop, daar zit een extra olie afvoerkanaal op de kop aan de voorkant, de d4a heeft dat ook en de industriemotor geloof ik ook.
Weet niet waarom ,mischien de stand van de motor om zodoende betere afvoer van olie boven op de kop te krijgen.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 11 dec 2014, 16:34

De 203 motor is er maandag uitgetakeld, was echt een makkie. Nu eerst de motorruimte wat fatsoeneren, door vele lagen gebarsten teer en wat roest weg te krabben, echte narigheid gelukkig nog niet tegengekomen. Wel zag ik dat het rubber van de flexkoppeling op de stuurstang helemaal is vergaan, lijkt mij normaal gesproken een rot klus om dat ding er onderuit te krijgen, zonder motor moet dat wel goed gaan. Ja Hans, hoe het met de oliekanalen en de verschillen van de 203 en 403 koppen zit weet ik nog niet. Wil eerst deze 403 motor erin zetten en als die goed blijft lopen is het natuurlijk oke. Moet nog op reis om te kijken hoe de bediening van het gas met de 403 motor moet gaan worden of kan iemand op dit forum mij zeggen hoe dat te fiksen is, eventueel met een foto er bij.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor 305 friesland » 11 dec 2014, 19:34

Wat de gasbediening betreft zou ik geloof ik een steuntje maken links daar waar het stangetje van beneden af komt vanaf het gaspedaal en dan de stangen er af en de kabel er weer aan .
Maar nog beter zou de kop van de andere motor zijn ,die laten reviseren zodat je ook geen problemen meer hebt met normale benzine ,dan past de uitlaat en alles ook 1op 1 en zie je er uiterlijk niks van,
Alleen carb, aanpassen zodat je ook echt wat meer vermogen hebt.
Wel meer werk maar ja ook veel netter later wat zeker de meerwaarde heeft ten opzichte van de kosten.
Wat carter betreft zouden er wel eens 2 soorten geweest kunnen zijn ,ik zag het op de onderdelen CD die ik van Harrie gekregen heb dat daar ook 2 soorten in staan en de motor die nu op marktplaats staat heeft ook het zelfde carter als de 403.
Zorgen de je de uitlaat niet al te veel verbouwd dan kun je eventueel nog de oude kop gebruiken.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 11 dec 2014, 20:44

Ja Hans ik moet je gelijk geven, je noemt waarschijnlijk de beste oplossing. Toch wil met de 403 motor eerst een tijdje rijden, kijken hoe hij het doet en dan verder beslissen over hoe of wat. Welke kleur heb je de pick-up geverfd ?
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor 305 friesland » 11 dec 2014, 21:04

DE pick up zit deels in de verf , ongeveer de zelfde kleur als origineel , grijs dus en zijdeglans ik vind de kleur zelf iets mooier dan origineel.
Maar deze week weer klussen tussendoor en volgende week ook dus ben je zomaar weer een maand verder zonder veel gedaan te hebben .
Maar hij moet geregeld verhuizen naar het afdak en dat doet hij rijdend dus dat is wel weer leuk steeds ,en daardoor ook elke keer vlot starten en lopen.
Ik wil nu eerst zien de binnenkant een beetje op te bouwen en dan denk ik maar de bak wisselen en gelijk controle van wat er dan allemaal bereikbaar is.
Maar hij word gewoon niet nieuw ,wil ik ook niet want dan durf ik hem niet te gebruiken en 2de voordeel is dat het ook veel minder kost uiteindelijk.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 11 dec 2014, 22:22

Hans, Ik vind het schitterend dat mensen hun oldtimer naar nieuwstaat opknappen maar zelf kan ik dat gewoonweg niet opbrengen. Alles moet bij mij goed en veilig werken en als er onderhuids of in het interieur iets is wat niet origineel is vind ik dat geen enkel probleem. Kijk wel hoe het gaat lopen. Heb een forumlid gevraagd of hij de bak van de 203 eens na wilde zien, maar vanwege ziekte gaat hem dat niet lukken. De prise-as kan wat heen weer worden bewogen en ik vermoed dat er op dat punt ook olie ontsnapt. Het huis van de bak was binnenin namelijk besmeurd met olie. De koppeling zag er nieuw uit en was kurkdroog dus de lekkage is niet afkomstig van de krukas denk ik ik zo. Weet nu nog niet of ik de bak ga demonteren, kan er nu wel makkelijk bij. Weet ook niet of zoiets makkelijk te repareren is, ben zelf wat "machinedoof" maar volgens kenners giert de bak iets. Ben vandaag ineens snotverkouden geworden, de te koude garage uit-gevlucht, nergens geen zin in en zit nu lekker op de bank bij de houtkachel. Ben nog bezig met wat anders maar da hou ik nog even onder de pet, wordt maar lekker nieuwsgierig!
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor 305 friesland » 11 dec 2014, 22:33

Nou ben benieuwd wat dat is maar zien we vast tzt wel.
Bak uit elkaar halen is wel te doen ,wel handig met een afbeelding of boek er bij ,maar als hij echt giert dan weet ik niet of het de moeite nog wel is ,past een bak van een 403 niet?
Moet je wel het oude type hebben anders gaat hij erg veel toeren draaien.
De bak van mijn pick up die er nu in zit giert ook aardig ,in de 3 is hij stil maar dat is price direct dus dan draait het meeste loos mee.
Ik zou er dan direct een andere onder zetten alleen is dat natuurlijk ook weer afwachten wat het is.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor jacqabe » 11 dec 2014, 22:36

Helemaal eens met bovenstaande, je mag zien dat een auto op leeftijd is met de nodige gebruikerssporen.
En Aart als ik jou was zou ik de bak toch iets verder bekijken, je bent er nu bij.
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1671
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor 305 friesland » 21 dec 2014, 17:10

Nou Aart het is een beetje rustig rond jou 203 ,ben wel benieuwd wat je aan het doen bent en wat er nog gaat komen.
Gisteren mijn 203 ook nog weer even laten lopen ,nu met genoeg water er in , water blijft rustig ,alleen wel erg rustig ,voor zo ver ik weet zat er geen thermostaat in maar geen enkele circulatie te zien.
Maar loopt wel mooi , en erg vel op het gas en wil ook goed langzaam stationair lopen.
moet alleen uitkijken wanneer ik hem laat lopen aangezien hij nogal stoort op de digitenne van de buren ,maar dat doen alle oudjes dus voorzichtigheid geboden helaas.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 21 dec 2014, 19:13

Hoi Hans, ja het is hier even wat stil want ik help de familie wat in een transportbedrijf maar de klussen aan de 203 gaan gewoon door hoor. Heb de motorruimte schoongemaakt en grijs grotendeels gelakt met roestwerende grijze verf, is goed gelukt. De versnellingsbak ligt er ook onderuit. De priseas kan wat heen en weer worden bewogen en eigenlijk wil ik dat ook aanpakken maar weet nog niet goed hoe dat moet. Als het alleen een lager en kering in het vliegwielhuis zijn moet dat gaan lukken maar heb nog geen tijd gehad omdat eens goed uit te zoeken. Heb zelf nog nooit aan een bak gesleuteld. Als de bak klaar is kan de motor er meteen weer in. Abe heeft een plaatjes gestuurd van de nieuw te maken bediening van het gas. Wil komende week bij een kennis gaan kijken die het heel simpel met een klein steuntje en een binnen en buitenkabel heeft opgelost. Morgen ga ik met de motorkap aan de gang als dat past dan kan ik de huidige kap aan jou overdoen. De kap die ik van Jan 04 heb gekregen is wat "verlast" en volgens mij ook niet helemaal meer in de juiste ronding. We zien wel. Past de kap van geen kanten dan kan hij zo weg. Mijn kap ziet er nog best redelijk uit maar het binnenwerk moet hier en daar een lasje hebben. Ik zal je op de hoogte houden en wil zelfs een keer naar het hoge noorden afreizen !
Jij gaat als de brandweer, maar ik schat zo in dat je meer ruimte en vaardigheden hebt. Hier op je rug op een ijskoude garagevloer liggen is geen pretje.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

motor zonder compressiedruk

Berichtdoor jacqabe » 21 dec 2014, 19:54

305 friesland schreef:Gisteren mijn 203 ook nog weer even laten lopen ,nu met genoeg water er in , water blijft rustig ,alleen wel erg rustig ,voor zo ver ik weet zat er geen thermostaat in maar geen enkele circulatie te zien.
Maar loopt wel mooi , en erg vel op het gas en wil ook goed langzaam stationair lopen.
moet alleen uitkijken wanneer ik hem laat lopen aangezien hij nogal stoort op de digitenne van de buren ,maar dat doen alle oudjes dus voorzichtigheid geboden helaas.

Ik heb die van mij toevallig vorige week ook warm laten lopen zonder thermostaat met een stuk karton voor de radiateur. Je kunt zien dat de waterpomp goed zijn best doet. Bij mijn andere motor zat de pomp tussen de schoepen helemaal vol met rotzooi dus dan is er weinig waterverplaatsing. Misschien bij jou ook aan de hand.
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1671
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor 305 friesland » 21 dec 2014, 20:42

Wat de versnellingsbak betreft ,ik denk dat er bij jou ook geen keerring in zit maar een labirint die de olie als het ware terug draait, dat zit wel zo bij de 403 bakken tenminste het oude type wat ik heb.
Alleen de uitgaande as heeft een keerring ,die was bij de oude bak ook lek ,mischien dat ik hem bij de nieuwe bak maar gelijk vervang.
Voorste huis kun je er vrij eenvoudig af halen ,daarna word het wat moeilijker.
Abe ,de waterpomp bij mij zit niet dicht want die heb ik er af gehad ,mischien zit toch nog een thermostaat in de slang maar weet het zo niet meer ,radiateur werd een beetje warm maar na een klein half uurtje niet erg warm.
Zou mooi zijn als je de motorkap kon brengen maar dan moet je de tijd wel nemen met de tour door friesland over oude peugeots praten neemt veel tijd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 25 dec 2014, 12:23

Afgelopen week met de bak bij een Peugeot 203 sleutel deskundige geweest. De prise-as heeft wat beweging rondom maar niets iets om me zorgen over te maken. Bij andere daar aanwezige versnellingsbakken was dit namelijk ook het geval. Het koolstof druklager is ook nog oke en de koppelingsvorken waar het lager inhangt zijn nauwelijks gesleten, goed bericht dus. Gisteren de bak netjes schoongemaakt zodat hij binnenkort teruggeplaatst kan worden. De motorruimte is schoon, staat in de verf, verder is de bediening van de versnellingsbak ook wat opgefrist. De motorsteunen van de 203 motor en de koppeling op de 403 motor overzetten -ga er vanuit dat de koppeling ook nog goed is- en dan kan de transplantatie definitief worden uitgevoerd. Het gas-geven met de 403 motor wordt geen probleem, heb momenteel twee opties ontvangen, methode 1 komt uit Frankrijk en methode 2 is in Nederland bedacht. (2 ook daadwerkelijk gezien) beiden even subtiel en gemakkelijk uit te voeren lijkt me.
:D Ik probeer langzamerhand toch wat haast te maken want er zijn onderhandelingen gaande om een 403 pick-up met benzinemotor aan te schaffen ????
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor 403diesel » 25 dec 2014, 13:18

Hoi Aart,

Die speling op de prise as is volgens mij wel de reden waarom de bakken uiteindelijk gaan gieren als dit te gek wordt. De hart op hart afstand tussen de assen veranderd dan namelijk.

Een 403 Pickup? Ik zeg, gewoon doen :mrgreen:
Is dit een rijdbare of moet deze ingevoerd en opgeknapt worden?
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor jacqabe » 25 dec 2014, 14:27

Hoi Aart,
Je kunt proberen alles 100% te maken maar mijns inziens is 90% ook goed voor recreatief gebruik. Je hoeft er tenslotte geen tienduizenden kilometers per jaar mee te rijden.
En ik hoop dat je pick-up project slaagt!! Wat ik tot nu toe van je heb gehoord dan komt het helemaal goed.
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1671
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor 305 friesland » 25 dec 2014, 17:40

Zoo dus met een beetje geluk strak nog een pick up er bij op het forum .
Je moet wel een beetje kunnen lassen want laswerk is er bijna altijd wel aan maar dat is natuurlijk geen onbekend nieuws voor jou.
Ben wel benieuwd wat voor bouwjaar het is.
Met een beetje geluk dan is de mijne volgende week weer normaal verplaatsbaar, bak en motor zitten er weer in ,nog het een en ander afbouwen voor hij lopen kan maar dat is snel klaar.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor A.B.203 » 25 dec 2014, 17:52

Ik heb de pick-up in optie en als het goed is dan is alle laswerk gereed. Hoop binnenkort foto's te krijgen en meer details te horen. Als er witte rook is meld ik dat.
Ben nog even met Serge in overleg over de ruimte rond de priseas. Hoe zit dat bij jouw versnellingsbakken Hans, voel jij ook ruimte op deze assen. Ik ben nogal makkelijk maar als de bak gaat loeien is het ook weet wat he, zeker nu er binnenkort zo'n potige motor aan gaat rukken !! :roll:
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: motor zonder compressiedruk

Berichtdoor jacqabe » 25 dec 2014, 17:56

A.B.203 schreef:Ik ben nogal makkelijk maar als de bak gaat loeien is het ook weet wat he, zeker nu er binnenkort zo'n potige motor aan gaat rukken !! :roll:

Pas maar op Aart, met die "dikke" motor trek je straks de klinkers uit de straat ;-)
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1671
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

VorigeVolgende

Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten