door A.B.203 » 25 nov 2018, 21:16
Vanmiddag aan een cilinderkop van een 403 geknutseld, afgebroken uitlaat bouten enz. Zag toen het lekgaatje in de kop zitten. Dit gaatje correspondeert met het gat in het onderblok van oa de 203. Zoals al eerder door Rob en Abe is gezegd, het dient om benzine uit het inlaatspruitstuk te lozen. Het onderblok van mijn 203 heeft onder het uitlaatspruitstuk ook een benzineloosgat, echter er wordt olie door geloosd. Weet nog steeds niet hoe dat komt en ik weet ook niet of de gemonteerde 203 kop een leegloopgaatje heeft.Overigens moet het loosgat bij een 403 onderblok aan de ontstekingszijde zitten. Vreemd is dat niet alle koppen en blokken een lekkage gaatje hebben.
Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.