Chassisnummer ontbreekt & onbekend nummer

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Chassisnummer ontbreekt & onbekend nummer

Berichtdoor RobinHoed » 24 jul 2017, 19:50

Sorry dat ik zoveel vragen stel, voel me zo dom dat ik dit alles niet weet :oops: :oops:

Taxateur zocht het chassisnummer, volgens het kentekenbewijs zit dit de volgende plaats:
"R. tegen schetsplaat by BA LK vooraan" en zou 1874401 moeten zijn.

Een Peugeot instructieboekje bevestigd dit: "rechtsachter onder de motorkap"
Gegevensplaatje zou aan de rechterzijde moeten zitten.

Lijkt me dus dat deze hier hoort te staan, maar ontbreekt ?
Afbeelding

Op het gegevens plaatje Is het chassis nummer 1874401 te zien, op het plaatje heet dit echter "No D'ordre Serie type"
Daaronder een klein plaatje met "Carrosserie Peugeot no 414376 N3P" (is dat niet het chassis nummer)

Op het blok zelf zie ik wel het nummer 1874401. Dit zou inhouden dat het orginele blok er nog inzit ?
Of is het plaatje hierop aangepast, omdat de popnagels er niet al te 1959 uitzien :lol:
Afbeelding

Iets verder op het blok staat ook 72654. Geen idee waar dat nummer voor is
Afbeelding
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: Chassisnummer ontbreekt & onbekend nummer

Berichtdoor RobinHoed » 25 jul 2017, 00:24

Wat advertenties bekeken.

Het lijkt erop dat ik geen ingeslagen chassisnummer heb ??
Auto is in 1982 naar Nederland gekomen, kenteken bewijs geeft locatie aan van dit nummer anders dan het info plaatje.

Dit kan dan toch niet verwijzen naar het gepopnagelde info plaatje ? :oops:

hier 2 voorbeelden waar wel een nummer zichtbaar is, waar het bij mij leeg is op de 203 stans na
iemand een idee van een andere mogelijke locatie, heb alles bekeken

Afbeelding

Afbeelding
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: Chassisnummer ontbreekt & onbekend nummer

Berichtdoor jacqabe » 26 jul 2017, 20:36

Officieel melden bij de Rdw maar je kunt het er natuurlijk ook (zelf) in slaan.
Heeft de oude eigenaar hier nog iets over te melden?
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: Chassisnummer ontbreekt & onbekend nummer

Berichtdoor RobinHoed » 26 jul 2017, 23:52

Oude eigenaar weet het ook niet, die heeft er nooit opgelet.
Heeft een loods met 17 bolides en die zijn allemaal WA verzekerd.

Vandaag heeft de auto op een brug gestaan, samen met een monteur echt overal gekeken, ook onder de auto.
Maar nergens een nummer te bekennen.

Aangezien er wel een locatie op het kenteken bewijs staat .....
Kan ik niet anders concluderen dat dit niet het chassis is dat is ingevoerd in 1982 :roll:

Motor en bij behorende plaatje overgezet in een andere carrosserie die niet is aangemeld bij RDW ??
Of het nummer toch gemist en verstopt onder een dikke laag .....iets :?:

Inderdaad de RDW maar eens gaan bellen
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: Chassisnummer ontbreekt & onbekend nummer

Berichtdoor A.B.203 » 27 jul 2017, 09:34

Nummer zit echt niet op een andere plaats. Het nummer op het typeplaatje en de motor komt overeen, hetzelfde nummer is ook op het kenteken vermeld. Zou daar de RDW niet over raadplegen.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1131
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: Chassisnummer ontbreekt & onbekend nummer

Berichtdoor 403diesel » 27 jul 2017, 10:28

A.B.203 schreef:Nummer zit echt niet op een andere plaats. Het nummer op het typeplaatje en de motor komt overeen, hetzelfde nummer is ook op het kenteken vermeld. Zou daar de RDW niet over raadplegen.


Nummer MOET ingeslagen zijn. Het typeplaatje is niet voldoende. Deze alu plaatjes zijn zo te bestellen trouwens.
Het zou kunnen dat er eens een (deel van een) nieuw schutbord ingezet is.
Je kunt zo gaat rijden, APK heb je niet meer. Risico is dat als er eens iets gebeurd, de verzekering moeilijk kan gaan doen als het uitkomt.
Je kunt de RDW eens bellen voor advies.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Chassisnummer ontbreekt & onbekend nummer

Berichtdoor RondeB » 27 jul 2017, 10:41

Geen ingeslagen chassisnummer heb ik bij geimporteerde 203's vaker gezien. Normaal gesproken werd dan bij keuring RDW het nummer wat op het plaatje staat ingeslagen (wat amper goed lukt op die plek) of ingegraveerd. Kan maar zo dat in die RDW man destijds het zo maar gelaten heeft.....en daarna jarenlang niet naar gekeken/geen aandacht/ook maar zo gelaten want gedoe bij APK....en met bv altijd de zelfde keurmeester en geen steekproef8) Soms zwijn je met zulke grappen :roll: Zou idd toch maar ff RDW bellen....

Het motornummer is het nummer dat boven de brandstofpomp ingeslagen is en moet idd corresponderen met het nummer op het plaatje (of ingeslagen chassisnummer :-) )..dat klopt dus bij jouw 203 :wink: Het "N3P" op het kleine plaatje geeft aan wat voor carrosserie je hebt. In jouw geval met schuifdak en kachel volgens de boeken.....klopt :-)
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: Chassisnummer ontbreekt & onbekend nummer

Berichtdoor RobinHoed » 27 jul 2017, 18:44

A.B.203 schreef:Nummer zit echt niet op een andere plaats. Het nummer op het typeplaatje en de motor komt overeen, hetzelfde nummer is ook op het kenteken vermeld. Zou daar de RDW niet over raadplegen.


Denk dat die hem ook niet gaan vinden nee :lol:

Maar goed, wil wel graag mijn auto verzekeren dus de taxateur weer gebeld dat ik het echt niet kan vinden.
Die geeft aan dat de RDW in 1982 het wel heeft gecontroleerd, anders kunnen zij niet op het kentekenbewijs vermelden dat het Rechts tegen schetsplaat bij balk vooraan staat.
Aangegeven dat er mogelijk overheen is geschilderd en het wellicht onder de zwarte verf/lak zit

Krijg toch mijn taxatie rapport, ik quote even:
Voor het taxatierapport houdt ik het chassisnummer aan dat op het productieplaatje en het kentekenbewijs staat.
Het zou wel mooi zijn als het gevonden wordt want dan heeft uw 203 matching numbers.


Dus denk dat ik mijn zoektocht ga staken, bedankt voor het meedenken allemaal
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: Chassisnummer ontbreekt & onbekend nummer

Berichtdoor Frank.04 » 30 jul 2017, 10:07

Helaas (of gelukkig) heb ik de nodige ervaring met de RDW in het algemeen en (Peugeot) chassisnummers in het bijzonder.

De voorgangers in dit topic hebben het meeste al vermeld, maar nog even samengevat:

- het nummer moet staan op de plaats achter het nummer in reliëf (waar jij dus al dacht dat het moest staan)
- bij later geïmporteerde auto's ontbrak dit vaak en zou dan door de RDW ingeslagen moeten worden
- dat inslaan werd/wordt vreemd genoeg wel eens vergeten
- als locatie voor inslaan wordt vaak de kofferbakvloer gebruikt, maar dit moet dan ook als zodanig staan vermeld
- voor APK (maar die heb jij niet meer!) is het nodig een ingeslagen chassisnummer te hebben
- jij hebt inderdaad 'matching numbers', ook zonder dat het ingeslagen staat!

Er zijn nu twee mogelijkheden (of eigenlijk drie):

1) je laat de auto zoals hij is er bespaar jezelf daarmee de nodige moeite

2) je gaat het proces in bij de RDW, komt met een overtuigend verhaal en laat het nummer daar inslaan plus wijziging kentekenregistratie

3) je gaat zelf hobby-en met slagletters (af te raden, is illegaal en strafbaar)

Over 2) nog het volgende: weet waar je aan begint, want de RDW wil meer dan duidelijk bewijs dat de door jou aangeboden auto hoort bij de identiteit van het meegebrachte kenteken. Een vast-gepopnageld chassisplaatje is dan wel heel mager (een motor met hetzelfde nummer is wel een goede).

Ik heb vorige maand alles uit de kast moeten halen om aan te tonen dat een 504 Cabriolet met vervangen binnenschermen dezelfde auto was als de bijbehorende Duitse Fahrzeugbrief.

Zelfs een rekening van de geleverde schermen was niet voldoende!

Succes!
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43


Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten