monteren nieuwe voorruit 403

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

monteren nieuwe voorruit 403

Berichtdoor Gerard » 11 dec 2006, 20:09

ik heb een mooie nieuwe voorruit voor mijn 403 familiale op de kop weten te tikken en wil die er graag in plaatsen.
Nu ben ik wel handig, alleen de ervaring ontbreekt mij met dit soort dingetjes.
heeft iemand een handleiding hoe je zo iets moet monteren of kan iemand me het in een paar zinnen duidelijk maken.
De oude ruit die erg gepit is moet er ook nog uit.
Groetjes en ik hoor wel.
G♪rard / kwintsheul
Avatar gebruiker
Gerard
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 13 aug 2004, 09:33
Woonplaats: Kwintsheul

Berichtdoor Bert » 11 dec 2006, 21:07

de ruit demonteren kun je doen door het ruitrubber van binnenuit met een brede "schroevendraaier " o.i.d achter de rand te duwen waar het overheen zit. je kunt beginnen bij b.v. de binnenspiegel en dan naar links en rechts werken, dan komt de ruit vanzelf naar buiten ( wel eerst even de "aanwezige" raamsierlijsten verwijderen). Monteren gaat in omgekeerde volgorde , leg in de rand van het ruitrubber een "stevig"touwtje of 1,5 mm elctriciteitsdraad rondom de ruit ( laat de uiteinden elkaar wel overlappen), smeer het rubber "dun"in met zuurvrije vaseline of afwasmiddel zet de ruit op zijn plaats, daarna van buiten aandrukken en aan de binnenzijde d.m.v het touw of kabeltje langs de ruit het rubber over de opstaande rand trekken (dit gaat het gemakkelijkst met 2 personen)
Peugeot pepermolen (bouwjaar 1979) + ander PSA product ( Xsara Picasso 2.0-16v aut.)
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor 403B-1963 » 11 dec 2006, 21:24

@ Bert
Je was me net voor met de uitleg.

@ Gerard

Aan te bevelen is om ook het voorruitrubber te vernieuwen.
Tenzij je zeker weet dat hij nog goed is. Barstjes of droogtescheuren geven al aan dat het rubber aan zijn einde is.
Toch gebruiken kan lekkage betekenen en dus ook roestvorming.

Nieuwe voorruitrubbers zijn in het APH magazijnte koop. Verkoop alleen aan APH leden en leden van de twee zusterverenigingen.

Geen lid :?: Lid worden :!:

Lid worden kan ook ter plekke in het magazijn.
Eerstvolgende magazijn openstelling
zaterdag 16 december van 9.00 tot 12.00 uur.

Groeten Bevaros.
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.
Avatar gebruiker
403B-1963
 
Berichten: 848
Geregistreerd: 11 feb 2006, 11:22
Woonplaats: Wamel

Berichtdoor Gerard » 11 dec 2006, 21:52

jongens bedankt, het is me duidelijk en ik ben lid van de APH en zal daar binnenkort even langs gaan voor een ruit rubber.
gr G♪rard
Avatar gebruiker
Gerard
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 13 aug 2004, 09:33
Woonplaats: Kwintsheul


Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten