redden van een sloper.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

redden van een sloper.

Berichtdoor 305 friesland » 03 okt 2015, 13:33

Deze week de sloper die ik nog had die aan de overkant stond weer eens even tevoorschijn gehaald om te kijken of daar toch nog iets van te maken is.
Zit uiteraard laswerk aan maar dat valt best nog wel mee ,dorpels ,paar kleine stukjes bodem voor , en de verstevigingsstukken in de kofferbak en 1 kriksteun achter.
verder toch vrij netjes wat dat betreft , ben begonnen met de remmerij los te halen en te kijken wat daar nog bij moet komen en beperkt zich denk ik tot afdichtingssets voor alle cilinders ,remslangen alle drie en een ontbrekende achterremtrommel.
En natuurlijk alles wat ik er af gehaald heb voor de pick up maar dat is er nog wel .
Heb er beetje wilde plannen mee maar dat kan nog alle kanten op gaan maar zal me daar nog maar niet over uitlaten ,krijg vast kritiek ,hij komt dan in ieder geval niet in de tuin te staan en gaat weer rijden.
Motor van de pick up maar eens los halen en kijken wat daar voor nodig is om er weer een goede motor van te maken dan zou die eventueel weer terug kunnen en krijgt deze de originele motor weer terug
Langzaam mee beginnen , ik blijf het toch leuk vinden autos te redden en dit is er ook zo een.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: redden van een sloper.

Berichtdoor RondeB » 03 okt 2015, 13:57

Hoezo Kritiek? Elke rijdende 403 is er één dus doen ! :D Ik zou beginnen met laswerk, dat wel...grootste en vervelendste klus met kans op verrassingen....daarna alleen maar leuk werk toch?
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: redden van een sloper.

Berichtdoor 305 friesland » 03 okt 2015, 19:13

Ik ga hem zeker rijdend maken Ron ,hij valt me echt niet tegen ,linker dorpel mankeert maar weinig aan ,alleen voor wat ik mischien van plan ben dan moeten de dorpels wel goed sterk zijn dus ga ze allebei aanpakken .
Laswerk is wel het eerste wat ik aanpak ja ,het is standaard dat er iets meer achterweg komt maar het is echt stukken minder werk wat lassen betreft dan de pick up was en dat is ook gelukt.
Daarna of tegelijkertijd de remmen maar ,heb alles al los daarvan en zelfs dat valt niet tegen ,alle cilinders zijn bruikbaar ,beter nieuwe afdichtingen en natuurlijk slangen en voor bestellen van onderdelen ook gelijk maar de oude motor van de pick up bekijken zo kan ik alles in een keer bestellen.
Mooi vind ik altijd dat vrijwel alles gewoon nog draaien wil ,de boutjes van de dorpels ,remleidingen en dergelijke, soms met een auto van nog niet 10 jaar is dat al eens een ramp dit is dan een aardigheid.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: redden van een sloper.

Berichtdoor 305 friesland » 10 dec 2015, 21:38

Inmiddels toch al weer 2 maanden verder sinds de laatste post maar zeker niet stilgezeten.
Motor zit er weer in ,assen en bak even schoongemaakt en in de verf gezet, remmen werken rondom weer mede dankzij Abe die de remtrommel meegenomen heeft.
Ik doe het laswerk en de andere werkzaamheden door elkaar zodat ik er een beetje plezier in blijf houden ,maar kan nu op eigen kracht de schuur weer in en uit ,volgende week goede banden er onder en dan schiet de techniek en wat voor apk nodig is toch al lekker op ,als ik er in april een kenteken op heb met apk dan ben ik tevreden.
Het blijft toch maar een gewone sedan ,andere plannen zijn erg drastisch en geen weg meer terug en aangezien het weer in Nederland geschikter is voor een dichte auto dan zie ik me er meer in rijden met dak.
Wil hem een klein beetje custom maken ,ja ik zie het maar zo ,het was oud ijzer en staks is het een rijdende auto die ik origineel niet zo mooi vind daarvoor heb ik de groene al dus deze moet klein beetje anders worden maar dat gaat vast lukken .
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: redden van een sloper.

Berichtdoor 305 friesland » 11 dec 2015, 22:13

Vanavond nog eventjes met deze auto bezig geweest , verlichting deels werkend gemaakt ,maar wat mij opviel is dat er helemaal geen kachelventilator in zit , wel ruimte in het huis binnenin waar de radiator zit en ruimte voor een 2 standen schakelaar maar verder niks ,is dit normaal voor een 403 van 62 goedkope uitvoering?
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: redden van een sloper.

Berichtdoor jeroencr » 11 dec 2015, 22:34

Geen kachelventilator is wel erg spartaans.
Algoed; http://public.servicebox.peugeot.com/classic/
Op bladzijde 64M staat in welke chassisnummers kachelventilator gemonteerd is. Denk dat alle geproduceerde chassisnummers een ventilator hebben, maar misschien dat jouw daar niet bij staat?
Laatst bijgewerkt door jeroencr op 11 dec 2015, 22:45, in totaal 1 keer bewerkt.
203 en 403 forever!
jeroencr
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 02 maart 2010, 11:25

Re: redden van een sloper.

Berichtdoor 403diesel » 11 dec 2015, 22:42

305 friesland schreef:Vanavond nog eventjes met deze auto bezig geweest , verlichting deels werkend gemaakt ,maar wat mij opviel is dat er helemaal geen kachelventilator in zit , wel ruimte in het huis binnenin waar de radiator zit en ruimte voor een 2 standen schakelaar maar verder niks ,is dit normaal voor een 403 van 62 goedkope uitvoering?


Klopt Hans,
Je hebt uitvoeringen met en zonder ventilator. De kachelradiator hiervan is normaal gesproken dan ook dunner.
Volgens mij is het mede afhankelijk waar ze verkocht werden en /of optioneel.
Volgens mij hadden de 403's voor warme streken (afrika bijvoorbeeld) nooit een kachelventilator en de dunnere kachelradiator maar wel altijd een oliebad luchtfilter.
Ooit eens ergens gelezen. Of het waar is weet ik niet. Ik heb er geen in de pickup maar ga er wel eentje inzetten. Als dat niet voldoende is zet ik ook de radiator over.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: redden van een sloper.

Berichtdoor jeroencr » 11 dec 2015, 22:54

403diesel schreef:
305 friesland schreef:Vanavond nog eventjes met deze auto bezig geweest , verlichting deels werkend gemaakt ,maar wat mij opviel is dat er helemaal geen kachelventilator in zit , wel ruimte in het huis binnenin waar de radiator zit en ruimte voor een 2 standen schakelaar maar verder niks ,is dit normaal voor een 403 van 62 goedkope uitvoering?


Klopt Hans,
Je hebt uitvoeringen met en zonder ventilator. De kachelradiator hiervan is normaal gesproken dan ook dunner.
Volgens mij is het mede afhankelijk waar ze verkocht werden en /of optioneel.
Volgens mij hadden de 403's voor warme streken (afrika bijvoorbeeld) nooit een kachelventilator en de dunnere kachelradiator maar wel altijd een oliebad luchtfilter.
Ooit eens ergens gelezen. Of het waar is weet ik niet. Ik heb er geen in de pickup maar ga er wel eentje inzetten. Als dat niet voldoende is zet ik ook de radiator over.

Groet, Serge

Ik lees in de omschrijving van de ventilator(6441.12 en 6441.13) dat er een warm klimaat en koud klimaat ventilator is. Een ventilator voor tropen staat er idd niet bij. Als het klopt wat je zegt betekent de 1 (1stuk gemonteerd) achter de ventilator bij ook de tropennummers dat er wel 1 gemonteerd kan worden en past.
203 en 403 forever!
jeroencr
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 02 maart 2010, 11:25

Re: redden van een sloper.

Berichtdoor 403diesel » 11 dec 2015, 23:39

jeroencr schreef:Ik lees in de omschrijving van de ventilator(6441.12 en 6441.13) dat er een warm klimaat en koud klimaat ventilator is. Een ventilator voor tropen staat er idd niet bij. Als het klopt wat je zegt betekent de 1 (1stuk gemonteerd) achter de ventilator bij ook de tropennummers dat er wel 1 gemonteerd kan worden en past.


Het kachelhuis is hetzelfde. Bij de tropenuitvoering zit de ventilator er niet in en zit er een afdekdopje op de plek waar de schakelaar hoort.
Ik heb in mijn sedan wel een ventilator en dit is gewoon uitwisselbaar. Ook het voordeksel waar de ventilator op geschroefd zit is hetzelfde.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

redden van een sloper.

Berichtdoor jacqabe » 11 dec 2015, 23:57

305 friesland schreef:Vanavond nog eventjes met deze auto bezig geweest , verlichting deels werkend gemaakt ,maar wat mij opviel is dat er helemaal geen kachelventilator in zit , wel ruimte in het huis binnenin waar de radiator zit en ruimte voor een 2 standen schakelaar maar verder niks ,is dit normaal voor een 403 van 62 goedkope uitvoering?

Mijn pickup heeft ook geen ventilator. Ik heb bij de APH een los huis (voorste deel) met ventilator gekocht.
Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jacqabe op 12 dec 2015, 11:58, in totaal 2 keer bewerkt.
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: redden van een sloper.

Berichtdoor 305 friesland » 12 dec 2015, 10:10

Ok wel normaal dus zelf maar even kijken of ik er netjes wat in pas kan maken bij de groene gebruik ik de ventilator soms wel en hoop eigenlijk dat deze wat meer gaat rijden dan de groene ,is straks wat staat betreft ook beter geschikt tegen een beetje water.
Word langzaam tijd voor een linkerdeur met tochtraampje en een ruitenwisser armpje mist nog .
En tijd voor een paar fotos ,om het forum actief te houden.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: redden van een sloper.

Berichtdoor maan » 12 dec 2015, 15:39

Wat ik niet begrijp, ook in de tropen heb je toch een ventilator nodig, om de frisse lucht in je gezicht te blazen?
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: redden van een sloper.

Berichtdoor 305 friesland » 12 dec 2015, 19:13

Gewoon zorgen dat je hard genoeg rijd dan komt de wind vanzelf via de luchthappers wel binnen ,vooral niet stilstaan dus. :D :D
Ik ga gewoon proberen er zelf wat in te prutsen volgens mij had de pick up die naar leeuwarden gegaan is ook geen kachelhuis binnen in de auto ,anders kan ik die man nog wel even vragen ,zo langzamerhand is toch al een deel van die auto weer mijn kant op gekomen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: redden van een sloper.

Berichtdoor 305 friesland » 20 dec 2015, 12:44

Vorige week nog gevraagd naar onderdelen van de pick up in leeuwarden ,daar was het hele brandschot uit geslepen en alles weg gegooit wat er uit gekomen is helaas.
Maar we hebben de tijd ,komt vast goed.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: redden van een sloper.

Berichtdoor A.B.203 » 08 jan 2016, 23:11

Hans is het nog gelukt om aan een kachel te komen ? In mijn pick up zat wel een dik type kachelhuis maar zonder ventilator. Bij de club een ventilator + behuizing gekocht. Dit was dan wel wel weer een dunne behuizing maar wel met de standen 1 en 2 er op. De gemonteerde kachelmotor was een type met maar 1 stand. De motor overzet in het kachelhuis van de pick-up. Volgende probleem is een vastzittende kachelradiateurkraan. Plaats een foto van je 403.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: redden van een sloper.

Berichtdoor 305 friesland » 09 jan 2016, 18:31

Voor het verdere verloop van deze auto zie het andere forum.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve


Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten