Wisselstroomdynamo 403 en 203

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Wisselstroomdynamo 403 en 203

Berichtdoor John403 » 05 apr 2016, 20:01

Wilde de volgende ervaring met iedereen delen. Ben je ook de gelijkstroomdynamo en spanningsregelaar zat. Dan heb ik de volgende suggestie. Ik had zoveel problemen en ik heb bij Peugeauto in Ravenstein een wisselstroom dynamo speciaal voor mijn 403 met brede V-snaar gekocht. Ik heb deze dynamo een half jaar geleden gemonteerd op mijn 403 sedan en ben hier heel tevreden over. Ik ga nooit meer reviseren. Past perfect op de bestaande gaten, niks boren of aan passen! Altijd een volle accu, geen zorgen meer over de spanningsregelaar of te weinig stroom opbrengst. Zelfs met verlichting aan genoeg laadstroom over. Dynamo word geleverd met bouten, moeren , ringen, speciale beugel en kabelschoentjes. Voor de 203 heeft dit bedrijf zelfs een massa bout op de beugel net zoals de originele beugel. Hecht je ook waarde om onze klassiekers origineel te houden dan kan dit ook een tijdelijke modificatie zijn. De oude gelijkstroom dynamo kan eventueel later zo weer terug worden gezet. De originele gelijkstroom spanningsregelaar vervalt maar kan je ook laten zitten, dan valt het minder op. Heb ik ook gedaan. De draad van de amperemeter komt op de B+ en de 2e draad komt van de + van de bobine op de D+ van de dynamo. Kan je niet sleutelen moet je naar Edward vragen die bij Peugeauto werkt. Hij is wel bereid je te helpen met het monteren. Hij heeft mij ook geholpen met het monteren.
John403
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 11 mei 2014, 20:57

Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten