Startprobleem 203

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Startprobleem 203

Berichtdoor Wanzl » 21 apr 2007, 13:59

Mijn 203 heeft vorige week nog gelopen. Nu start ie niet meer. Hij gooit de motor wel rond maar slaat niet aan. Meestal gooi ik een slokje benzine in de carb omdat ie anders niet goed start. Nu doet ie dat niet. Ook de bougies zijn na een paar keer proberen nog kurkdroog. Ook vonken de bougies niet.

Als ik de dikke kabel van de bobine naar de verdelerkap bij de verdelerkap lostrek en die op de carosserie houd moet ik hier toch ook een vonkbruggetje krijgen? Doet ie ook niet. Er staat wel gewoon 12v op de spanningstoevoer. Betekend dit dat de bobine kapot is?

Simpel probleem lijkt me maar mijn ongeduldigheid die zich soms uit in een autoverwoestende driftbui heeft mij doen besluiten het eerst maar eens op het forum te vragen.

Iemand een dee?
Peugeot 203 C '56
Peugeot 205 1.9 GTi '94
(…en een ‘12 E63 AMG) :mrgreen:
Avatar gebruiker
Wanzl
 
Berichten: 259
Geregistreerd: 26 apr 2004, 16:07
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor 403B-1963 » 21 apr 2007, 22:08

Kan natuurlijk de bobine zijn.

Maar probeer eerst of de kabel die uit de bobine komt wel goed kontakt maakt . Goed aandrukken en kijken of hij vonkt Als hij nog niet vonkt probeer dan eens een bougiekabel op de bobine en laat hem vonken. (kan een breuk in de kabel zijn). vonkt hij nog niet dan lijkt het wel op een probleem met de bobine. Maar eerst even met de kabeltjes experimenteren voordat je een nieuwe bobine koopt.

Succes.

Bevaros
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.
Avatar gebruiker
403B-1963
 
Berichten: 848
Geregistreerd: 11 feb 2006, 11:22
Woonplaats: Wamel

Temperament

Berichtdoor jan eend + » 21 apr 2007, 23:59

Wanzl schreef:. . . maar mijn ongeduldigheid die zich soms uit in een autoverwoestende driftbui heeft mij doen besluiten het eerst maar eens op het forum te vragen.


Hamoidan. Now we're talkin'. Leef met je mee, kennut maar al te goed :oops: :wink: GZD hebjut op tijd in de gaten. . . Sterkte&Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Re: Temperament

Berichtdoor Wanzl » 23 apr 2007, 18:16

jan eend schreef:
Wanzl schreef:. . . maar mijn ongeduldigheid die zich soms uit in een autoverwoestende driftbui heeft mij doen besluiten het eerst maar eens op het forum te vragen.


Hamoidan. Now we're talkin'. Leef met je mee, kennut maar al te goed :oops: :wink: GZD hebjut op tijd in de gaten. . . Sterkte&Groetz, Vanjan.


Is maar goed dat ik geen automonteur van beroep ben geworden! Had mijn baas heel wat met me te stellen gehad!! :mrgreen: :mrgreen:

Heb andere kabeltjes geprobeert maar dit mocht niet baten. Denk dat het inderdaad toch de bobine is. Dit hoeft geen originele bobine te zijn he? Kan er toch ook iets vergelijkbaars op zetten? Die heb ik nl nog wel liggen van een oude Volvo.

Maar wat mij toch ook opvalt is dat die bougies niet nat zijn na een behoorlijke slok benzine in de carb te gooien. Als ie dan niet start moeten die toch zeiknat zijn? Een verstopping lijkt me namelijk niet echt voor de hand liggend!?

Wel balen. Had namelijk de gehele auto eindelijk na al die jaren klaar voor de keuring, alles gemaakt, loopt ie opeens niet meer!! :cry: :cry:
Peugeot 203 C '56
Peugeot 205 1.9 GTi '94
(…en een ‘12 E63 AMG) :mrgreen:
Avatar gebruiker
Wanzl
 
Berichten: 259
Geregistreerd: 26 apr 2004, 16:07
Woonplaats: Helmond

Re: Temperament

Berichtdoor johnssons » 01 mei 2007, 17:43

Of het zijn de contactpunten, als de puntjes niet open en dicht gaan ... dan geen vonk ..... het kan ook nog de condensator zijn ...

Een nieuwe bobine kan geen kwaad, neem dan wel een superbobine, heeft een sterkere vonk .....

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Wanzl » 03 mei 2007, 00:53

Contactpuntjes gaan netjes open op het goede tijdstip. Condensator is vernieuwd dus dat kan t m haast niet zijn. Morgen andere bobine proberen.

Ik ben beniewd of het nu eindelijk werkt!
Peugeot 203 C '56
Peugeot 205 1.9 GTi '94
(…en een ‘12 E63 AMG) :mrgreen:
Avatar gebruiker
Wanzl
 
Berichten: 259
Geregistreerd: 26 apr 2004, 16:07
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Wanzl » 03 mei 2007, 20:44

Nieuw bobine erop en rijden maar! RDW here I come!
Simpel probleempje maar toch bedankt jongens!

Kiekje:



Afbeelding
Peugeot 203 C '56
Peugeot 205 1.9 GTi '94
(…en een ‘12 E63 AMG) :mrgreen:
Avatar gebruiker
Wanzl
 
Berichten: 259
Geregistreerd: 26 apr 2004, 16:07
Woonplaats: Helmond


Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 74 gasten