door RobinHoed » 18 jul 2023, 20:33
Hoi Sjaak,
In het faits divers topic hebben we een "even voorstellen" topic. Natuurlijk leuk om iets meer over jou en de 403 te horen.
Even een korte disclaimer: ik heb 2 linkerhanden en beperkte kennis maar de term hakkelig die je gebruikte deed mij aan iets denken.
Een soortgelijk probleem gehad na vervangen silentblocks en uitlijnen van de auto waarbij 1 kant gesteld is.
Sturen ging toen vrij hakelig en de auto stuurde vrij zwaar. Met de wielen van de grond hoorde je vrij goed de tandheugel tikken en weerstand bij elke klik.
Omdat het stuur naar links stond …. Was de theorie om beide zijden precies 1 slag terug de andere kant op te laten maken door ze bij de fusee kogels los te halen. Toen stond het stuur echter in de zelfde hoek naar rechts.
Toen een halve slag weer terug door toch de spoorstang ook los te halen. (vergeef me als ik verkeerde benamingen gebruik)
Niet geheel recht, maar wel bijna. Als gunstig bij effect dat de tandjes niet meer aanliepen en dus stuurde de auto weer lekker licht.
Geen idee of je er iets aan hebt, maar zal in die hoek zitten. Abe of Aart weten vast meer tips te geven als ze dit lezen
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"