Hefbrug vs Dorpels .....

Moderators: risky, Jeetje, jan-03

Hefbrug vs Dorpels .....

Berichtdoor RobinHoed » 01 sep 2017, 20:29

Heb helaas niet echt een sleutel plek en tot de conclusie gekomen dat ik het op mijn parkeerplekje met onder de auto kruipen niet ga redden....

Dus dacht ik google eens op hefbrug huren. En ja hoor, voor 10 euro per uur kan ik vlakbij iets huren.
Gelijk blij, wellicht eindelijk mijn to do lijstje binnenkort afwerken ....

Maar begin nu een beetje te twijfelen. Ken natuurlijk alleen de kokervormige steunen voor de hef arm.
Geen idee waar je deze 4 jongens plaatst, maar lijkt me ergens op de dorpels als ik de constructie zie.

Vraag is, kan dat uberhaupt met een 203. Iemand ervaring ?? :oops: :oops:

Afbeelding
203C - 1959 "Marie Louise"
3008 ST 1.6 THP - 2010
RobinHoed
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: Hefbrug vs Dorpels .....

Berichtdoor A.B.203 » 01 sep 2017, 22:39

Een brug met armen bij de 203 alleen gebruiken als je de armen met de stempels onder de assen kan zetten. Als er keuze is zou ik een normale hefbrug met rijplaten nemen.Een 203 tordeert en kriksteunen en ander plaatwerk is veelal onbetrouwbaar geworden.
opknappen/repareren en heel veel met de oldtimers de weg op !
203 C uit 1959, 203 commerciale uit 1959, 403 bachee uit 1960 en 308 D
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 788
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: Hefbrug vs Dorpels .....

Berichtdoor RobinHoed » 01 sep 2017, 23:11

A.B.203 schreef:Als er keuze is zou ik een normale hefbrug met rijplaten nemen.Een 203 tordeert en kriksteunen en ander plaatwerk is veelal onbetrouwbaar geworden.


Bedankt, mijn voorkeur zal dan inderdaad ook rijplaten worden. Moet ik alleen nog even verder zoeken, wat ik tot nu toe vind in deze omgeving zijn geen rijplaten

Goede nieuws is dat ik de 2 kapot gedraaide carterpluggen op achteras los heb. Gelukkig maar, er zit veel te weinig olie in. Zover mijn pink komt in ieder geval niets.
Dus zondag even laten leeglopen en aanvullen tot juiste niveau. Hopelijk geen schade gehad van die km's die ik tot nu toe heb gereden

Pluggen versnellingsbak krijg ik nog niet los. Maar dit vanwege het feit dat ik nauwelijks ruimte heb om te bewegen en dus geen kracht kan zetten.
Vandaar een brug zoeken. Kan ik gelijk eens alles goed schoonmaken qua olie / vet en hier en daar bijsmeren.

Tempo is traag, maar uiteindelijk ...... :D
203C - 1959 "Marie Louise"
3008 ST 1.6 THP - 2010
RobinHoed
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam


Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RobinHoed en 1 gast