De radiateur is weer terug. Er is een nieuw koelblok in gesoldeerd. Mooi vakwerk, vakman in blauwe overall, werkplaats en machines om van te watertanden.
Straks monteren, nieuwe rubbers en slangen zijn er.
Ook de benzinepomp nagekeken. Die zat vol met gruis.
Goed schoongemaakt, membraan zag er nog prima uit. De carburateur is brandschoon.
Oh ja, de startmotor is naar revisiebedrijf Verwijs in Steenbergen. Hopelijk komt dat goed maar ik heb daar wel vertrouwen in. (Vakman in blauwe overall, prachtige werkplaats)
De oude AC45L bougies zaten er nog in. Mooi, maar weg ermee. Moderne NGK's er in, nieuwe bougiekabels, condensator, puntjes, kap en rotor. Nieuwe waterpomp ook trouwens. Hoezo low-budget? Maar deze dingen weet je van te voren, dat moet toch.
Nu nog een uitlaat. Nieuw op veel plekken te koop, maar daar wil ik nog niet aan, bovendien zit Frankrijk potdicht. (Corona) Heeft iemand misschien nog een bruikbare oude uitlaat liggen? Dus voorpijp, middenpijp en demper, eventueel eindstuk. Ko de Fouw heeft alleen een voorpijp.
Mooi project omhanden in deze nare tijden. Dat verzet de gedachten.
Zucht... bij het monteren van de radiateur bleek de slangaansluiting boven aan de andere kant te zitten. Dat is volgens mij zoals bij het "oude"model. Heb ik dus de verkeerde slang.... Gelukkig heb ik vaker dergelijke projecten bij de hand gehad en weet uit ondervinding dat lang niet alles in één keer goed gaat. Heeft iemand nog een bovenste radiateurslang, kort model, overcompleet? Ruilen met een nieuwe lange, laatste model?
lekker in het zonnetje...