elektra 403 pick-up

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

elektra 403 pick-up

Berichtdoor A.B.203 » 18 dec 2015, 22:18

Onlangs heb ik al ingebroken in het item : comodo de clignotant Peugeot 203 C van David Maertens. Jeroen heeft er ook al uitgebreid op gereageerd.

Ga u hier zelfstandig verder. Het gaat over de aansluiting van verlichting en richtingaanwijzers van mijn pick-up. Deze heeft aan de zijkant geen parkeerlichtjes.
Ik heb wat gemoderniseerd en aan de achterzijde vierkante units met drie lichtkamers gemonteerd. Achter het gele glasgedeelte komen de knipperlichten en in de andere lichtkamers respectievelijk remlichten en afzonderlijke achterlichten.
De achterlichten heb ik beide aangesloten op de originele bestaande draad van de achterlichten en het werkt. (nog niet gecontroleerd met de raw aan bedenk ik mij nu)
Voor de remlichten wil ik een draad naar de remlichtschakelaar voorop de hoofremcilinder trekken, er is daar al een + draad gemonteerd, de andere origineel gemonteerde draad wil ik losmaken en op die plaats de nieuwe draad naar de remlichten monteren. Heb vandaag geprobeerd de achterste knipperlichten aan de gang te krijgen door draden bij de knipperautomaat aan te sluiten maar kwam er al snel achter dat dit niet werkt. Ik wil nu op het schutbord de draden naar de voorste knipperlichten uit de kabelboom peuteren en daar de achterste raw draden op aansluiten. En de originele systemen verder ongemoeid laten. Mijn vraag is gaat en blijft dit alles dan werken zoals het hoort ?
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor 403diesel » 19 dec 2015, 01:01

Doen de knipperlichten voor het wel?

Een 403 gaat rare dingen doen als niet overal de massa goed contact maakt. De knipperlichten voor zijn hier nogal gevoelig voor.
Laatst bij een 403 geweest (sedan) die de raarste dingen deed qua verlichting, zowel voor als achter. Bleek massa knipperlicht linksvoor niet goed.

Schema van een pickup even volgen als je die hebt. Is dacht ik iets simpeler als van een sedan. Mijn WPH ligt in Maasbommel. Kijk morgen wel even.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor A.B.203 » 19 dec 2015, 11:13

Hoi Serge, de afgelopen 55 jaar hebben al meerdere "monteurs" aan de auto gesleuteld. Ik heb een aantal schema's maar ben geen ster in het lezen van die mini letters, cijfers en tekens. Linksvoor heb ik knipperlicht en rechtsvoor is het kunststof plaatje waar de draden opzitten uit de houder gekomen dus daar moet nog iets op verzonnen worden. Bij beide heb ik massadraden aan de grondplaat gelegd dus dat is wel oke.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor 403diesel » 20 dec 2015, 00:28

Onderplaatjes heb ik nog een hoop liggen. Kom maar halen als je in de buurt bent. Zijn allemaal geen nieuwe maar wel bruikbaar.

Je kan nog eens nameten of de weerstand tussen de massa van de lamphouder en de - van de accu bijvoorbeeld (bijna) 0 is.

Volgens mij is het zo dat als de lamp van het knipperlicht achter het niet doet, het knipperlicht voor dan continue brand.
Ik denk dus idd dat voor en achter van dezelfde uitgang van de raw schakelaar komen. Vandaag niet van gekomen het schema te bekijken.
Per ongeluk PCN uitgerookt door de sedan te starten. Snel weer uit gezet :mrgreen:

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor Twan504 » 29 dec 2015, 01:01

Ik zou het proberen origineel aan te sluiten, ipv kabelboom open snijden en daar weer je knipperlichter voor achteren op aan te sluiten.
Ik heb bij mijn pick-up ook andere achterlicht units gemonteerd, en weet wel dat ik hiermee ook aan het puzzelen ben geweest.
Dacht me te herinneren dat de voeding(zekering) naar kniplichtschakelaar loopt en van hieruit naar kniplichtautomaat en dan naar lamp,
Maar is in schema makkelijk op te zoeken. (heb ik nu ook niet bij de hand)
Je moet gewoon vooraf aan beginnen en gaan meten, Heb je voeding ( is je zekering goed?)
Heb je voeding op je Knipperlichtschakelaar?
Heb je voeding op je Knipperlicht automaat?
Anders losse draad langs de auto naar je achterlicht/knipperlicht leggen.
Persoonlijk vind ik het netter als het allemaal origineel aangesloten is als ergens anders je voeding van af te pakken.

Gr Twan.
Twan504
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 28 jul 2014, 22:39

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor A.B.203 » 29 dec 2015, 20:45

(Ik zou het proberen origineel aan te sluiten, ipv kabelboom open snijden en daar weer je knipperlichter voor achteren op aan te sluiten.
Ik heb bij mijn pick-up ook andere achterlicht units gemonteerd, en weet wel dat ik hiermee ook aan het puzzelen ben geweest)

Twan, ik heb een 7-aderige aanhangwagenkabel naast de oude kabel gelegd. De oude kabel was vele malen opgelapt en aan de achterzijde totaal versleten en daardoor ook te kort geworden. Achter de linkervoorstoel heb ik net onder de laadbak waar de kabels naar binnen/buiten gaan een zekeringdoos met vier zekeringen gezet. Op die plaats heb ik de oude draden welke vanaf het dashboard komen aangesloten. Dus achterlichten, raw links, raw rechts en voor de remlichten heb ik een nieuwe kabel getrokken rechtstreeks vanaf de remschakelaar. Vandaag nog een andere remlichtschakelaar gemonteerd en alles werkt nu prima. Heb de achterlichten op de uithoeken geplaatst op nieuw gegalvaniseerd stevig 1,5 mm dik plaatmateriaal. Goede aarde en zogenaamde driekamerlampunits (franse makelij) gemonteerd, 21 watt knipperlichten, 21 watt remlampen en 10 watt achterlichten. Verder links en rechts nog een nieuwe rode reflector van 80 mm doorsnede gemonteerd. Aan de zijkant van de spatborden heb ik van die kleine Hella oranje knipperlichtjes gezet. Kon op dat moment geen Frans spul vinden maar toen de lichtjes er net opzaten zag ik in het magazijn van PCN twee mooie Franse exemplaren liggen.(heb ze daar gelaten) Zo het er nu voorstaat monteer ik nog geen 3e remlicht en mistlicht. Als het goed is gaat de auto in het centrum van NL rijden en dan moet je s'avonds niet met mini pitjes over de A2 sukkelen is mijn ervaring met de 203. De remmen zijn ook oke en er kan langzamerhand met groene kentekenplaten worden proefgereden. Schat dat er nog wel een nieuwe koppakking op moet maar dat is dan weer iets voor volgend jaar. Van de twee voorstoelen heb ik een zitbank gemaakt, alle bekleding en vering eraf gehaald en een plaat multiplex aangebracht met daarop een lang zitkussen. Met de vulling van de rugleuningen ben ik nog bezig. De kap is ook niet meer waterdicht en verdient aandacht.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor Twan504 » 29 dec 2015, 23:47

Mooi dat alles nu werkt!
Ik heb bij mijn pick-up ook Nieuwe bekabeling getrokken. Een 7 Adrige kabel vanaf de zekeringen naar achterzijde bij Bumper.
Aan de achterzijde heb ik een verdeeldoos gemonteerd en hier de verlichtingsarmaturen op aangesloten en de contactdoos voor de aanhanger.
De originele stoelen die in de pick-up zaten waren ook zeer slecht, Ik had nog een bankje staan uit een 504 pick-up en deze gemonteerd.
Deze zit veel beter en hoger dan de oude stoelen.
Met de kap bedoel je denk ik de huif, Deze gebruik ik eigenlijk niet maar is wel in prima staat.
Ik ben op het moment bezig om de deurpanelen te maken.
Twan504
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 28 jul 2014, 22:39

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor Twan504 » 30 dec 2015, 00:04

Afbeelding

Een foto van de achterzijde van de auto.
Naar mijn idee beter zichtbaar en veiliger als de originele "waxine lichten" die er opzitten.
Trekhaak komt overigens van een 504 Pick_up.
Twan504
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 28 jul 2014, 22:39

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor A.B.203 » 30 dec 2015, 20:11

Een gave lichtbalk en oerdegelijk trekhaak ! Onlangs werd mij nog een originele Brink en complete trekhaak voor een 403/404 pickup aangeboden. Weet zelf nog niet of er een trekhaak ondergaat en momenteel zijn er nog wat actuelere zaken die aandacht verdienen en duiten kosten.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor jacqabe » 30 dec 2015, 20:28

Hier zijn je foto's Aart.
AfbeeldingAfbeelding
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor Twan504 » 30 dec 2015, 20:59

Ziet er netjes uit!
Super Strakke Achterklep!!!
Twan504
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 28 jul 2014, 22:39

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor A.B.203 » 14 jan 2016, 19:53

Vandaag heeft de pick up na jarenlange stilstand de eerste 60 kilometer gereden en dat ging boven verwachting goed. De oude Paris Rhone spanningsregelaar deed weinig tot niets maar dat was dan ook het enigste minpuntje. Nu kenteken gaan aanvragen bij de RDW en ook APK laten keuren.(bouwjaar 1960) Weet nog niet of de APK wel verstandig is om dit ook bij de RDW te doen. Zeker als er afkeur is dan is het lastig om steeds een heel stuk naar dat keurstation te rijden. Dat gratis eendaagse kenteken is meen ik alleen voor de aanvraag van een NL kenteken. Vraag mij nui ook af of je een auto zonder NL kenteken kan verzekeren.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor 403diesel » 14 jan 2016, 23:04

Wat betreft APK keuring en import is misschien het handigst het pickupje eerst te laten voorkeuren voor APK bij een autobedrijf in de buurt. Eventuele puntjes die zij nog constateren zou ik vast verhelpen.
Dan bij de RDW alleen de kentekenkeuring en aanvraag doen.
Je zal met een weekje het nieuwe kenteken binnenkrijgen. Dan kan je snel naar het autobedrijf om af te melden voor APK.
Meestal is zo'n APK herkeuring gratis als dat binnen een week of 3 gebeurd.

Ééndagskenteken moet je wel verzekeren voor die dag. Er zijn een paar maatschappijen die dat doen. Ik heb dit toen via mijn verzekeringsagent geregeld.
Kan je die groene platen niet nog een half dagje lenen?

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor A.B.203 » 15 jan 2016, 00:36

Ja dat is weg die ik ook wil gaan. Ben vandaag hier al even bij een garage geweest om dat zo af te spreken. Zou het niet mogelijk zijn om alvast op merk en chassisnummer te verzekeren.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor jacqabe » 17 jan 2016, 14:49

https://vimeo.com/152057317
Eindelijk gelukt Aart, hier is je film.
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor A.B.203 » 24 jan 2016, 21:48

een kleine update ; deze week tijdens een ritje stopte de motor er mee, even later startte hij weer en na 400 meter weer hetzelfde, stilvallen dus. Geen geknal of gesputter en de benzinepomp bracht genoeg brandstof op dacht ik. Onderweg een fiets geleend en thuis een carburateur, bobine en condensator gehaald. Na montage van de andere carburateur liep de motor weer een paar honderd meter, na montage van een andere bobine weer een paar honderd meter en na montage van een condensator ging het weer een paar minuten goed. Toen pas ging er een "lampje bij deze reparateur branden" want het bleek toch aan de benzinetoevoer te liggen. Achter de schoongemaakte tank was een nieuw klein model benzinefilter gemonteerd wat na ca 70 km potdicht zat met een ragfijne roestaanslag. Het filter vervangen door een nieuw exemplaar en het motortje liep weer prima. Tijdens het repareren zakte er kennelijk toch nog voldoende brandstof door het verstopte filter om de motor een paar honderd meter te laten lopen. De andere dag liep na een pittige rit liep de koeltemperatuur op naar 100 graden. Ondanks dat het koelsysteem is gereinigd was er een grote hoeveelheid roest en ander vuil losgekomen en had de doorloop bovenin de radiateur verstopt. Radiateur eruit gehaald, leeggeschud en schoongespoeld waarna ook dit euvel lijkt bezworen. Ben bang dat de komende tijd nog wel meer storingen voor de dag komen als de auto intensiever gebruikt gaat worden. Volgende maand een kenteken aanvragen en APK laten uitvoeren en ondertussen nog wat test km zien te maken.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor yska1 » 24 jan 2016, 22:20

Je kan allen op merk en chassis nummer verzekeren bij import , het probleem is dat als je geen geldig kenteken bewijs hebt je niet de weg op mag , ik heb la Madeleine ook zo verzekerd toen ik hem uit frankrijk op haalde , deze 504 had een geldige CT (franse apk) die ook in nederland erkend word Maarrrrrr achteraf
kon het zo eigen lijk niet Als ik aan gehouden werd zou ik zwaar de sjaak zijn immers bij de aankoop word het franse kenteken bewijs ongeldig en er is nog geen Nederlands kenteken . gelukkig is alles goed gegaan
en het gaat ook mogelijk worden in de toekomst las ik bij het rdw maar voorlopig mag je alleen met een tijdelijk kenteken naar de rdw rijden , Groet Ramiro
yska1
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 jun 2013, 20:24
Woonplaats: amsterdam

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor A.B.203 » 24 jan 2016, 22:30

Inderdaad Ramiro met een gratis eendaags kenteken kan je op en neer naar de RDW rijden. Je kan de auto met een eendaags kenteken wel gewoon verzekeren later natuurlijk wel je definitieve kenteken doorgeven. Heb jij met je oude auto's ervaring met een APK bij de RDW ?
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor yska1 » 25 jan 2016, 19:46

neen maar een vriend van mij wel ze zijn erg kundig en weten heel goed wat wel en niet hoeft bij een old timer zo weten reguliere Keunings stations vaak niet wat er allemaal niet hoeft bij auto,s uit de 60 jaren geen ruiten sproeier een glazen potje voor de remmen mag . enz enz het is op het web ook wel te vinden hoor! .
onze fuseepennen mogen bv ook veel meer speling hebben als de moderne kogels .
kort om apk keuren bij het rdw is zo gek nog niet.
yska1
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 jun 2013, 20:24
Woonplaats: amsterdam

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor A.B.203 » 02 maart 2016, 00:27

Vandaag met de wagen naar de rdw geweest. Er is zonder problemen een historisch nl kenteken voor afgegeven. De keurmeester voerde ook een apk uit. Er waren geen mankementen dus we kunnen de weg op
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor maan » 02 maart 2016, 08:40

Super, gefeliciteerd.
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor jacqabe » 02 maart 2016, 08:48

Geweldig Aart, heel veel (rij)plezier!!
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor A.B.203 » 02 maart 2016, 21:31

De afgelopen weken heb ik met een handelaarskenteken wat testkilometers gemaakt. Heb de auto hier bij een garage even "voor" laten keuren. Dit is achteraf gezien een handige zet geweest Ramiro. De geconstateerde gebreken waren de volgende; rechts speling op de stuukogel en op de wiellagers, de parkeerrem had een verschil tussen links en rechts, een uitlaatklem zat niet strak genoeg en daardoor ontsnapte er halverwege wat uitlaatgas, twee silentblocs van de veerpakketten waren totaal verrot en de loadindex van de achterbanden was te weinig ten opzichte van het draagvermogen van de achteras. Technisch draagvermogen van de as is 1410 kg en de banden hebben een loadindex van 650 kg, dus 110 kg te weinig. Heb alle op en aanmerkingen gerepareerd en ben dus gisteren op afspraak naar de RDW gereden met een gratis verstrekt 1-dagskenteken. De auto is ook op dat kenteken voor 1 dag verzekerd en wel uitsluitend naar de RDW en terug zonder omweg, de verzekering gaat verder met het afgegeven historische kenteken wat eind van de week wel in de brievenbus zal vallen. De banden zijn blijven zitten. Bij de RDW was de ontvangst zeer klantvriendelijk, dit geldt zowel voor de dame aan de balie als de keurmeester. Bij de auto was het Franse kentekenbewijs en dat was genoeg. Het chassisnummer is gecontroleerd en in orde bevonden. Op een lijst had ik in de juiste volgorde alle gegevens van de auto vermeld welke de RDW op een kentekenbewijs kan zetten en dat was makkelijk met het doorlopen van al deze items op het scherm van de RDW computer. Spoor en wielbasis zijn nagemeten en het aantal zitplaatsen is op 3 gezet vanwege de aangebrachte zitbank i.p.v 2 stoelen. Ik had geen APK aangevraagd maar de keurmeester vroeg of hij onder de auto mocht kijken en van het een kwam het ander, de platen welke de speling moeten opsporen werden in de wringstand gezet maar de wagen gaf geen krimp er was nergens onjuiste speling te bespeuren. De remmen gaven een haast perfecte waarde op de testbank. De hoofdremcilinder is vernieuwd door een exemplaar met een iets grotere diameter. Alle remcilinders zaten vast, de zuigers konden er, na lang in kruipolie geweekt te hebben, worden uitgetikt en de cilinders zijn met de hand opgeschuurd, na nieuwe cups en nieuwe voering op de oplopende remschoenen van de achteras te hebben geklonken is het resultaat goed. De handremkabel is gangbaar gemaakt en weer waterdicht gemaakt met krimpfolie. Heb de keurmeester nog gevraagd of hij meteen de APK maar af wilde maken en dat is gebeurd met alleen de opmerking dat de reflectoren van de koplampen wat dof waren geworden, de lichtopbrengst was nog wel voldoende. De loadindex van de achterbanden was niet van toepassing. In hoofdstuk V van de APK regeling staat in artikel 50 dat bij bedrijfsauto's, bussen en aanhangwagens waarvan een aslast op het kentekenbewijs staat vermeld, de loadindex van de banden voldoende moet zijn om het opgegeven asgewicht te dragen. Dit is echter alleen geldig voor voertuigen van na 31 december 1997. Gelukkig is het hele mechaniek door het gebruik steeds beter werken zodat er vanaf heden kilometers gemaakt kunnen gaan worden. Echt af is de auto nog niet, we zitten bv nog steeds op een plaat hout maar ook daar wordt nog wat aan gedaan. Al met al een prima behandeling gehad bij de RDW door een keurmeester die het er duidelijk naar zin had en dat ook uitstraalde.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor jeroencr » 07 maart 2016, 13:09

Prachtig!

Let op dat de koelkanaaltjes door het blok van de radiateur niet dichtslippen. Je kunt ook een oude panty in de slang bovenaan de radiateur doen als een "koelvloeistof-filter" :D . Alleen die nog een paar keer legen scheelt een boel schoonmaakwerk. Bij mijn 203 en 403 heb ik de troep er zo eens uitgehaald.
203 en 403 forever!
jeroencr
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 02 maart 2010, 11:25

Re: elektra 403 pick-up

Berichtdoor A.B.203 » 07 maart 2016, 13:35

Ai, dat is slim Jeroen, bedankt voor de tip ! Het is al wel heel veel minder geworden en de radiateur blijft momenteel al wel goed doorstromen en de motor blijft ook al mooi op temperatuur ook met een stuk karton voor de radiateur. Wilde einde van de week kijken of het nodig zou zijn om de radiateur nog een keer te demonteren en vanaf de onderkant uit te spoelen en meteen weer een thermostaat monteren. Hetzelfde geldt voor de benzinetank. Deze is zo goed mogelijk gereinigd en gespoeld en toch zit er nu het 4e benzinefilter al op. Wel een klein type filter en gemonteerd net achter de tank, dit omdat ik bang was dat het vuil in de leiding zou gaan hangen. Er komt nu niet zoveel roestresidu meer in het filter en ik wil een iets groter filter net voor de brandstofpomp zetten, is ook wat gemakkelijker om in de gaten te houden en om te vervangen.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Volgende

Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten